Noticia publicada a la web el 08/19/2016 11:43:21 AM ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Un pregó itinerant cantat dóna el tret de sortida de la Festa dels Copatrons, la Festa Major Petita
El tradicional pregó, que va incloure entre d’altres temes el rebuig a la C-32 i la reivindicació d’un estat propi, ha encetat un intens cap de setmana, amb més d’una 20ena d’activitats
El vespre d’aquest passat dijous Blanes va viure el primer dels actes que ha encetat el programa de la Festa dels Copatrons, la Festa Major Petita en honor a Sant Bonós i Sant Maximià. El tret de sortida el va donar l’Anunciació de l’Inici de la Festa o, el què és el mateix: un pregó itinerant que va transcórrer pel centre de la vila, animat especialment pel grup de gralles i percussió, els capgrossos i gegantons de la Colla Gegantera de Blanes.
Anunciació de l'Inici de la Festa dels Copatrons, pregó itinerant
Seguint la tradició d’aquests darrers anys, se’n va encarregar de fer-lo Ferran Pujadas, d’Acció Cultural Es Viver, cantant-lo acompanyat d’una guitarra. En la línia reivindicativa que caracteritza aquest acte, el pregó va tractar diversos temes d’actualitat local i nacional. Abans, però, va destacar els canvis d’imatge que s’han fet del Casal la Cooperativa, seu de l’entitat cultural, així com de la gegantona Mariona, de l’Agrupament Escolta i Guia Pinya de Rosa.
El punt destacat va ser la prolongació de la C-32, primer recordant la consulta popular que s’ha fet aquest any, que va donar com a opció majoritària el rebuig al projecte, i després l’incendi que hi va haver al Turó del Vilar. El tema va ser especialment festejat per membres de la Plataforma Aturem la C-32 que, lluint la samarreta que els identifica, van estar fent el seguiment del pregó, que es va tancar reivindicant un estat propi pel poble català.
El pregó itinerant es va cantar nou vegades, tantes com indrets es va anar aturant tota la comitiva formada per una gran quantitat de blanencs i blanenques, però també estiuejants que aviat es van afegir a la festa. Després que la primera anunciació es va emplaçar just davant del Casal La Cooperativa, la segona es va fer a l’alçada del Carrer Muralla amb el Passeig de Dintre; dues més a dos trams del Passeig de Mar, i les següents a les places d’Espanya, Dies Feiners i Verge Maria, al Carrer Raval amb Muralla, i de nou, per tancar el cercle, davant del casal.
Més d’una vintena d’activitats durant el cap de setmana
A partir d’avui divendres, i especialment durant tot el cap de setmana, Blanes viurà intensament més d’una vintena d’activitats que s’han organitzat per festejar els dos copatrons de la localitat. Avui divendres es concentraran a la nit, quan hi haurà la cercavila Places i Carrers, i un concert amb els Tàrraco Surfers a la Plaça dels Dies Feiners. Abans, a la tarda, haurà començat la primera de les dues jornades de La Botiga al Carrer, que culminarà durant tota la jornada del dissabte.
Arribats ja al cap de setmana, dissabte a la tarda hi haurà una nova edició de la Cursa Córrer el Cós i una de les principals novetats del cicle festiu d’enguany: un espectacle familiar amb el pallasso Marcel Gros que s’allotjarà a la Plaça dels Dies Feiners. Al vespre hi haurà l’acte més esperat: la 34a Caminada Popular Nit de Sant Bonós, que començarà a les 22’30 h, amb sortida i arribada des del Passeig de Mar, i que aquest 2016 ha augmentat el topall màxim de participants fins als 5.500.
Actes oficials i tradicionals coincidint amb Sant Bonós i Sant Maximià
El punt àlgid de la Festa Major Petita serà el diumenge 21 d’agost, la festivitat dels copatrons, Sant Bonós i Sant Maximià. Per aquest motiu, hi haurà els actes més oficials, però també els més tradicionals i populars. La celebració començarà molt d’hora, a les 8 del matí, amb una Tirada a l’Art a la platja de davant la Plaça Nostra Senyora del Vilar, al barri d’Els Pins, seguida per una Sardinada Popular.
A les 9 del matí, sota l’Arc dels Copatrons que hi ha al Carrer Ample, hi haurà la tradicional Xocolatada Popular, i a les 11’30 h, en aquest mateix indret, la no menys nostrada Ofrena Floral que encapçalarà l’alcalde de Blanes acompanyat de regidors i regidores. A les 12 del migdia coincidiran la Missa en honor als Copatrons a l’Església Santa Maria i una Vermutada sota l’Arc dels Copatrons, i a les 2 un Dinar Popular al Carrer Muralla.
Havaneres i un Revival Musical
A la nit, la jornada i el programa de la Festa dels Copatrons es tancarà amb dues propostes, totes dues a partir de les 9 de la nit. D’una banda, hi haurà una Cantada d’Havaneres arran de mar, al costat del Banc dels Músics del Passeig de Mar, acompanyat de rom cremat. Actuaran els grups Cabotatge de Blanes i Bergantí, provinents de Malgrat, però d’abast internacional.
L’altra proposta s’allotjarà a la Plaça dels Dies Feiners i ha esdevingut en tot un clàssic de la Festa Major Petita de Blanes en aquests darrers anys. Es tracta de la sessió de Playback, Records per a tu que ofereix una selecció de cançons d’avui i de sempre, interpretats pels membres del grup NABAC de Blanes caracteritzats dels cantants i grups que van popularitzar els temes.
Per cinquè any consecutiu, la Festa dels Copatrons està organitzada de manera conjunta pel Departament de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Blanes i l’entitat blanenca Acció Cultural Es Viver. L’artista local Narcís Balmanya s’ha encarregat de fer la il·lustració que encapçala la portada del programa de festes, del qual se n’han editat 10.000 exemplars.
Data de realització: 08/19/2016 | Data de la darrera actualització: 08/19/2016