Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

El 46è Concurs Internacional de Focs d’Artifici tindrà un dia més d’espectacles pirotècnics


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 03/30/2016 12:36:52 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

El 46è Concurs Internacional de Focs d’Artifici tindrà un dia més d’espectacles pirotècnics

L’any 2012 es van haver de reduir els dies de duració del certamen, que enguany en tindrà cinc: des del divendres 22 fins al dimarts 26 de juliol, festivitat de Sant Anna

Aquest 2016 la 46a edició del Concurs Internacional de Focs d’Artifici de la Costa Brava i Vila tindrà com a principal novetat la duració del certamen, que ha afegit un dia més d’espectacles pirotècnics. D’aquesta manera, enguany hi haurà cinc dies de focs, que es llençaran des del divendres 22 fins al dimarts 26 de juliol coincidint amb el dia central de la Festa Major, la festivitat de Santa Anna, patrona del municipi.


Concurs Internacional de Focs d'Artifici - Fotografies: Quim Llorens
Tots cinc dies els espectacles començaran a l’hora habitual de tots aquests darrers anys, les 22’30 h, i es llençaran des de l’espai de seguretat a l’entorn del conjunt rocós de Sa Palomera. L’any 2012 l’Ajuntament de Blanes va haver de reduir la duració dels dies de focs per motius econòmics, després d’intentar aconseguir patrocinadors amb l’objectiu que no s’hagués d’escurçar el nombre de dies. Des de llavors, l’esdeveniment internacional s’ha estat fent durant quatre dies, si bé s’han afegit altres al·licients que aquest 2016 s’incrementaran a través de noves millores.

Un revulsiu econòmic amb uns 500.000 €/dia de retorn

Del que es tracta, en definitiva, és de donar-li encara més relleu a un dels principals reclams amb què compta Blanes. Així ho assenyala el primer tinent d’alcalde i regidor de Cultura i Festes, Quim Torrecillas: “Al recuperar un dia més entenem que serà una manera de dinamitzar molt més el municipi, perquè un dia de focs repercuteix en l’economia municipal, segons càlculs que ens arriben de Promoció de la Ciutat, a l’entorn de mig milió d’euros. Per tant, entenem que és una inversió en l’espectacle i a la vegada una millora per a tot el comerç i la restauració del municipi.


En la 46a edició que es compleix enguany s’han redoblat els esforços per incloure noves millores, així com esmerçar-se encara més en la selecció de les empreses que participaran al llarg de cinc dies: “Al capdavant d’aquest concurs hi ha una Comissió Tècnica que s’ha fixat l’objectiu d’intentar aconseguir que tots els dies de focs siguin el màxim d’espectaculars possible, que no hi hagi cap decepció. És feina d’aquesta comissió triar les millors pirotècnies, i en això estem treballant”.

Convocat el 46è Concurs de Focs d’Artifici amb diverses novetats

Enguany s’ha destinat a l’esdeveniment internacional un pressupost de 126.000 €, dels quals 95.000 corresponen als pagaments que es fan a les empreses participants, i la resta a despeses d’organització, premis i trofeus. Per poder afrontar l’increment d’un dia més d’espectacles pirotècnics que hi haurà en aquesta 46a edició, l’Ajuntament ha signat un conveni de col·laboració amb l’Associació de Firaires de Barcelona, que augmentarà uns dies més la instal·lació de les seves atraccions coincidint amb la Festa Major de Santa Anna.


L’Ajuntament de Blanes ha convocat aquest mes de març les bases del 46è Concurs Internacional de Focs d’Artifici per poder seleccionar les empreses que participaran enguany. Entre totes les pliques presentades, els membres de la Comissió Tècnica del Jurat Qualificador escolliran les cinc empreses que s’encarregaran de participar en el concurs que se celebrarà del 22 al 26 de juliol. El termini per presentar ofertes expirarà a mitjans del proper mes d’abril.


El fet de ser triat per participar al concurs significa que cada empresa seleccionada rebrà 19.000 € per llençar el seu espectacle, i optarà a guanyar el primer premi de 6.000 €. També suposa que se la convidi per tornar a participar al concurs de Blanes l’any vinent, quedant seleccionada automàticament si la plica que presenta reuneix els requisits. Paral·lelament, l’Ajuntament de Blanes està acabant de tancar altres incentius amb què també comptarà el concurs aquest 2016.

Altres millores complementàries

Els membres de la Comissió Tècnica del Jurat Qualificador del Concurs de Focs d’Artifici han valorat altres millores complementàries que s’han inclòs enguany a les bases de participació. Una d’elles és que s’ha suprimit la imposició que hi ha hagut durant tots aquests anys en matèria de cartelleria. Cadascun dels dies l’empresa que disparava havia d’incloure entre els efectes l’encesa d’un rètol lluminós al cim de Sa Palomera on s’havien de posar diferents escrits.


Aquesta vegada s’ha decidit treure aquest requisit perquè l’espectacle sigui més lluït, ja que sovint el què passava era que, depenent de si hi havia o no vent, el fum que provocava dificultava la visibilitat. Amb tot, aquesta supressió tindrà una única excepció: el dia central de la Festa Major de Blanes, quan continuarà encenent-se el tradicional cartell on es llegeix Glòria a Santa Anna abans de començar o acabar el castell de focs.


Aquesta ha estat una novetat inclosa a petició de les empreses pirotècnies, que havien comentat en més d’una ocasió que el fum que sovint provoquen els rètols impedeix poder veure en les millores condicions l’espectacle. Una altra incorporació suggerida pels professionals dels focs d’artifici que també ha estat atesa per l’Ajuntament de Blanes és que es posarà personal a la seva disposició perquè els ajudin en la càrrega i descàrrega del material que han de situar a la zona de llançament de l’espai de seguretat a l’entorn de la Roca de Sa Palomera.


Durant aquests mesos previs la Comissió Tècnica del Jurat Qualificador continuarà treballant en diverses millores que es volen incorporar enguany al certamen pirotècnic per donar-li encara més lluentor i repercussió. En aquest sentit, val a dir que en la darrera reunió d’aquest grup de treball un dels seus membres, Jaume Pujol, va anunciar la seva renúncia al càrrec per motius personals. La comissió està formada per vuit membres, i l’encapçala el regidor de Cultura i Festes, Quim Torrecillas.




Data de realització: 03/30/2016 | Data de la darrera actualització: 03/30/2016

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300