Noticia publicada a la web el 06/17/2016 11:53:42 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Obert el termini per fer de Jurat Popular al 46è Concurs Internacional de Focs d’Artifici de Blanes
Els seus vots, sumats als de la Comissió Tècnica del concurs, configuren el veredicte per escollir la pirotècnia guanyadora. Hi ha temps per inscriure’s fins al 30 de juny
Enguany és la tercera edició consecutiva en què l’Ajuntament de Blanes, a través del Departament de Cultura i Festes, obre la possibilitat a la ciutadania perquè pugui formar part del Jurat Popular. Els seus vots contribuiran a destriar quina de les empreses participants s’endurà el Primer Premi del certamen pirotècnic.
45è Concurs Internacional de Focs d'Artifici - Fotografia: Quim Llorens El Concurs Internacional de Focs d’Artifici de la Costa Brava és l’esdeveniment festiu més esperat i popular pels blanencs i blanenques, que el viuen amb especial intensitat. La llarga tradició que hi ha a Blanes, després de més de quatre dècades assistint als espectacles pirotècnics que coincideixen amb la Festa Major de Santa Anna, fa que els ciutadans siguin autèntics experts en la matèria.
La composició del jurat, molt apreciada pels pirotècnics
Una de les característiques del certamen blanenc que valoren de manera especialment positiva les pirotècnies que han participat al llarg de tots aquests anys és que el veredicte s’emet en base a les votacions que efectuen els membres de la Comissió Tècnica, però també es té molt amb compte l’opinió dels membres d’un Jurat Popular, gent del públic. Els professionals dels focs d’artifici ho valoren així perquè, d’aquesta manera, també es té en compte l’opinió dels espectadors.
Presentació del 45è Concurs de Focs al Jurat Popular 2015 La Comissió Tècnica està formada per 8 persones, mentre que al Jurat Popular n’hi ha 42. D’aquest total, hi haurà 15 components mitjançant inscripció, mentre que la resta es nomenaran a proposició dels membres de la Comissió Tècnica. Aquests 15 membres del Jurat Popular seran escollits per ordre d’inscripció i, abans de quedar apuntats definitivament, se’ls avisarà per tenir la certesa que poden assumir el compromís.
El termini per poder inscriure’s ja està obert, i es podrà fer fins a finals d’aquest més, és a dir: fins al 30 de juny, a les 15 h.
Requisits per poder ser membre del Jurat Popular
En primer lloc, cal ser major de 18 anys i omplir un formulari d’inscripció, al qual es pot accedir a través de l’enllaç http://www.blanes.cat/docweb/focsjurat. Aquí hi ha la informació bàsica sobre els requisits que cal complir, així com el qüestionari bàsic adjunt que s’ha d’emplenar i enviar per correu electrònic al Departament de Cultura i Festes, a través del mail cultura@blanes.cat.
Membres Comissió Tècnica del Concurs de Focs En cas que nos es disposi d’accés a Internet, es pot recollir el formulari imprès, emplenar-lo i lliurar-lo en mà a les dependències del Departament de Cultura i Festes, ubicat a Casa Saladrigas, al Carrer Roig i Raventós número 2, situat entre el Passeig de la Mestrança i el Carrer Esperança. L’horari per fer-ho és de dilluns a divendres, des de les 9 del matí i fins les 14 h del migdia.
Els membres seleccionats s’han de comprometre a veure cada nit els focs d’artifici de les cinc pirotècniques que participen al certamen i, a ser possible, des del mateix lloc. Per garantir el rigor dels membres del Jurat Popular, uns dies abans que comenci el concurs –que aquest 2016 serà del 22 al 26 de juliol- se’ls convocarà a una reunió que encapçalen els membres de la Comissió Tècnica.
En aquesta trobada se’ls lliurarà tota la informació i documentació necessàries per emetre el veredicte, que ha de complir amb uns determinats paràmetres de puntuació sobre aspectes tècnics i artístics. Per últim, un cop s’hagin disparat les cinc nits de focs, hauran d’emetre el seu veredicte definitiu, igual que també faran els membres de la Comissió Tècnica, i lliurar-lo el dia en què se’ls convoqui.
45è Concurs Focs d'Artifici - Fotografia: Quim Llorens Enguany el concurs comptarà amb la participació de tres empreses de l’estat espanyol i dues estrangeres: de Xina i Itàlia.
Dia | Pirotècnia Participant | Procedència |
Divendres 22 de juliol | Firevision International Company | Xina |
Dissabte 23 de juliol | Pirotecnia Accitana Maria Angustias | Granada |
Diumenge 24 de juliol | Fireworks Lieto | Itàlia |
Dilluns 25 de juliol | Pirotecnia Pablo | Asturias |
Dimarts 26 de juliol | Pirotecnia Hnos. Ferrández | Murcia |