Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Un estudi de la plataforma “Aturem la C-32” conclou que el 85% dels vehicles no utilitzarien el nou ramal fins a Lloret


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 09/15/2015 07:13:57 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Un estudi de la plataforma “Aturem la C-32” conclou que el 85% dels vehicles no utilitzarien el nou ramal fins a Lloret

El col·lectiu va encarregar un estudi de mobilitat que s’ha realitzat durant l’agost entre la sortida de l’autopista C-32 i Lloret de Mar, i s’ha efectuat mitjançant l’enregistrament d’imatges

Tal i com expliquen els membres de la plataforma Aturem la C-32 a través d’un comunicat que han fet arribar a tots els mitjans de comunicació, la negativa de la Generalitat a aplicar una moratòria en l’inici de les obres de construcció -previstes per aquesta tardor-, els ha empès a fer públics aquests resultats. Es tracta d’un estudi de mobilitat encarregat entre la sortida de l’autopista C-32 i la veïna població de Lloret de Mar.

La principal conclusió és que només un 14’41% dels vehicles que accedeixen a Lloret provinents de la Carretera de Blanes a Tordera (GI-600) i la Carretera d’Accés a la Costa Brava (GI-682) serien potencials usuaris del nou ramal que s’ha projectat de la C-32. L’estudi es va realitzar durant el passat mes d’agost –un dels moments amb més problemes de circulació i mobilitat entre Blanes i Lloret-, i ara la plataforma entén que les dades obtingudes s’haurien de complementar amb les que es registrin en altres moments de l’any, una feina que també consideren que hauria d’anar a càrrec de l’administració pública.


Imatge de l'Estudi de Mobilitat enregistrada a la GI-600
El treball encarregat per Aturem la C-32 es basa en una metodologia d’enregistrament i anàlisi d’imatges de vehicles en continuo, la mateixa que utilitza de manera habitual el Departament de Gestió Costanera del Centre d’Estudis d’Avançats de Blanes (CEAB-CSIC). Es tracta d’un sistema que permet doblar la quantitat de dades obtingudes en la meitat de temps que els habituals estudis de mobilitat que contracta l’administració pública a través d’enquestes parcials.

En aquest sentit, segons la plataforma, l’estudi que va efectuar el passat mes de març la Direcció General de Carreteres de la Generalitat va concloure que aproximadament un 30% dels conductors eren usuaris potencials del nou ramal de la C-32. Aquest treball es basava en 1.000 enquestes a conductors aturats aleatòriament als semàfors de Fenals a Lloret de Mar (GI-682) i de la Carretera de Vidreres (C-63), i se’ls preguntava l’origen i el destí dels vehicles, per classificar aquests usuaris com a potencials o no de la C-32.


Membres de la Plataforma Aturem la C-32
Per la seva banda, l’estudi encarregat per Aturem la C-32 utilitza els valors de les intensitats mitjanes diàries (IMD). En aquest sentit, el volum estimat de trànsit de les carreteres Gi-600 i Gi-682 és de 62.439 un dia d'agost, i segons el treball, s’estima que només 1 de cada 7 d’aquets vehicles podria estar afavorit per la construcció de la perllongació de l’autopista de Blanes a Lloret.

Per això, a la vista d’aquests resultats, la Plataforma Aturem la C-32 considera que queda demostrat que el projecte d'allargament de la C-32 no resoldrà els problemes de mobilitat de la zona. També entenen que justifica de manera contundent l'aturada del projecte i l'estudi de les alternatives: el desdoblament de la carretera Blanes-Lloret i la construcció de les rondes de circumval·lació d'ambdós municipis.




Data de realització: 09/15/2015 | Data de la darrera actualització: 09/15/2015

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300