Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Es constitueix la Comissió Redactora de l’Ordenança de Terrasses per elaborar el text definitiu


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 02/21/2017 11:14:05 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Es constitueix la Comissió Redactora de l’Ordenança de Terrasses per elaborar el text definitiu

Les reunions es començaran al març amb la participació de representants triats pel sector dels establiments de restauració, tècnics municipals i el regidor de la ponència d’activitats

Desprès d’un inesperat parèntesi marcat per imprevistos tècnics, aquesta setmana s’ha constituït la Comissió Redactora que s’encarregarà de configurar el text definitiu de l’Ordenança de les Terrasses. Les reunions s’han programat perquè comencin a fer-se a partir del proper mes de març –la setmana vinent- i la intenció és que no hi hagi un topall temporal perquè estigui redactada la proposta definitiva, sinó que es prioritzarà la voluntat del consistori de redactar una normativa que sigui el màxim de consensuada.


Terrassa d'un cèntric bar de Blanes
En aquest darrer sentit, la idea de l’Ajuntament de Blanes és que seria desitjable poder aplicar la ordenança l’estiu del 2017, però que la pressa no menarà tenir-la enllestida. Per això, si finalment es considera que no hi ha temps suficient perquè s’apliqui enguany, entraria en vigor de cara al 2018. De fet, des que es va posar en marxa tot el procés el passat mes d’octubre, s’ha donat prioritat a la participació per sobre de tot, ja que així ho marca la Llei de Procediment Administratiu.

Reunió amb representants dels establiments de restauració

Per posar-se al dia sobre com estava anant tot aquest procés, la tarda d’aquest passat dilluns es va convocar una reunió que va tenir lloc a la Sala de Plens de l’Ajuntament amb representants dels establiments de restauració. Una cinquantena de responsables d’aquests locals van assistir a la trobada que van encapçalar l’alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, el regidor delegat de la ponència d’Activitats i Mercats, Salvador Tordera, i tècnics del consistori. També van assistir regidors i regidores, tant de l’equip de govern com de l’oposició.


Reunió sobre l'Ordenança de Terrasses a la Sala de Plens
Després que els tècnics municipals van elaborar un primer esborrany, el procés participatiu es va iniciar el passat mes d’octubre, quan l’Ajuntament de Blanes va obrir un termini per conèixer l’opinió tant dels sectors professionals afectats per la normativa, com de les entitats i la ciutadania en general. Inicialment el topall de temps per fer propostes i suggeriments s’havia d’esgotar el 18 de novembre, però posteriorment es va decidir ampliar-ho fins a finals de desembre.

Incorporació d’al·legacions al segon esborrany de l’ordenança

Un cop tancat el termini, val a dir que s’han rebut un total de 26 suggeriments i/o al·legacions. Un 70% d’aquestes propostes s’han recollit al segon esborrany que s’ha elaborat de la nova ordenança de les terrasses, el text que ara revisarà la Comissió Redactora, formada per quatre representants triats pel sector dels establiments de restauració, tècnics del consistori i el regidor delegat de la ponència d’Activitats i Mercats.


D'esquerra a dreta: un tècnic de l'Ajuntament, l'alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez,
i el regidor delegat de la ponència d'Activitats i Mercat, Salvador Tordera
Entre les aportacions que s’han inclòs a l’esborrany de l’ordenança de terrasses, n’hi ha una referida als horaris d’obertura i tancament d’aquests espais a l’aire lliure. Així, durant el període d’hivern, l’horari serà el mateix que els que tingui l’establiment principals de divendres a dissabte, així com des del 15 de juny fins al 30 de setembre. Durant la resta de l’any, l’horari de tancament de les terrasses serà a les 11 de la nit.


Una altra incorporació té a veure amb les renovacions de les terrasses i vetlladors: seran automàtiques amb efectes de l’1 de gener les que funcionin tot l’any, i a partir de l’1 de maig les que siguin de temporada. Seran pel mateix termini i condicions, una vegada s’hagi efectuat el pagament de la taxa que correspongui. Durant la reunió d’ahir es va avançar que durant el primer any en què entri en vigor la normativa es demanarà la informació bàsica perquè quedi registrada com a punt de partida.

En l’apartat de disposicions transitòries, s’ha afegit que totes les terrasses i vetlladors autoritzats per l’ajuntament amb anterioritat a l’entrada en vigor de l’ordenança disposaran d’un termini màxim de tres anys per adaptar-s’hi. Un cop finalitzat el període transitori, els titulars hauran de demanar la renovació per adequar-se a la normativa.


D’altra banda, també s’han inclòs dues excepcionalitats. Una d’elles té a veure amb els carrers que siguin exclusivament per a us de vianants. En els vials que tinguin menys de quatre metres d’amplada es permetrà estrenyiments puntuals sempre que l’amplada lliure de pas resultats no sigui inferior a 1’50 metres, així com que estigui degudament justificat.

L’altra singularitat està relacionada amb els tipus d’elements que poden haver-hi a les terrasses. L’esborrany de la normativa contempla que no es podran instal·lar elements acústics externs o de megafonia diferents dels que siguin limitats a música ambient. Ara, el segon esborrany de la normativa ha inclòs la possibilitat que es pugui autoritzar amb caràcter excepcional la instal·lació d’aparells de televisió per a la visió puntual d’esdeveniments culturals i esportius.


La nova Ordenança de Terrasses de Blanes haurà de complir dos objectius principals. Un d’ells és afavorir l’equilibri entre els usos dels establiments i dels col·lectius de la zona pública, garantint tant la qualitat dels espais de la ciutadania i veïns a l’hora que es recolza l’activitat econòmica del sector de la restauració i similars. L’altre és que garanteixi una ciutat accessible i inclusiva per a tothom, sense deixar de banda les necessitats d’aquest sector econòmic.




Data de realització: 02/21/2017 | Data de la darrera actualització: 02/21/2017

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300