Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

La màgica veu de Judit Neddermann al concert de l’’Aplec de l’Amor’ tanca la Festa Major


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 07/29/2017 12:20:34 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

CARTELLLa màgica veu de Judit Neddermann al concert de l’’Aplec de l’Amor’ tanca la Festa Major

L’aplec ha complert enguany 111 anys de vida, i va omplir Cala Bona amb centenars de persones per gaudir d’un sopar a l’aire lliure, tal com marca la tradició de principis del segle XX

La nit d’aquest passat divendres Blanes va celebrar el darrer dels actes que des de fa més d’un segle tanca definitivament la Festa Major de Santa Anna. L’Aplec de l’Amor, que enguany ha complert els 111 anys, s’allotja a Cala Bona –Cala Sant Francesc o Cala Sant Franciscu, com encara li diuen alguns vilatans-, situada a un quilòmetre i mig del centre de la vila, lluny però a prop a l’hora.


Aplec de l'Amor a Cala Bona
Conforme va arribar la foscor de la nit, la cala es va anar omplint de desenes de petites estrelles, espelmes, torxes i altres estris lumínics per acompanyar el sopar a l’aire lliure. Es calcula que van assistir a l’Aplec de l’Amor més de 700 persones, que bé es van portar l’àpat des de casa, o bé tenien la opció de fer-ho al restaurant que hi ha.


Escales d'accés a Cala Bona
La jornada va començar a les sis de la tarda amb una audició de sardanes amb la Banda-Cobla del Col·legi Santa Maria, seguida per una missa a l’Ermita de Sant Francesc, situada al capdamunt de la cala. S’hi arriba pujant unes escales que fa poques setmanes van estrenar il·luminació, així com diverses reformes que s’han fet els darrers mesos per millorar tot l’entorn, formant part de la recuperació del Camí de Ronda que impulsa l’Ajuntament de Blanes.

La màgica veu de Judit Neddermann embolcalla l’Aplec de l’Amor

Pocs minuts després de les 10 de la nit va arribar el moment culminant de l’Aplec de l’Amor a través de l’intimista concert amb Judit Neddermann acompanyada del seu grup. Un complement perfecte per embolcallar una tranquil·la vetllada nocturna d’estiu. La mateixa cantant també va caure rendida als encants marítims de la cala: “És un somni poder cantar arran de mar”, deia tot just començar el concert.


Concert de Judit Neddermann a l'Aplec de l'Amor
La major part de temes van ser del seu treball Un segon publicat l’any passat, escollit Millor Disc del 2016 pels lectors de la revista La Tornada, i 12è millor disc de l’any segons la Crítica dels Premis Enderrock. A més a més, una de les cançons del disc, Mireia, va ser guardonada amb el Premi Enderrock 2016 per votació popular en la categoria de Millor Cançó d’Autor.

Al públic del concert d’ahir a la nit, però, no li calia saber si el què sentien havia estat o no premiat. Es tractava de gaudir d’un estil tranquil, suau i personal que bategava a l’aire com les mateixes onades, afegint un to distès molt adequat per tancar tants dies de gresca i disbauxa.


Judit Neddermann va connectar amb el públic no tan sols amb les seves creacions, sinó també parlant-li, fent-li confidències, com per exemple que s’havia inspirat en la seva pròpia vida, les seves emocions i –sobretot- en l’amor per escriure els temes que estaven escoltant. També va haver-hi moments per la reivindicació, com quan va dedicar una de les cançons a les persones refugiades: “No ens hem d’oblidar del què van passar els nostres avantpassats, o del què podríem arribar a patir nosaltres si les coses es torcen”.


L’amor escrit amb majúscula va eixir tot seguit: “La següent és per a tots els qui estan enamorats, i si encara no ho estan espero que s’enamorin aquesta nit”. No sabem si l’Aplec de l’Amor de Blanes d’ahir va servir per formar noves parelles –temps al temps-, però el què si està documentat és que molts matrimonis i altres aliances han nascut durant més d’un segle en aquesta tradicional celebració que no tan sols s’inscriu en el calendari festiu de la vila, també reforça la identitat de molts blanencs i blanenques.

Propera parada: Festa dels Copatrons, Sant Bonós i Sant Maximià

Si alguna cosa té Blanes durant tot l’any és que està farcit de festes, festetes i festasses. Ara que ha quedat enrere la Festa Major de Santa Anna, en pocs dies i sense que ni ens en adonem, arribarà la Festa dels Copatrons, Sant Bonós i Sant Maximià, la Festa Major Petita. El primer ingredient que avisarà del nou cicle tindrà lloc d’aquí a poc més d’una setmana, amb la tradicional Travessia Popular del Port, que enguany compleix una data més que assenyalada: el 75è aniversari.


Una altra de les activitats centrals també serà de caire esportiu: la Caminada Popular Nit de Sant Bonós, que també arriba a una edició emblemàtica: 35 anys. Tindrà lloc el dissabte 19 d’agost amb sortida a les 22’30 h des del Passeig de Mar, i al seu voltant hi haurà actes on la tradició i la cultura popular són els trets més predominants.



Data de realització: 07/29/2017 | Data de la darrera actualització: 07/29/2017


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300