Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

El Teatre s’omple amb el 1er acte dels 50 anys del Recvll


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 04/04/2013 06:22:24 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

El Teatre s’omple amb el 1er acte dels 50 anys del Recvll

El concert amb la Cobla Orquestra Selvatana va aplegar més de 300 espectadors. La celebració del 50è aniversari dels Premis Recvll s’allargarà fins al setembre de 2014

Des que es va inaugurar el Teatre de Blanes potser aquesta ha estat la primera que ha obert les seves portes coincidint amb aquesta data de la Setmana Santa: el diumenge de Pasqua. Aquesta excepcionalitat es pot dir que estava plenament justificada, perquè se celebraven a l’hora dos assenyalats aniversaris a través el concert que s’hi va acollir.

Per un costat es tractava del tret de sortida dels actes dels 50 anys dels Premis Recvll -una celebració que s’allargarà fins al setembre de l’any vinent-, i per l’altre la formació que tocava -la cobla orquestra Selvatana-, commemora enguany el seu centenari. El membre del jurat dels Premis Recvll, Salvador Roca, avançava poc abans que comencés el concert: “Varem pensar que un concert popular era una bona manera de començar els actes del 50è aniversa. Els actes de celebració duraran més d’un any natural, perquè caldrà esperar a que es publiquin els treballs dels guardonats als Recvll de l’any vinent”.

El programa commemoratiu d’aquest primer mig segle de vida dels premis està encara per tancar definitivament, tot i que ja hi ha diverses propostes en ment, com per exemple portar a Blanes perquè parlin de la seva obra alguns dels autors més destacats del panorama literari que en el seu moment van guanyar algun dels Premis Recvll. També s’ha plantejat fer un vetllada per recitar poesies guanyadores, o bé editar un llibre dels 50 anys de la mateixa manera que ja es va fer quan es va complir el 25è i el 40è aniversari.

Igualment, també s’ha pensat en organitzar un acte de cloenda que s’emplaçaria de nou al Teatre, que reuniria el màxim nombre de guanyadors dels premis per presentar el llibre commemoratiu, així com les publicacions dels autors guardonats a l’edició de l’any vinent, la que serà 50ena. En tot cas, les més de 300 persones que diumenge passat van assistir al concert ja encoratgen i estimulen els membres de la gran família dels Recvll a seguir organitzant més esdeveniments.


Repàs a les sardanes més tradicionals

Pel que fa al concert que va oferir la Selvatana, va complir amb escreix les expectatives del públic, que va poder gaudir d’un complet repertori de sardanes per a veu i cobla. Segons la revista Enderrock, es tracta de l’orquestra més contractada de Catalunya durant els darrers vuit i anys, i potser per aquest motiu va saber complaure els espectadors, que van vibrar especialment amb determinades peces.

Una d’elles va ser la coneguda sardana d’Antoni Carcellé, La Moreneta, estrenada l’any 1948 i que va esdevenir un himne que reunia tota una declaració d’intencions per recuperar els drets perduts.









Data de realització: 04/04/2013 | Data de la darrera actualització: 04/05/2013

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300