Noticia publicada a la web el 05/26/2017 08:01:02 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Festa de Cloenda de la 8a edició del Projecte Rossinyol
La celebració s’ha allotjat a l’Escola Mossèn Joan Batlle, un dels tres centres que han participat en l’experiència, que ha comptat amb 13 parelles d’universitaris i alumnes de primària
Aquesta tarda s’ha posat punt i final a Blanes a una nova edició del Projecte Rossinyol, una experiència educativa i d’integració en la comunitat que s’ha dut a terme per vuitena edició consecutiva en aquest municipi de la Costa Brava. Per segon any, l’acte ha tingut un marcat caire lúdic, per celebrar plegats la finalització d’aquest trajecte.
Les 13 parelles participants: mentors i mentorats Enlloc d’allotjar-se a la Sala de Plens o en un recinte oficial com s’havia fet durant els primers anys, la cloenda s’ha fet a l’Escola Mossèn Joan Batlle, al barri de Ca la Guidó, un dels tres centres educatius que ha participat aquest curs 2016-2017 en el programa. Els altres dos han estat l’Escola Napoleó Soliva i l’Escola Sa Forcanera.
El regidor d'Acció Social, Solidaritat i Cooperació, Mario Ros A banda dels protagonistes del programa, els nois i noies que han format les parelles del Projecte Rossinyol, l’acte l’ha encapçalat l’alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, acompanyat del regidor d’Acció Social, Solidaritat i Cooperació, Mario Ros. Tots dos s’han encarregat de donar la benvinguda a tothom, agraint la generositat dels mentors i elogiant l’esforç dels mentorats. Familiars, amics i membres de la comunitat educativa blanenca també han assistit a la celebració.
8a edició del Projecte Rossinyol a Blanes: 13 mentors i mentorats
Durant la festa de cloenda s’ha pogut comprovar de manera prou eloqüent en què han consistit aquests mesos per a les 13 parelles del projecte, a través del passi d’un power point amb fotografies. Per completar-ho, també s’ha comptat amb el testimoni d’en Pablo, estudiant de la Universitat de Girona, que ha explicat com ha viscut aquests mesos fent de mentor d’en Pablo, alumne de l’Escola Mossèn Joan Batlle, compartint amb tothom la seva enriquidora experiència.
Pablo, mentor d'en Federico, explicant la seva experiència Com en tot acte acadèmic de tancament de curs de rigor, s’han lliurat els diplomes acreditatius als universitaris i escolars que han participat en el 8è Projecte Rossinyol de Blanes. Posteriorment, se’ls ha demanat que participessin en un joc que consistia en trobar les respectives fotografies de les parelles, on hi havia una cartolina amb una lletra i números.
Després de formar la frase commemorativa d’aquesta ocasió, mentors i mentorats s’han aplegat per fer una fotografia de família que els ajudarà a recordar aquest assenyalat i emotiu instant. En aquest curs han participat 13 parelles: estudiants de la Universitat de Girona i alumnes de les tres escoles del municipi. Finalment, la vetllada s’ha tancat de la manera més dolça; amb una xocolatada amb melindros.
Projecte Rossinyol, una experiència molt ben valorada
Des que es va posar en marxa el Projecte Rossinyol a Blanes, coincidint amb el curs 2009-2010, la valoració que n’han fet els seus participants ha estat sempre positiva. Es basa en la interrelació que s’estableix entre mentors (estudiants universitaris voluntaris) i mentorats (alumnes d’origen estranger), com a base per al mutu aprenentatge.
El seu objectiu és afavorir la integració cultural, social i lingüística dels alumnes nouvinguts, així com que la Universitat de Girona i el conjunt d’institucions que hi participen contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social dels nens i nenes. Els escolars blanencs han estat 4 nenes i 9 nens d’entre 8 i 12 anys, mentre que els respectius mentors cursen diferents tipus d’estudis superiors a la UdG.
Els escolars blanencs que han participat en la 8a edició del Projecte Rossinyol provenen d’un variat ventall de ciutats i països: Gàmbia, Hondures, Ucraïna, Madrid, Mali, Gàmbia i Marroc. Els seus mentors esdevenen un referent dels nois i noies amb qui formen parella mentorada, i els acompanyen perquè coneguin els espais de Blanes, àmbits de lleure i producció cultural, etc.
L'alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, donant la
benvinguda a tots els assistents Es tracta d’afavorir el desenvolupament dels joves escolars i el seu coneixement del territori, així com consolidar la seva integració social, cultural i lingüística. A canvi, els mentors reben certificats per la formació que al seu temps també reben, i per la tasca realitzada se’ls atorga crèdits de reconeixement o de lliure configuració. El curs 2016-2017 han participat al Projecte Rossinyol 12 poblacions gironines. A banda de Blanes també s’ha fet a Girona, Figueres, Olot, Banyoles, Palamós, La Bisbal, Lloret, Palafrugell, Sant Feliu de Guíxols, Santa Coloma de Farners i Salt.