Noticia publicada a la web el 01/21/2016 12:03:10 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Blanes promociona la destinació de Turisme Familiar a Fitur
Durant aquests dies l’alcalde i la tinent d’alcalde de Turisme i Promoció de la Ciutat participen a la Fira Internacional de Madrid, on assisteixen 9.500 empreses de 165 països i regions
L’alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, acompanyat de la primera tinent d’alcalde de Turisme i Promoció de la Ciutat, Txell Salarich, participen aquests dies a Fitur, la Fira Internacional de Turisme que se celebrarà fins diumenge vinent a Madrid. L’esdeveniment està considerat el punt de trobada global indispensable per als professionals d’aquest sector, i en aquesta nova edició del 2016 ha tornat a superar el rècord de participació, amb 9.500 empreses de 165 països i regions, amb prop de 60.000 m2 de superfície d’exposició.
La 36a edició de Fitur ha augmentat enguany el nombre d’expositors directes, i les previsions és que durant tots aquests dies i fins diumenge, quan finalitzarà, la xifra total de visitants haurà superat els més de 220.000 assistents que ja es va registrar l’any passat. La Fira Internacional de Turisme allotja cada any trobades de negoci qi jornades específiques que tracten diverses qüestions del sector.
Fitur 2016 - Jornada Inaugural Miquel Lupiáñez i Txell Salarich han assistit a la fira formant part de la delegació blanenca de professionals del sector turístic que també hi participen aquests dies. El principal objectiu és promocionar una de les dues marques de destinació amb què compta Blanes des de fa molts anys: la DTF, Destinació de Turisme Familiar. Blanes Turisme està inclosa i representada a Fitur a través de l’oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona, formant part de l’espai promocional de Catalunya.
Estand Patronat de Turisme Costa Brava Girona Des del Departament de Turisme de l’Ajuntament de Blanes s’aposta més per esdeveniments tipus Work Shops i Taules de Treball de temàtiques molt concretes que no pas fires generalistes com Fitur. Amb tot, a petició dels professionals del sector turístic privat del municipi, enguany des del consistori s’ha apostat per reforçar la presència institucional amb l’assistència de l’alcalde i la tinent d’alcalde responsable d’aquesta àrea, fent costat al sector empresarial.
En aquest sentit, Txell Salarich ha remarcat: “Si bé la nostra aposta passa actualment per incidir en esdeveniments més concrets i no tan generalistes com les fires, on Blanes ja està molt ben representada pel Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, en aquesta ocasió tant l’alcalde com jo hem volgut atendre la petició del sector turístic del municipi, i recolzar-los amb aquesta visita institucional”. Durant la seva estada a Madrid, tots dos representants municipals han participat en diverses trobades i han tingut ocasió d’entrevistar-se amb el nou conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, Jordi Baiget, així com amb la directora general de Turisme, Marian Muro.
Marian Muro, Miquel Lupiáñez, Jordi Baiget i Txell Salarich D’altra banda, prèviament a la seva arribada a Fitur, des del Departament de Turisme de l’Ajuntament de Blanes ja s’havien establert contactes per participar en diverses reunions durant les dues jornades de treball a Madrid. Un dels temes genèrics que està englobant aquestes reunions és la DTF, la Destinació de Turisme Familiar, certificació que va obtenir el municipi blanenc l’any 2007. De fet, Blanes va ser la primera població de la Costa Brava que va obtenir el certificat de DTF, marca certificada de qualitat per a destinacions especialment sensibles, que reconeix l’excel·lència de la destinació guardonada.