Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Blanes amplia el termini per presentar aportacions a la nova Ordenança de Terrasses fins al 20 de desembre


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 11/15/2016 02:00:00 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

DIBUIXBlanes amplia el termini per presentar aportacions a la nova Ordenança de Terrasses fins al 20 de desembre

Inicialment el procés de participació per fer propostes i suggeriments a l’esborrany de la normativa en procés de redacció s’esgotava aquest divendres 18 de novembre

L’Ajuntament de Blanes ha decidit donar més temps per concloure la primera part del procés participatiu que va posar en marxa a finals del passat mes d’octubre per elaborar la nova Ordenança de Terrasses. El termini inicial estava previst que s’esgotés aquest divendres 18 de novembre, però finalment, després d’una reunió que s’ha fet avui al migdia on han participat tècnics dels diferents departaments implicats, s’ha decidit ampliar-lo 32 dies més.

Ara, el topall màxim per fer propostes i suggeriments a la nova normativa serà el 20 de desembre, just abans que comencin els dies més intensos de la campanya nadalenca. Una de les principals raons que ha motivat aquesta ampliació del termini ha estat l’escàs nombre d’aportacions que s’han fet fins al moment (15) comparat en canvi amb els establiments de restauració que hi ha registrats en el municipi.


Terrassa al Passeig Cortils i Vieta de Blanes
Val a dir que, a banda de la informació d’accés públic que està penjada a la web de l’Ajuntament de Blanes amb tota la documentació de l’esborrany de l’ordenança en què s’està treballant -http://www.blanes.cat/docweb/participa.terrasses-, el consistori també la va fer arribar directament als professionals afectats. Així, es va lliurar la documentació en mà als responsables de 150 bars i restaurants de la vila.

Implicació del sector de l’Hostaleria, que rebutja diversos aspectes

Precisament arran de comprovar l’escassa participació registrada que hi havia hagut durant els primers dies, la setmana passada es va convocar als representants del sector de l’Hostaleria del municipi per una reunió monogràfica. En la trobada es van enumerar tota una sèrie de qüestions de l’esborrany de la nova ordenança que els professionals del sector consideren que els perjudicarà. Els principals punts d’aquest desacord s’han presentat com aportació a la nova ordenança, i es va entrar per registre a l’Ajuntament ahir dilluns.


Reunió amb representants Sector Hostaleria
Així, hi ha un rebuig majoritari contra el dipòsit d’una fiança; consideren que els horaris d’obertura són massa restrictius durant la temporada; demanen allargar l’horari amb motiu de la Festa Major per iniciativa municipal; i que el sistema de renovació de permisos sigui més àgil. Igualment, creuen que el termini per adaptar-se a la nova normativa hauria de ser més llarg; les sancions per possible incompliment les veuen massa elevades; i demanen que es desvinculi la concessió d’autoritzacions a que un negoci tingui impagaments amb la hisenda municipal.

Timming previst per aprovar la nova ordenança

Durant la reunió amb els representants del sector de la Hostaleria de la setmana passada també se’ls va remarcar reiteradament que la intenció de l’Ajuntament de Blanes és treballar colze amb colze, i no pas voler imposar sense diàleg. De fet, se’ls va recordar que actualment s’està en procés d’elaboració, partint com a base de l’esborrany que han treballat i elaborat els diferents departaments del consistori; Enginyeria, Urbanisme, Activitats i Policia Local.


El treball conjunt, no tan sols amb el sector de la Hostaleria, sinó amb tota la ciutadania que vulgui fer aportacions, es considera clau perquè la nova ordenança, l primera que es redacta mitjançant el procés participatiu, sigui exitosa. El timming de treball estableix ara que un cop s’hagi tancat el termini d’aportacions, a partir del 20 de desembre, la comissió redactora farà un nou esborrany per incorporar les aportacions que s’hagin fet.

D’aquí haurà de sorgir una nova proposta de la normativa perquè finalment, després que s’hagi debatut abastament, s’elevi a l’aprovació inicial en sessió plenària. Un cop passat aquest procés, hi haurà un nou termini d’exposició pública durant 30 dies.


Durant aquest període de temps tornarà a haver la possibilitat de presentar al·legacions. Finalment, després d’aquest nou termini, s’estudiaran les al·legacions i aportacions i la nova ordenança es tornarà a sotmetre a l’aprovació definitiva a través del ple municipal. Serà llavors quan es podrà començar a aplicar.



Data de realització: 11/15/2016 | Data de la darrera actualització: 11/15/2016


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300