Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

L’Ajuntament de Blanes aprova les ordenances pel 2018, on el més destacat és l’augment del 3% de l’IBI


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 10/05/2017 10:48:23 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

L’Ajuntament de Blanes aprova les ordenances pel 2018, on el més destacat és l’augment del 3% de l’IBI

L’increment està condicionat per diversos factors, entre ells el canvi de model del sistema de recollida d’escombraries, que requerirà l’adquisició de material, així com l’augment d’altres partides

El punt més destacat de l’ordre del dia del ple municipal del mes de setembre, celebrat aquest passat dimecres 4 d’octubre, va ser l’aprovació de les ordenances fiscals, taxes i preus públics que entraran en vigor de cara al 2018. Finalment, van prosperar amb els 9 vots del PSC, PDeCAT i PP. Per la seva banda, ICV-EUiA, ERC i Batega per Blanes es van abstenir (8 vots) i tant Ciutadans com la CUP van votar en contra (3 vots).


Votació de les ordenances fiscals pel 2018
El tinent d’alcalde d’Hisenda, Nicolás Laguna, va explicar que la projecció de les despeses per a l’any vinent han condicionat que els corresponents ingressos cobreixin aquestes previsions, que apunten un increment en diversos conceptes. Un d’ells és la destinació del Capítol 1, que inclou la consolidació de la promoció interna d’alguns treballadors i treballadores, la possibilitat que hi hagi diverses jubilacions anticipades, el reforç en seguretat policial a la zona dels Pins i l’augment de l’IPC. Tot això situa l’augment previst en els 400.000 € com a mínim.

Una altra despesa que s’incrementarà força en relació a aquest any seran els prop de 900.000 € necessaris per posar en marxa el nou sistema de recollida, que requerirà la incorporació de nou material. Es tracta de la compra de contenidors, la implantació de noves zones de recollida porta a porta, la consolidació del reforç de temporada turística, així com fer front a l’increment exponencial del cost per la utilització de l’abocador de Lloret.

D’altra banda, també cal tenir en compte un increment de 100.000 € més en la partida per ajuts socials i, com incògnita, l’aplicació de la nova legislació de la plusvàlua que pot significar deixar de percebre imports quantiosos. Tot això ha condicionat els increments que s’han fixat per a les ordenances, taxes i preus públics per a l’any vinent.

L’Impost de Béns Immobles augmentarà un 3%

En aquest sentit, el més destacat és l’increment de l’IBI, l’Impost de Béns Immobles, que serà del 3%, el mateix que s’aplicarà en la majoria de taxes generals excepte les que estan relacionades amb el rebut de l’aigua, que no s’apujaran. Per contra, la recollida d’escombraries tindrà un augment del 5% per poder afrontar totes les despeses previstes.

Un altre impost que s’incrementarà serà l’ICIO, Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres. Augmentarà el 4% en relació al 3’51% que hi havia fins ara. Per últim, s’han modificat les tarifes en els habitatges d’ús turístic, de manera que per donar-se d’alta es passaran a pagar 400 € enlloc dels 181’37 € que costava fins ara, i tant l’aigua com les escombraries tindran un increment de quota fixa com si fos d’una banda un habitatge buit, i de l’altra amb els mateixos barems de la recollida comercial enlloc de domèstica.

L’altra novetat destacada és que s’oferirà la possibilitat de periodicitat els pagaments en 12 mensualitats sense interessos. Nicolás Laguna també ha recordat que actualment l’IPC acumulat és de gairebé un 2%, mentre que l’any passat va ser de l’1’3% i no es va aplicar cap augmentat. Per això, calia incrementar les taxes de cara al 2018 tenint en compte aquest augment no repercutit.

Altres punts tractats en la sessió plenària

Pel que fa a la resta de punts tractats en la sessió plenària, per ordre cronològic primer es va donar compte del canvi de denominació de CiU, que ha passat a denominar-se PDeCAT, així com del canvi de nom de l’Àrea d’Acció Social, Cooperació i Solidaritat, que a partir d’ara ha passat a denominar-se Àrea d’Acció Social, Igualtat i Nova Ciutadania.

Les modificacions per nomenar representants en els òrgans col·legiats que siguin competència del ple, així com de la relació de llocs de treball de l’Ajuntament es van aprovar per unanimitat. Per la seva banda, en la votació de la modificació de diversos articles del conveni de condicions de treball del personal municipal van haver 8 abstencions de regidors i regidores d’ICV-EUiA, Batega per Blanes i la CUP.


L’aprovació inicial del reglament d’usos dels locals socials i els dos dies festius addicionals d’obertura comercial pel 2018 van prosperar per unanimitat, mentre que l’aprovació provisional de modificació del pressupost 2017 va comptar de nou amb l’abstenció d’ICV-EUiA, Batega i la CUP.

Per últim, en la part de control es van debatre quatre mocions. Les tres primeres les presentaven conjuntament ICV-EUiA i Batega per Blanes i la quarta va ser entrada per urgència per la CUP. La primera sobre l’obligat compliment de les mocions presentades i aprovades pel ple les van recolzar els 10 vots d’ICV-EUiA, Batega per Blanes, Ciutadans i la CUP. El PSC, PDeCAT i PP van votar en contra i ERC es va abstenir.

La segona proposta d’acord que proposava la municipalització del transport urbà no va prosperar, ja que van haver 11 vots en contra del PSC, PDeCAT, ERC i PP i els vots a favor dels proponents, Ciutadans i la CUP. Per la seva banda, la tercera moció presentada per ICV-EUiA i Batega contra la precarietat dels i les joves investigadores es va aprovar per unanimitat.

Per últim, respecte la proposta d’acord entrada per urgència per la CUP contra la repressió política i en defensa de la llibertat d’expressió i la democràcia la van aprovar gairebé tots els grups polítics després que els proponents van accedir a introduir diversos canvis. Per contra, tant Ciutadans com el Partit Popular van votar en contra.




Data de realització: 10/05/2017 | Data de la darrera actualització: 10/05/2017

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300