Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Primer Ple Extraordinari del nou mandat 2015-2019


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 07/03/2015 10:58:42 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Primer Ple Extraordinari del nou mandat 2015-2019

El punt sobre les retribucions dels membres de la corporació va ser rebutjat, mentre que la periodicitat dels plens es va aprovar amb el compromís de seguir treballant en una nova proposta

L’Ajuntament de Blanes va celebrar ahir a la nit el primer ple extraordinari del nou mandat, el desè de la democràcia, que correspon al 2015-2019. Dels vuit punts inclosos a l’ordre del dia, l’únic que va ser rebutjat va ser el darrer, que havia d’aprovar les retribucions de l’alcalde i dels regidors. Els 10 vots en contra d’EUiA-ICV, Ciutadans, Batega i CUP van superar els 9 de l’equip de govern –PSC i CiU- a més del suport que també els va donar el PP. Per la seva banda, ERC es va abstenir.


Ple Extraordinari 2 juliol
Un dels temes que va generar més debat va ser la nova manera en què, segons les noves bases de règim local, s’estableix que els membres de les corporacions locals percebran retribucions per a l’exercici dels seus càrrecs. D’altra banda, el desacord també es va centrar en els sous que cobraran les dues úniques dedicacions exclusives que tindran els membres de l’equip de govern: l’alcalde i la primera tinent d’alcalde, pels quals es proposaven 55.000 € i 45.000 € anuals respectivament.

La periodicitat dels plens, aprovada però pendent d’acabar de perfilar

L’altra tema que també va generar un intens intercanvi d’opinions a la sessió d’ahir va ser la periodicitat dels plens municipals. La proposta va prosperar amb els 13 vots a favor de PSC, CiU, Ciutadans, CUP i PP, mentre que van haver-n’hi 8 en contra d’EUiA-ICV, ERC i Batega. Bàsicament el què es va aprovar contempla dues qüestions: que les sessions se celebraran l’últim dijous de cada mes a les 20 h, i que el ple d’aquest proper mes d’agost no es convocarà ple, tal i com es porta fent els darrers 15 anys.


Amb tot, l’alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, va explicar durant el debat d’ahir que l’objectiu és seguir treballant en una nova proposta. El principal cavall de batalla continua sent el temps d’intervenció que tenen assignats segons el ROM –Reglament Orgànic Municipal- els grups polítics, així com la idea exposada fa uns dies a la Junta de Portaveus perquè els plens es facin en dues sessions. Això és perquè, amb l’actual assignació de temps i el nombre de partits que formen la corporació, es veu molt difícil que els plens puguin acabar a les 12 de la mitjanit com marca el ROM.


Relacionada amb aquesta mateixa qüestió, el què també es va tractar a la reunió que van mantenir a principis d’aquesta setmana els representants polítics va ser la proposta que a partir de l’any vinent sí que es convoquin reunions de treball i el ple municipal el mes d’agost. En aquest sentit, l’alcalde va anunciar precisament ahir a la nit que probablement ja s’haurà de convocar un ple a finals d’agost d’enguany per modificar el ROM, ja que entén que serà la única manera de poder solucionar aquesta qüestió. Miquel Lupiáñez va avançar que no es tractarà d’una proposta unilateral, sinó que sorgirà del debat entre les diferents forces polítiques.

Resta de punts a l’ordre del dia

Pel que fa a la resta de punts que composaven l’ordre del dia del primer ple d’aquest nou mandat, tres d’ells no necessitaven l’aprovació dels grups polítics, ja que es tractava de donar compte de tres decrets aprovats durant aquests darrers dies. Els altres tres temes que sí necessitaven aprovació, van prosperar amb la unanimitat de tots les forces polítiques.

Aquests tres punts van ser els següents: la creació i composició dels grups municipals; la creació i composició de les comissions informatives; i el nomenament dels representants polítics en els òrgans col·legiats que siguin de la competència del ple. Després del ple extraordinari celebrat ahir, la propera sessió ja serà amb caràcter ordinari, i tindrà lloc el dijous 30 de juliol a les vuit del vespre.




Data de realització: 07/03/2015 | Data de la darrera actualització: 07/03/2015

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300