Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Darrers preparatius per a la Consulta Popular de la C-32 del diumenge 17 d’Abril


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 04/13/2016 11:54:10 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Darrers preparatius per a la Consulta Popular de la C-32 del diumenge 17 d’Abril

Es tracta de la primera consulta no vinculant que es farà a Catalunya després del 9N del 2014. Podran votar unes 33.150 persones, majors de 16 anys i que estiguin inscrites en el padró

Des de l’Ajuntament de Blanes, organitzador de la Consulta Popular sobre el Projecte de Prolongació de la C-32, s’estan enllestint aquests dies els darrers preparatius necessaris perquè la jornada del proper diumenge 17 d’abril compti amb totes les garanties. Per això, al tractar-se d’una votació similar a la dels processos electorals regulars, però amb elements diferenciats. Per això, s’han hagut de tenir en compte diversos aspectes singulars.

De la mateixa manera que la consulta del 9N sobre la independència, en tots dos casos qui s’haurà encarregat d’organitzar-la no és l’organisme competent per decidir en el projecte de prolongació de la C-32. Això és perquè, en el cas de Blanes, el tema que es sotmet a votació no és competència seva que es tiri o no endavant, és del govern català.


Reunió amb responsables de diferents àrees de l'Ajuntament
de Blanes per posar en comú el procés de treball
L’horari de la consulta popular serà des de les 10 del matí i fins les 8 del vespre, quan finalitzarà. Poden participar-hi totes les persones empadronades a Blanes majors de 16 anys, i per acreditar-se han de presentar DNI/NIE, passaport o permís de conduir. La pregunta a contestar és “Vostè està a favor o en contra de la prolongació de la C-32 entre Blanes i Lloret”. El vot s’emetrà marcant la corresponent casella a favor o en contra en les paperetes que hi haurà a disposició dels votants disposició, i que s’introduiran dins un sobre.

L’alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, ha valorat molt positivament el treball fet durant tots aquests mesos en el procés participatiu endegat el passat desembre: “Com alcalde de Blanes és una satisfacció haver portat a terme aquesta voluntat del plenari, de fer un procés participatiu que és el primer que s’engega després del 9N, amb el qual hem volgut donar informació a la ciutadania i generar un debat perquè la gent prengui un posicionament”.

Per la seva banda, el regidor de Participació Ciutadana, Albert Sanz, també s’ha mostrat satisfet de tot el procés i ha convidat els blanencs i blanenques a participar diumenge vinent en la consulta: “Tant si estan a favor com si estan en contra, que vagin a votar. L’Ajuntament ha treballat molt dur durant tots aquests mesos perquè la gent pugui dir la seva diumenge vinent. Encara que no sigui vinculant, és molt important saber l’opinió dels blanencs”. En aquest sentit, afronta la perspectiva entre la il·lusió de viure el primer procés participatiu i la responsabilitat i els nervis de veure com sortirà la consulta.

Una Consulta Popular amb totes les garanties

De cara a aquesta jornada, hi haurà un univers de votants d’unes 33.150 persones aproximadament, una xifra que es concretarà amb exactitud divendres vinent, quan es tancarà la Base de Dades que s’està elaborant des de l’Àrea de Recursos Tecnològics de l’Ajuntament. En aquesta base de dades s’han inclòs tots els majors de 16 anys –incloent els qui compleixin aquesta edat diumenge vinent- i que estiguin inscrits en el Padró Municipal de Blanes.

S’han habilitat 8 seus distribuïdes arreu del municipi on es podrà anar a votar, amb un total de 9 meses electorals, ja que en un d’aquests llocs s’habilitaran dues taules: als baixos de l’Ajuntament de Blanes, on hi ha les dependències de l’Oficina de l’AMIC. Els altres 7 llocs de votació restants són l’Escola Pinya de Rosa, així com els locals socials de La Plantera, Mas Moixa, Mas Enlaire, Mas Florit, Ca la Guidó i Mas Borinot.


En cadascuna d’aquestes meses hi haurà un ordenador per accedir en temps real a la Base de Dades que s’ha creat ex professo per al dia de la consulta, que conté les dades essencials per identificar a l’elector: nom i cognoms, número de DNI/NIE, data de naixement, sexe i districte (a efectes estadístics). Aquesta disposició permet que tota la ciutadania major de 16 anys inscrita en el padró pugui votar en qualsevol d’aquestes 8 seus electorals.

Per evitar la possibilitat que una persona pugui emetre el seu vot més d’una vegada un cop ja l’ha efectuat, els treballadors de l’Ajuntament de Blanes que hi haurà en cadascuna de les 9 meses podran consultar en temps real a la Base de Dades si la persona ja ha votat i on ho ha fet. Es tracta de garantir que el procés compleix tot els requisits, i evitar la possible duplicitat que faria que els resultats obtinguts no tinguessin la validesa i rigor necessàries.

Prop de 60 persones en el Dispositiu Electoral

Les úniques persones que podran accedir a la Base de Dades del Padró de Blanes són els 27 empleats municipals que treballaran durant la jornada del diumenge en la consulta. Això és perquè hi ha dades personals extretes del padró municipal que no són d’ús públic i estan protegides. A banda dels treballadors del consistori que hi haurà repartits arreu de les seus, en la de l’Ajuntament hi haurà una Taula de Gestió, de la qual en forma part el regidor de Participació Ciutadana, Albert Sanz.


Igualment, hi ha personal municipal destinat a supervisar l’operatiu informàtic i treballadors de suport que vetllaran globalment per tot el procés. També formarà part de l’operatiu la Policia Local de Blanes. Els empleats municipals comptaran amb la col·laboració de més d’una 30ena de voluntaris i voluntàries que faran tasques semblants a les dels vocals en unes eleccions regulars. Actualment s’estan acabant de gestionar els llistats d’aquests col·laboradors i col·laboradores.

Timing de la Jornada de la Consulta Popular

La maquinària de la Consulta Popular s’engegarà diumenge vinent a 2/4 de 10 del matí, quan totes les persones que formen part del Dispositiu Electoral aniran a les respectives seus assignades i comprovaran que tot està al seu lloc. Cada local de votació disposarà de tres elements indispensables: l’ordenador per consultar la Base de Dades, una urna i les paperetes i sobres per votar.

La votació començarà a les 10 del matí i s’allargarà fins a les 8 del vespre, quan es tancaran les seus i es procedirà al recompte de vots. Un cop s’hagi fet, els responsables de cada mesa aniran a lliurar els resultats en mà a la Taula de Gestió situada en la seu de l’Ajuntament de Blanes, que al llarg del dia tindrà la seva pròpia Acta de Sessió de tot el procés.




Data de realització: 04/13/2016 | Data de la darrera actualització: 04/13/2016

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300