Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Comença la recollida de propostes dels veïns de Blanes per a l’elaboració dels pressupostos participatius


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 08/02/2016 11:59:42 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Comença la recollida de propostes dels veïns de Blanes per a l’elaboració dels pressupostos participatius

Al llarg de tot el mes d’agost es fan reunions prèvies amb les entitats veïnals i després es convocaran assemblees obertes arreu de la vila per triar les propostes que s’han presentat

Durant un total de 33 dies –del 27 de juny al 30 de juliol-, tots els veïns i veïnes de Blanes podrien presentar propostes per ser incloses als pressupostos participatius. Al llarg d’aquest mes i escaig, tothom que tingués un projecte que volgués ser tingut en compte el podia presentar i dipositar-los en les urnes i bústies distribuïdes en cada zona, localitzacions establertes de comú acord amb els respectius representants de les associacions de veïns.

Majoritàriament, estaven situades en les seus socials de les associacions de veïns, però també n’hi ha hagut en dependències municipals i altres tipus de locals. Així, hi ha hagut supermercats, fleques i altres tipus d’establiments de gran concurrència en els barris per facilitar que el màxim nombre de ciutadans i ciutadanes hagin pogut participar i dir-hi la seva.


Obertura urnes amb les propostes presentades per la ciutadania
Un cop tancat aquest període, durant tot aquest mes d’agost s’ha programat una nova ronda de reunions per obrir les urnes i bústies. En aquestes trobades prèvies amb les associacions de veïns es recullen les propostes que després es sotmetran a votació en assembles obertes.


Atenent al nombre de zones en què s’ha dividit Blanes per a l’elaboració dels pressupostos participatius n’hi ha sis que, sumades, abasten tot el municipi, de dalt a baix. La programació de les reunions prèvies, així com de les assemblees on s’han de votar les propostes, s’han elaborat en les trobades que s’estan fent al llarg de tot el procés, establertes de comú acord entre totes les parts interessades.

169 butlletes amb una trentena de propostes diferents

La primera de les reunions prèvies amb les associacions de veïns, abans no s’arribi a fer la tria en comú d’aquí a uns dies en assemblea, va tenir lloc aquest passat dilluns al vespre. Aquesta primera trobada celebrada ahir la va encapçalar el regidor de Participació Ciutadana, Albert Sanz, acompanyat de la tècnica de Participació Ciutadana, així com dels representants de les entitats veïnals de la zona que s’havia acordat.


Es tractava de conèixer les propostes presentades pels veïns de la Zona 2, que abasta els barris de S’Auguer, Sa Masaneda, Dintre Vila, Raval, Sa Carbonera i El Port. Els responsables veïnals van encarregar-se de portar a la reunió d’ahir al vespre les urnes per obrir i les butlletes recollides en les bústies dels locals per elaborar el llistat.

En total, en la Zona 2 de Blanes els veïns han aportat 169 butlletes que, un cop recollides una a una, presenten una trentena de propostes per millorar els respectius barris. Val a dir que, donat que una de les urnes estava dipositada a la planta baixa de l’Oficina de l’AMIC -a l’edifici de l’Ajuntament de Blanes-, les butlletes que s’hi van dipositar podien incloure propostes d’arreu del municipi. Amb tot, de les 169 butlletes en total, val a dir que només 4 corresponien a d’altres veïnats.


Ara caldrà fer el llistat de les propostes presentades i, abans de sotmetre-les a votació dels veïns i veïnes de les zones a les quals corresponen, comprovar que els arranjaments i millores no estan incloses ja en el pressupost ordinari d’aquest 2016. En general, la trentena de propostes que s’han recollit en la primera zona on s’han obert les urnes i bústies, tenen a veure amb millores relacionades amb la seguretat viària, l’embelliment dels barris, l’enllumenat, la neteja i la salut pública.


Tot aquest procés culminarà precisament el proper 31 d’agost, coincidint amb el darrer dia del mes. El calendari preveu llavors que hi hagi una següent trobada a mitjans del mes de setembre de la Comissió de Control i les Associacions de Veïns per establir els dies de votació de tota la ciutadania, quan realment s’acabaran escollint les propostes finalistes per distribuir els 315.000 € que s’han destinat enguany als pressupostos participatius.

ZonaBarrisLlocs on s’han dipositat PropostesTotal €
1Racó d’en Portas, La Plantera i Els Pins- Biblioteca Comarcal
- Oficina d’Acció Social Els Pins
- Papereria La Plantera
54.250 €
2S’Auguer, Sa Massaneda, Dintre Vila, Raval, Sa Carbonera i El Port- Bústia Local AVV Raval
- Bústia Local AVV Sa Carbonera
- Oficina AMIC Ajuntament
- Carnisseria Can Josep (S’Auguer)
- Supermercat Ca l’Aliu (Sa Massaneda
51.250 €
3Valldolig, Residencial Blanes Vistamar, Mas Borinot, Sant Francesc
i Santa Cristina
- Bústies dels Locals Socials AVV
52.000 €
4Ca la Guidó, Mas Florit, Mas Cremat i Puig de la Dona- Bústia Local AVV Ca la Guidó
- Bústia Local AVV Puig de la Dona
- Bústia Local AVV Mas Cremat
- Panaderia Pili (Mas Florit)
52.000 €
5Control-La Perla, Quatre Vents, Can Borell i Mas Moixa- Llibreria RB3 (Can Borell)
- Bústies Locals Socials de la resta AVV
53.500 €
6Mas Enlaire, La Pedrera i Mont Ferrant- Mercat Blanes
- Bústia Local Social AVV Mas Enlaire
- Bústia Local Social AVV La Pedrera
52.000 €
Total Pressupostos 315.000 €






Data de realització: 08/02/2016 | Data de la darrera actualització: 08/02/2016

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300