Noticia publicada a la web el 01/16/2016 11:17:49 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
La Generalitat estudia substituir el pont de la carretera de Blanes a Lloret per un pas regulat per semàfors
L’any passat l’Ajuntament va demanar al govern català que solucionés la degradació de les escales d’accés a l’estructura, que a Blanes es coneix popularment com el “pont verd”
La Direcció General d’Infraestructures dels Serveis Territorials de la Generalitat a Girona ha informat aquesta setmana a l’Ajuntament de Blanes que procedirà a tancar l’accés a les escales al pont que els vianants utilitzen per travessar la GI-682, la Carretera d’Accés a la Costa Brava. Com itinerari alternatiu per seguir accedint al pont, es podrà fer a través de les corresponents rampes d’accés que hi ha a tots dos costats, que romandran obertes.
Pont sobre la Carretera d'Accés a la Costa Brava, la GI-682 L’estructura està situada en el punt quilomètric 6 + 350, en el tram que uneix Blanes amb Lloret, i serveix per connectar a peu el barri de La Pedrera-Carretera de Lloret amb els de Mas Borinot i Valldolig. A aquesta passarel·la per a vianants se la coneix popularment a Blanes com el Pont Verd ja que, fins la rehabilitació que s’hi va fer l’any 2006, havia conservat aquest color que tenia originàriament, quan va ser alçat pels volts dels anys 70. Les obres de millora que es van enllestir fa més de nou anys van anar a càrrec de la Generalitat, i van suposar una inversió de 300.000 euros.
Escales d'accés al pont per travessar la GI-682 L’any passat, després de detectar-se l’estat de deteriorament que començaven a patir les escales d’accés al pont, l’Ajuntament de Blanes es va posar en contacte amb la delegació de la Generalitat a Girona per demanar-los una solució. Després d’analitzar la situació en què es trobaven, el govern català va plantejar com una primera possibilitat la demolició de l’estructura.
L’Ajuntament de Blanes va consultar llavors aquesta opció alternativa amb les entitats veïnals dels principals barris afectats per la mesura. També ho va fer amb els grups polítics que tenien representació municipal en aquells moments, sense que s’arribés a una conclusió definitiva, tot i que la opció majoritària era contrària a la mesura de treure el pont. La proposta que va fer la Generalitat ja contemplava la substitució de l’estructura per un pas de vianants regulat amb semàfors.
Projecte de substitució del “Pont Verd”
A causa de l’estat de degradació avançat que pateixen les escales, que representen un risc pels vianants que no és assumible, la Generalitat ha comunicat que procedirà a deixar-les fora de servei per major seguretat. Mentrestant, per creuar la Carretera d’Accés a la Costa Brava, els vianants podran utilitzar les rampes d’accés que hi ha a totes dues bandes del pont, que no quedarà tancat.
Paral·lelament a aquesta mesura, la Direcció General d’Infraestructures ha aprovat l’ordre d’estudi d’un projecte per substituir la passarel·la per un pas de vianants a nivell de carretera que es completarà amb una regulació semafòrica. D’altra banda, de manera simultània, el govern català també ha informat que analitzarà la possibilitat de dedicar una partida econòmica al manteniment de les escales, tot i que seria per garantir un període mínim d’entre un o dos anys més. Aquesta setmana l’Ajuntament ho ha fet saber a les associacions de veïns de la zona afectada.
Segons han informat els Serveis Territorials a Girona de la Direcció General d’Infraestructures, durant les properes setmanes es redactarà l’esmentat projecte i es trametrà al Departament de Territori i Sostenibilitat. D’aquesta manera, si es considera convenient, es procedirà a licitar les obres per enderrocar el pont verd, o bé es triarà l’opció alternativa de fer un manteniment mínim que allargaria la seva utilitat entre un i dos anys.
Actualment, per travessar a peu la Carretera d’Accés a la Costa Brava d’un costat a l’altre al seu pas pel terme municipal de Blanes només hi ha tres infraestructures per garantir la seguretat dels vianants. A banda del pont verd, hi ha dos passos soterrats. Un d’ells connecten el barri de Mas Florit amb el carrer Mas Vaixeller, a la Zona Industrial, i l’altre els barris del Control-Horta de La Perla i Mas Enlaire amb els de Ca la Guidó i Mas Carolet.