Noticia publicada a la web el 10/03/2016 11:39:26 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
La PAH de Blanes, la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, compleix els 5 anys
Per celebrar-ho, dissabte es va organitzar un acte festiu on la part central va ser la representació de l’obra “La Culpa es de los pobres”, a càrrec de la cia “Teatre sobre La Marcha”
La Plataforma d’Afectats i afectades per la Hipoteca, la PAH de Blanes, ha complert ja els cinc anys de vida d’ençà que es va haver de posar en marxa en aquest municipi. Per celebrar-ho, dissabte passat a la tarda es va organitzar una jornada festiva que es va emplaçar al local de la Casa de Andalucía de Blanes. La portaveu de l’entitat, Emma Torres, va donar la benvinguda a tots i totes les assistents, i va convidar a tothom que festegessin plegats aquest esdeveniment.
Emma Torres, portaveu PAH de Blanes, en la celebració dels 5 anys En aquest sentit, durant aquests primers cinc anys de vida, han estat incomptables el nombre de casos de desnonaments en què ha intervingut l’entitat, que tan sols en els dos primers anys de vida ja n’havia atès més de 700. Segons Emma Torres, després de cinc anys d’existència, el tema ha anat evolucionant: “Al principi el perfil dels afectats era sobretot gent que no havia pogut pagar l’hipoteca, i ara hi ha molts més casos en què no poden fer front al lloguer, o bé d’ocupació per la força”.
Des de l’entitat, fan un balanç positiu de la tasca realitzada, i es consideren prou satisfets per haver pogut intervenir i aturar tants casos. En definitiva, que hagin pogut donar un cop de mà als més febles, als qui han hagut de veure amb impotència com perdien el més important per una persona: el lloc on viu, el què considera casa seva. Justament per aquest motiu, la PAH de Blanes no està cansada de lluitar després de tants anys, ans al contrari: seguirà treballant com el primer dia.
Teatre: "La Culpa es de los Pobres", de la Cia Teatre Sobre la Marcha La part central de la celebració del cinquè aniversari va ser la representació de l’obra La culpa es de los pobres, a càrrec de la companyia Teatre Sobre La Marcha, de Barcelona. El grup va ser crear l’any 2011, i amb aquest nom el col·lectiu ja intenta donar una pista sobre quina és la seva filosofia: Teatre perquè és el mitjà d’expressió que utilitzen, i Sobre La Marcha perquè actuen allí on els criden.
Per això, expliquen que cadascuna de les seves actuacions tenen una mica d’estrena, i barregen el català i el castellà per evidenciar encara més la idea de pluralitat que envolta el grup. La vetllada festiva es va completar amb una sessió de música a càrrec del grup de Rubén Naro, i un sorteig on es van rifar dues espectaculars paletes de pernil.
Reunions setmanals per temes de vivenda i pobresa energètica
La PAH de Blanes es defineix com un moviment assembleari apartidista i gratuït, que lluita pel dret a una vivenda digna. S’aplega setmanalment amb gent que pateix problemes de vivenda en general i, a més a més, de manera més recent, també com Aliança contra la Pobresa Energètica (APE), que ha nascut amb l’objectiu de pressionar i denunciar les administracions públiques i les empreses subministradores perquè no hi hagi més talls de llum, aigua o gas.
En cas de patir problemes de vivenda o de subministrament d’aquests serveis, la PAH es reuneix cada dijous a les 18 h al Local Social de l’Associació de Veïns de Mas Moixa: a la Plaça Mas Moixa (molt a prop de l’Institut Sa Palomera). També hi ha d’altres maneres de contactar. Facebook: Pah Blanes / Ape Blanes; Correu electrònic: pah.blanes@gmail.com / apeblanes@gmail.com; Twitter: @PAHBLANES / @ApeBlanes; i Blog: pahblanesblog.wordpress.com.