Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

20 Anys de la posada en marxa de l’Hospital Comarcal de Blanes.


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 05/23/2013 11:51:41 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Corporacio de Salut Maresme-laSelva20 Anys de la posada en marxa de l’Hospital Comarcal de Blanes.

El 24 de maig de 1993 va entrar en funcionament el centre sanitari, dos dies després de la inauguració que van presidir l’exalcaldessa, Ma Dolors Oms, i l’expresident de la Generalitat, Jordi Pujol.

L’Hospital Comarcal de Blanes commemora aquest 2013 els 20 anys de la seva posada en marxa, que es va fer coincidint amb el dilluns 24 de maig de l’any 1993, després que la jornada inaugural havia tingut lloc el dissabte dia 22. L’acte oficial el van encapçalar l’exalcaldessa de Blanes, Ma Dolors Oms; l’expresident de la Generalitat, Jordi Pujol; i el llavors conseller de Sanitat i actual alcalde de Barcelona, Xavier Trias.

A dia d’avui, l’Hospital Comarcal de Blanes que gestiona la Corporació de Salut del Maresme i la Selva (CSMS) disposa de 81 llits, 3 quiròfans, 6 places de cirurgia sense ingrés, 20 consultes externes, 6 places d’hospital de dia i 14 box que atenen entre 40.000 i 50.000 urgències a l’any. Hi treballen unes 350 persones, de les quals 83 són metges, 118 són infermeres i 151 són auxiliars d’infermeria, sanitaris o personal no assistencial. Amb tot, una cinquantena del total del personal –majoritàriament, metges- és compartit amb altres centres de la CSMS.

Durant l’any 2012 es van dur a terme en aquest centre sanitari de Blanes més de 8.500 intervencions quirúrgiques i, des de fa més de 10 anys, els principals procediments quirúrgics que s’hi realitzen són les intervencions per cataractes.


20 anys de servei de l’Hospital Comarcal

En el seu moment, la construcció de l’Hospital Comarcal de Blanes va suposar un cost de prop de 10 milions d’euros finançats pel Departament de Salut de la Generalitat. Quan es va posar en marxa ho va fer amb 160 treballadors (53 metges; 84 infermeres, auxiliars d’infermeria o sanitaris; i 25 membres del personal no assistencial), 40 llits (inicialment només es va fer servir una planta de les tres d’hospitalització) i 10 boxs d’atenció a Urgències.

Al llarg d’aquests 20 anys, s’han anat fent diverses millores en l’equipament i els serveis que ofereix, i en aquest sentit les més destacades van tenir lloc l’any 2004 amb el nou sistema de triatge de les Urgències.

Dos anys més tard van començar les obres per a la renovació, ampliació i millora del servei d’Urgències, que quan es va posar en marxa l’any 2007 va suposar un increment del 100% de la superfície del centre, així com la renovació de tot l’equipament assistencial. D’aquesta manera, es va passar a tenir 26 boxs, 5 llits d’observació i 4 box en una àrea de crítics. També es va millorar la ubicació de la base del SEM.

Posteriorment, els anys 2010, 2011 i 2012 es van remodelar i ampliar la zona de consultoris de la planta baixa, la quarta planta i la tercera planta de l’hospital respectivament.













Data de realització: 05/23/2013 | Data de la darrera actualització: 05/23/2013


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300