Noticia publicada a la web el 01/25/2017 05:06:32 PM ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Dol i indignació a Blanes per la mort d’una nena de vuit anys veïna del municipi
Uns 200 veïns s’han concentrat avui al matí per denunciar les retallades sanitàries després de la mort de la menuda diumenge passat a l’Hospital Comarcal de Blanes
Uns 200 veïns s’han concentrat aquest al matí al barri de La Plantera per denunciar les retallades sanitàries. Ho han fet després de la mort d’una nena de vuit anys, la família de la qual residia abans precisament en la plaça on ha tingut lloc la mobilització, la Plaça Càceres. La mort de la menuda va tenir lloc diumenge passat a l’Hospital Comarcal de Blanes, mentre esperava ser traslladada a l’Hospital Trueta de Girona.
Els concentrats han criticat que, arran de les retallades que van afectar els ambulatoris de Blanes, així com als hospitals comarcals de Blanes i Calella, s’han perdut especialitats mèdiques, els pacients es veuen obligats a desplaçar-se a un centre o altre en funció de la dolència, així com d’altres mancances. En definitiva, els concentrats han atribuït la mort de la petita a les retallades sanitàries.
Concentració contra les retallades a la sanitat pública
El cas que ha desencadenat el dol, però també la indignació entre la ciutadania de Blanes, es va iniciar dissabte passat, quan uns pares veïns de La Plantera Alta van portar la seva filla de vuit anys a l’ambulatori situat en aquest mateix barri perquè la tractessin del mal que patia. Després d’atendre-la, la nena va ser enviada a casa, però com que posteriorment el dolor persistia, va entrar a urgències a l’Hospital de Blanes a les 2’33 h de la matinada de dissabte a diumenge.
Analitzant els símptomes que tenia, la pediatra que la va atendre va iniciar el tractament per una cetoacidosis diabètica. Segons ha informat el Departament de Salut de la Generalitat, a les 5’52 h del matí, el Sistema d’Emergències Mèdiques, el SEM, va rebre un avís de l’Hospital Comarcal de Blanes per traslladar la nena fins a l’Hospital Trueta de Girona. Després de valorar conjuntament el cas, es va qualificar com a prioritat 1, que en l’argot mèdic significa que la pacient, tot i que requereix ser traslladada a u n altre centre pel seu tractament, es troba en un hospital que pot mantenir estabilitzada la seva situació clínica.
A les 6’18 h el SEM confirmava el Trueta com a centre de destí, i a les 8’10 h la unitat de suport avançada pediàtrica, provinent de l’Hospital de la Vall d’Hebron, a Barcelona, va arribar a l’Hospital Comarcal de Blanes. En el transcurs d’aquest temps, però, la menuda havia empitjorar i va morir a l’Hospital abans que pogués ser traslladada, malgrat els intents per recuperar-la.
La Direcció General d’Ordenació Professional i Regulació Sanitària del Departament de Salut ha obert un expedient informatiu per aclarir aquest cas, i s’està a l’espera de les conclusions definitives que, segons ha transcendit aquest dimecres, podria ser que no fossin concloents fins d’aquí a dos mesos.
Data de realització: 01/25/2017 | Data de la darrera actualització: 01/25/2017