Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

La primera Junta de Portaveus del nou mandat treballa en fer canvis a les comissions i els plens


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 07/01/2015 12:33:24 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

La primera Junta de Portaveus del nou mandat treballa en fer canvis a les comissions i els plens

Una de les propostes que s’ha fet és que també es convoquin sessions plenàries a l’agost, l’únic mes de l’any en què no se’n fan des de l’any 2000

El vespre d’aquest passat dimarts 30 de juny va tenir lloc a l’Ajuntament de Blanes la primera reunió de la Junta de Portaveus, on participen tots els representants dels grups municipals. Durant dues hores, es van estar tractant diversos temes relacionats amb l’organització del consistori, així com les propostes de creació de nous òrgans en què ha estat treballant el nou equip de govern per donar més protagonisme a totes les forces polítiques de l’arc plenari blanenc.

Informació prèvia a la Junta de Govern i Comissió de Transparència

Així, la idea de celebrar una Comissió Informativa prèvia a la Junta de Govern Local amb tots els grups ha estat molt ben rebuda, i s’ha acordat que, si bé no tindrà caràcter decisori, hi haurà la possibilitat de deixar un tema sobre la taula en cas que hi hagi moltes objeccions. La idea és que, donat que la Junta de Govern Local se celebrarà amb caràcter setmanal tots els dijous de cada mes, aquesta trobada informativa prèvia amb tots els grups es convoqui cada dimarts.


Junta de Portaveus
Respecte l’altra òrgan de nova creació, la Comissió de Transparència, formada per un representant de cadascun dels vuit grups polítics municipals així com per tècnics i assessors interns i externs de l’Ajuntament, en principi es farà el segon dijous de cada mes. Amb tot, el què encara no s’ha determinat és la seva periodicitat, és a dir: si serà un cop al mes o es veu necessari fer-les més o menys sovint. El seu objectiu serà encarregar-se d’establir els mecanismes i fórmules necessàries per una major transparència administrativa, així com dur-ho a la pràctica.

Plens Municipals també a l’agost

Una de les crítiques que hi ha hagut durant els darrers anys respecte la periodicitat de les sessions plenàries a l’Ajuntament de Blanes al llarg de diferents mandats, és que des de fa molt temps ja no es convoquen plens ordinaris coincidint amb el mes d’agost. Aquesta circumstància es va exposar a la reunió de portaveus celebrada ahir, proposant-se que a partir de l’any vinent –donada la proximitat d’aquest mes, seria molt complicat dur-ho a la pràctica enguany- també se celebrin sessions plenàries a l’agost.


La idea és que no tan sols es convoquin els plens, sinó també tota la sèrie d’òrgans de consulta i gestió on hi són presents els representants polítics. Si es recapitula en la història de les sessions plenàries de l’Ajuntament de Blanes, es pot comprovar que fins l’any 1999 es convocaven plens cada mes d’agost, i va ser a partir de l’any 2000 que es va deixar de fer. El què pot anar canviant cada nou mandat és el dia i hora en què se celebren, un tema que actualment encara no s’ha acabat de definir.

Propostes per modificar la reglamentació dels plens

Al haver augmentat el nombre de forces polítiques representades a l’Ajuntament, multiplicat per la duració màxima de les intervencions que poden fer cadascuna d’elles, ja fa preveure que el debat dels diferents temes pot allargar excessivament la duració dels plens. En aquest sentit, no s’ha arribat a un consens respecte les dues propostes que hi havia: d’una banda avançar l’hora d’inici a les 19 h –fins ara es convocaven a les 20 h-; i de l’altra modificar el ROM, Reglament Orgànic Municipal, per reduir els temps d’intervenció a la meitat, o bé que els mateixos partits intentin auto-regular-se i escurçar els temps.

La proposta inicial amb què es va tancar la reunió d’ahir va ser que els plens es seguiran convocant l’últim dijous de cada mes a les vuit del vespre. En cas que quan siguin les 12 de la mitjanit –quan el ROM contempla que han de finalitzar les sessions- encara quedin temes per debatre i aprovar, es donarà per acabat temporalment. La represa es farà just l’endemà divendres, a les vuit del vespre.


El què es va acordar respecte aquest darrer aspecte és que es faran les comprovacions oportunes per mirar si és possible o no fer el ple en dues sessions partides. En aquest sentit, el resultat d’una primera consulta que s’ha fet avui al matí als Serveis Jurídics és que això restarà operativitat pel que fa a donar viabilitat als acords, certificats i procediments administratius que depenen d’aquest òrgan decisori.

De moment, pel que fa al ple extraordinari que s’ha convocat per aquest proper dijous 2 de juliol –on s’ha de tractar el nou cartipàs i temes organitzatius-, la convocatòria s’ha avançat a les set de la tarda, cosa que no implica que a partir d’ara es continuï en aquesta mateixa línia.

Calendari de les reunions dels grups polítics

La primera trobada de la Comissió de Portaveus també va acordar el calendari per a la resta de reunions de treball on participen els grups amb representació municipal. Així, la Comissió Informativa General, d’Urbanisme i d’Hisenda, es farà tots els dijous de la setmana anterior al ple, en un horari posterior a la celebració de la Junta de Portaveus, fixada pel tercer dijous de cada mes amb caràcter mensual. Per la seva banda, la Comissió Informativa de Comptes es convocarà cada tres mesos, i tindrà lloc el primer dijous de mes.


Altres qüestions que es van tractar a la reunió d’ahir van ser les composicions dels diversos òrgans col·legiats que són competència del ple. Majoritàriament, es tracta de consells municipals, si bé també s’hi inclou l’empresa Aigües de Blanes –on es va fer una proposta per poder donar representativitat a Batega per Blanes i la CUP-, el Consorci de Salut i d’Atenció Social Catalunya i altres ens supramunicipals, com per exemple la Federació de Municipis de Catalunya i l’Associació Catalana de Municipis.



Data de realització: | Data de la darrera actualització: 07/01/2015


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300