Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Primeres propostes seleccionades dels veïns de Blanes per als pressupostos participatius


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 08/08/2016 12:17:56 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

AUDIENCIA PUBLICAPrimeres propostes seleccionades dels veïns de Blanes per als pressupostos participatius

Durant l’agost s’han de continuar fent reunions prèvies per obrir les urnes i recollir el contingut de les bústies i fer després la selecció de propostes fins a completar tots els barris

Aquest passat cap de setmana s’ha fet la selecció de propostes dels pressupostos participatius en la primera de les zones on, amb anterioritat, ja s’havia fet el procés d’obertura d’urnes i recollita de butlletes. Per elaborar els pressupostos participatius, es va decidir a les reunions amb els representants de les associacions de veïns i dels grup polítics municipals que es dividiria Blanes en sis zones que, sumades, abasten tota la vila.

Cada zona inclou diversos barris per proximitat geogràfica. Això ha fet que hi hagi districtes on, tot i que aplegui molts veïnats, la densitat poblacional no és massa elevada. Per contra, n’hi ha d’altres que al coincidir principalment amb el centre de la vila, compten amb un gran nombre d’habitants. Això és precisament el què ha passat amb la primera on ja s’han seleccionat les propostes finalistes, la Zona 2.


Assemblea amb representants AAVV Zona 2 Pressupostos Participatius
Un altre factor a tenir en compte és que, del total de 315.000 € destinats aquest 2016 als pressupostos participatius, s’han assignat diverses quantitats a les sis zones atenent a criteris de nivell d’atur, edat, equipaments i serveis que inclouen, etc. Es tracta de quantitats que van des dels 51.250 € la que té la més baixa –precisament la Zona 2- fins els 54.250 € que té assignats la Zona 1.


Resum propostes recollides
El passat mes de juny, de comú acord amb els representants de les associacions de veïns, el Departament de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Blanes va elaborar un calendari que incloïa que del 27 de juny al 30 de juliol tota la ciutadania podia aportar propostes en bústies i urnes dipositades arreu dels barris. Ara, un cop tancat el període, s’està procedint a la recollida i selecció de propostes a través de dues noves reunions que es van acordar que es farien durant tot el mes d’agost.


La mecànica és senzilla però entretinguda a l’hora. Es tracta de quedar per una reunió prèvia amb els representants veïnals per obrir conjuntament les urnes tancades, així com per recollir les butlletes que s’han dipositat a les bústies. Això és el què es va fer avui fa una setmana amb els barris de la Zona 2: S’Auguer, Sa Massaneda, Dintre Vila, Raval, Sa Carbonera i El Port.

Assemblea per escollir les propostes a la primera de les zones

Dissabte passat es va celebrar la segona reunió, és a dir: l’assemblea amb els representants de les entitats del barri, així com oberta a la participació dels veïns i veïnes en general. En aquesta segona trobada van ser-hi de nou el regidor de Participació Ciutadana, Albert Sanz, i la tècnica d’aquesta àrea, Carolina López.


D'esquerra a dreta: Albert Sanz, Carolina López i representants AAVV
Arran de la reunió prèvia celebrada l’1 d’agost s’havien recollit 170 butlletes que incloïen una trentena de propostes, ja que moltes butlletes repetien un mateix tema. Durant els dies posteriors, la tècnica de Participació Ciutadana es va encarregar d’elaborar una síntesi de les propostes i va fer consultes puntuals amb els tècnics de l’Ajuntament de Blanes.

El passat divendres es va enviar per correu electrònic el resum de propostes i l’endemà dissabte es va celebrar l’assemblea per seleccionar conjuntament les finalistes. En total, hi havia 23 propostes que es van presentar als veïns dividides pels diferents barris que abasta la Zona 2. Primer, es van descartar les que tenien a veure amb arranjaments relacionats amb pavimentació i obres molt complexes que excedeixen la quantitat total amb què compta, 51.250 €.


Després d’un intens debat, l’assemblea d’aquest passat dissabte va seleccionar 4 propostes que ara hauran d’estudiar els tècnics dels diferents departaments de l’Ajuntament de Blanes als quals corresponen. Aquestes quatre propostes que s’han seleccionat inclouen en general millorar relacionades amb la seguretat viària, l’arranjament i reordenació de determinats indrets, així com amb l’embelliment dels carrers i mobiliari urbà.


El procés de trobades per obrir les urnes i recollida de butlletes, així com les posteriors assemblees per seleccionar les propostes, continuarà durant els propers dies fins a culminar en la darrera reunió acordada, que coincidirà amb el darrer dia d’aquest mes, el 31 d’agost. A mitjans de setembre hi haurà una trobada de la Comissió de Control i les Associacions de Veïns que establirà els dies de votació de tota la ciutadania, quan realment s’acabaran escollint les propostes finalistes per distribuir els 315.000 € dels pressupostos participatius.



Data de realització: 08/08/2016 | Data de la darrera actualització: 08/08/2016


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300