Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Blanes ha presentat avui el nou cartipàs municipal


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 06/23/2015 04:56:21 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Blanes ha presentat avui el nou cartipàs municipal

S’estan estudiant noves fórmules per donar més protagonisme a tots els partits, entre elles la creació d’una Comissió de Portaveus prèvia a la Junta de Govern i una Comissió de Transparència

Avui al migdia s’han donat a conèixer als més de 300 treballadors de l’Ajuntament de Blanes els trets més destacats del nou cartipàs municipal, és a dir: quins regidors i regidores seran els responsables polítics de les diferents àrees de govern municipal. La presentació l’han encapçalat l’alcalde i el portaveu de CiU, Joaquim Torrecillas, acompanyats de la resta de regidors de CiU i del PSC que composen l’equip de govern, i ha tingut lloc al Teatre després que ja s’ha informat als membres del Comitè d’Empresa.


Trobada amb els treballadors de l'Ajuntament
L’organització municipal de les àrees de govern està estructurada en tres grans blocs: Recursos Interns, Territori i Serveis a les Persones. En aquest tercer grup hi ha quatre polítics: l’alcalde Miquel Lupiáñez (PSC) encapçala les àrees de Participació Ciutadana, Comunicació Institucional i la Ràdio Municipal; Quim Torrecillas (CiU) Cultura i Festes, Gestió Documental, l’Arxiu Municipal, la Biblioteca Comarcal, i el Servei de Català; Joel Comas (CiU) Esports, Salut i Qualitat de Vida, i Joventut; i Susana Ramajo (PSC) Acció Social, Educació, i Cooperació i Solidaritat.


S.Ramajo, N.Laguna, P.Celaya, M.Lupiáñez, Q.Torrecillas,
J. Navarro, T.Salarich i J.Comas
Pel que fa al segon àmbit, el de Territori, Pepa Celaya (PSC) serà la responsable d’Urbanisme, Seguretat (Policia Local) i Protecció Civil; Txell Salarich (CiU) de Promoció de la Ciutat (que engloba les àrees de Formació i Ocupació, Economia, Comerç i Empreses), Turisme, Activitats i Mercats, i Fires; i Juanjo Navarro (CiU) d’Enginyeria, Obra Pública, Brigades Municipals, Medi Ambient i Mobilitat. Finalment, a l’àrea de Recursos Interns, Nicolás Laguna (PSC) s’encarregarà d’Hisenda i Patrimoni, Recursos Tecnològics, Recursos Humans, l’Oficina de l’AMIC, i de Serveis Jurídics i Contractació.

La decisió respecte quins polítics es responsabilitzarien de cada àrea s’ha fet ajustant-se als perfils i habilitats que tenen cadascun dels vuit regidors i regidores, llevat d’alguns casos en què ha estat a petició pròpia. Dels vuit membres amb què compta l’equip de govern, n’hi ha dos que tindran dedicació exclusiva per la importància de les respectives àrees que lideren: Miquel Lupiáñez (PSC) i Meritxell Salarich (CiU).


Reunió membres equip de govern
En el nou equip de govern hi ha quatre regidors que són tinents d’alcalde, i que no tenen cap remuneració específica per aquest càrrec. Es tracta de Meritxell Salarich (CiU), Pepa Celaya (PSC), Juan José Navarro (CiU) i Nicolás Laguna (PSC).

El nou cartipàs, presentat 10 dies després del Ple de Constitució

Tant l’alcalde, Miquel Lupiáñez, com el portaveu de CiU, Quim Torrecillas, han coincidit en explicar que, l’endemà mateix del Ple de Constitució, van iniciar una nova ronda de contactes amb tots els partits amb representació municipal. Es tractava de donar compliment al què ja havien avançat que farien: mantenir la mà estesa per incorporar al govern el major nombre de forces polítiques.

De la resta de sis grups a l’Ajuntament, ERC va mostrar-se favorable a tornar-ne a parlar un altre cop. D’aquesta manera, es van reprendre les trobades entre els tres partits, fent-se fins a tres sessions de negociacions que finalment no van arribar a una entesa, tal i com el seu portaveu, Àngel Canosa, va donar a conèixer públicament la tarda d’aquest passat diumenge.


Amb tot, des de l’equip de govern s’ha reiterat la voluntat que es pugui comptar amb la incorporació de més partits per assolir una majoria més ampla. El què també han avançat Lupiáñez i Torrecillas és que durant aquests dies s’ha continuat treballant en diversos aspectes de govern i de funcionament municipal que podrien significar la incorporació de diverses novetats respecte l’anterior mandat.

Més protagonisme a tots els partits i un major accés a la informació

La principal raó que mena tot el seguit de canvis en què s’està treballant és donar més protagonisme a la resta de partits que no formen part de l’equip de govern, així com que hi hagi un major accés a la informació i una millor participació ciutadana. Una de les noves fórmules que s’està estudiant posar en marxa és la creació d’una nova Comissió de Portaveus. Aquest grup de treball es reuniria setmanalment, un dia abans de la Junta de Govern Local, i tractaria els mateixos temes inclosos a l’ordre del dia de la junta.


Una altra novetat serà la possibilitat de posar en marxa una Comissió de Transparència que estaria formada per un representant de cadascun dels vuit grups polítics municipals, així com per tècnics i assessors externs de l’Ajuntament. El seu objectiu seria encarregar-se d’establir els mecanismes i fórmules necessàries, així com posar-les en marxa. Es tracta en definitiva de dues propostes que s’han de valorar i aprovar tirar endavant.

Periodicitat de les reunions de treball i del ple municipal

El què encara no s’ha acabat de perfilar són el dia i hora de celebració dels diferents òrgans decisoris i reunions de treball on participen tant l’equip de govern com els grups polítics municipals. Es tracta de la Comissió General d’Hisenda i Urbanisme (que es reuneix amb caràcter mensual dies abans del ple); la Comissió de Comptes (que es reuneix 2 o 3 cops a l’any); la Comissió de Portaveus (que es reuneix 1 o 2 cops al mes); així com les Juntes de Govern Local i els Plens Municipals.

Respecte aquest darrer àmbit, una de les qüestions que s’està estudiant modificar és la duració màxima de les intervencions dels regidors i regidores. Tal i com es recull al ROM (Reglament Orgànic Municipal), quan es debaten els punts a l’ordre del dia hi ha un primer torn amb un màxim de temps de 5 minuts, i un segon torn d’1 minut.

Com que a l’actual mandat hi ha vuit forces polítiques, si cada grup utilitza el màxim de temps a què té dret, els plens podrien acabar incomplint un dels punts del ROM que contempla que han de començar a les 8 del vespre i finalitzar a les 12 de la mitjanit. Per això, una proposta ha estat plantejar a les diferents forces polítiques reduir aproximadament a la meitat aquests temps d’intervenció modificant el ROM, i l’altra que els mateixos partits intentin autor-regular-se i escurçar les intervencions, sense haver de canviar el reglament.

Pel que fa al dia i hora de celebració dels plens –durant el darrer mandat es convocaven l’últim dijous de cada mes-, no s’ha pres cap decisió en ferm sobre si canviar-ho o mantenir-ho com fins ara. Amb tot, una de les propostes que s’està estudiant és mantenir-ho igual –el darrer dijous de cada mes-, però avançant l’horari d’inici de les sessions a les set de la tarda.





Data de realització: 06/23/2015 | Data de la darrera actualització: 05/23/2016


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300