Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

L’estrena de “Parole, parole”, de Pep Alum, omple de públic el Teatre


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 04/07/2014 01:01:19 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

L’estrena de “Parole, parole”, de Pep Alum, omple de públic el Teatre

La comèdia negra transatlàntica amb tocs de gènere fantàstic a càrrec del grup “El Mirall” va complaure els espectadors a les dues sessions que s’han fet aquest darrer cap de setmana

Durant dues nits les butaques del Teatre de Blanes han esdevingut en els camarots del transatlàntic de luxe The Princess of the Pheleponesus, el vaixell a bord del qual viatja la darrera creació de l’escriptor i director de teatre Pep Alum; Parole, parole, a càrrec de la companyia El Mirall. L’obra s’ha estrenat aquest passat cap de setmana amb dues representacions que es van fer divendres i dissabte.


Si continuem amb el símil mariner, podem que Parole, parole ha iniciat la seva singladura amb un notable èxit, ja que el públic ha omplert les dues sessions d’una peça que ha estat definida pel seu propi autor com una comèdia negra transatlàntica i, fins i tot, galàctica.

Tres passatgers i tres músics

Parole, parole la protagonitzen tres personatges interpretats per Anna Noguer, Eva Ariza i Xavier Puigdemont, un triangle amorós que durant una setmana coincideix en aquest creuer que navega per la Mediterrània per fer un viatge que esdevindrà inoblidable per molts motius. Per explicar la seva història, també es compta amb la interpretació de tres músics/actors: la cantant Marta Moran i els guitarristes Sergio Guzmán i Hugo Martínez. El grup de músics ofereixen al llarg de l’obra diversos temes de la cançó italiana, que també era present a l’anterior producció d’El Mirall, Amore Etern.


Com adjunts de direcció, Pep Alum ha tornat a comptar amb Carme Rodríguez i Carles González, a més a més de la col·laboració de Paula Tomé i els actors del grup que va crear l’any 1985, El Mirall. El treball tècnic el completen Tomàs Bedós en l’escenografia; Carles González en il·luminació; Pepi Salguero en vestuari i atrezzo; Alfred Moreno en l’espai sonor; Ovidi i Roger Alum en el disseny gràfic; Kore Velasco com a tècnic de sò; i la col·laboració de Cristina Cervià.

El dramaturg blanenc recorda que els primers esbossos de Parole, parole els va començar a fer el març de 2013, però no va ser fins l’agost que no va reprendre de nou el text, després de superar un daltabaix en la seva salut. Si bé és difícil per un creatiu triar quina de les seves obres és la millor, Pep Alum considera que, si més no, aquesta darrera és molt especial.


Després que fa temps que El Mirall no ha estat present al FITAG (el Festival Internacional de Teatre Amateur de Girona), al grup li faria il·lusió tornar a ser-hi aquest any. En aquest sentit, Pep Alum espera que després de la seva estrena a Blanes, Parole, parole pugui seguir el camí d’anteriors i exitoses produccions que durant gairebé 30 anys de trajectòria d’El Mirall ja han anat recollint aplaudiments i premis arreu.

El director del FITAG, Martí Peraferrer, va ser a Blanes dijous passat a la nit per presenciar l’assaig general de l’obra, ja que els seus compromisos l’impedien poder ser a les representacions de divendres i dissabte.


El què ens hem deixat de relatar en aquesta crònica de manera molt conscient per no desvetllar la incògnita, és el desenllaç final de l’obra, que no deixa indiferent a ningú i provoca un aplaudiment massiu dels espectadors, que sens dubte han pogut gaudir d’una bona travessia.





Data de realització: 04/07/2014 | Data de la darrera actualització: 04/07/2014

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300