Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

L’Ajuntament de Blanes inicia el procés per recuperar els pisos socials ocupats de l’antiga Escola Carles Faust


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 11/22/2017 12:08:16 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

L’Ajuntament de Blanes inicia el procés per recuperar els pisos socials ocupats de l’antiga Escola Carles Faust

El tema s’ha tractat aquesta setmana a la Taula Local pel Dret a l’Habitatge i la Pobresa Energètica, on participen tots els grups polítics municipals, així com entitats socials i ONGs de la vila

A mitjans del passat mes d’octubre, l’Ajuntament de Blanes va poder constatar com uns desconeguts havien ocupat alguns pisos de l’antiga Escola Carles Faust, que es volen destinar a habitatges d’emergència social. Es tracta de les vivendes conegudes com ‘els pisos dels mestres’ que el consistori blanenc va poder recuperar l’any passat amb la intenció de rehabilitar-los i destinar-los a famílies amb emergències socials. En total són nou habitatges, dels quals durant aquestes darreres setmanes, se n’han arribat a ocupar set, tot i que es tracta d’una situació que ha anat canviant.


Pisos dels mestres de l'antiga Escola Carles Faust
Segons s’ha pogut confirmar, es tracta de persones que no estan empadronades a Blanes, per la qual cosa no se’ls pot tramitar cap tipus d’ajut des del consistori blanenc. Ara bé, el què si se’ls va oferir a través de la Policia Local de Blanes –que va procedir a la seva identificació, tal com es fa sempre en aquest tipus de situacions-, és la possibilitat que Serveis Socials de l’Ajuntament els ajudés donant-los informació i assessorament sobre quin tipus de mecanismes tenen al seu abast per resoldre la seva situació.

D’altra banda, mitjançant la Policia Local de Blanes es va informar a les persones que ocupaven els pisos que disposaven de 10 dies per marxar. Al no haver fet cas d’aquest requeriment, l’Ajuntament de Blanes ha iniciat un expedient de recuperació d’ofici dels habitatges. La urgència perquè es buidin els pisos rau en què aquests dies havien de començar les obres de rehabilitació i condicionament, uns treballs que s’han d’executar dins d’un termini determinat per poder complir els requisits de la subvenció que s’ha rebut per cobrir part dels costos.


Precisament va ser quan un equip de tècnics va intentar accedir a un dels pisos que s’han de rehabilitar quan l’Ajuntament de Blanes va assabentar-se que s’havien ocupat. El cas s’ha tractat aquesta setmana en la reunió de la Taula Local pel Dret a l’Habitatge i la Pobresa Energètica que encapçala Mario Ros, tinent d’alcalde d’Acció Social, Igualtat i Nova Ciutadania. A la taula hi ha representants de tots els grups polítics municipals, així com de la PAH (Plataforma d’Afectats per la Hipoteca) i la PAHC (Plataforma d’Afectats per la Hipoteca i el Capitalisme), Càritas Interparroquial, Creu Roja, i del Col·legi d’Advocats de Girona.


Taula Local pel Dret a l'Habitatge i la Pobresa Energètica del 21 de novembre
Durant la reunió que va tenir lloc aquest passat dimarts es va informar que s’ha pogut constatar com alguns dels ocupants dels ‘pisos dels mestres’, tot i no voler avenir-se a parlar amb Serveis Socials de l’Ajuntament de Blanes, en canvi sí que s’han adreçat a entitats socials de la vila, com per exemple Creu Roja. Segons va explicar la seva representant, es va explicitar als ocupants la necessitat que es reuneixin amb les treballadores socials municipals per poder trobar una solució a la seva problemàtica. Malgrat les promeses que ho farien, des de Serveis Socials no s’ha tingut cap notícia al respecte, per la qual cosa resulta impossible poder fer cap tipus de mediació que pugui ajudar les famílies.


Dels set pisos que inicialment es va informar que estaven ocupats, actualment s’ha pogut constatar que només hi ha dues vivendes que encara ho estan, si bé en una d’elles continua havent-hi un menor. Aquest extrem ja es va comunicar al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, tant bon punt se’n va tenir notícia a través de la Policia Local de Blanes, per garantir la protecció del menor i prevenir les situacions de risc que pugui patir.

Nou pisos que es volen destinar a usos socials

Durant la reunió de la Taula Local pel Dret a l’Habitatge i la Pobresa Energètica també es va informar a tots els assistents sobre la necessitat de poder començar a treballar en els pisos el més aviat possible. Hi ha tres blocs, i en cadascun d’ells tres pisos, un per planta, nou en total. El projecte de rehabilitació i condicionament del seu interior contempla que en la primera fase s’actuarà en tres primers habitatges, comptant amb un pressupost de 119.000 €, dels quals hi ha una quantitat –un total de 108.000 €- que s’haurà de justificar d’aquí a uns mesos a la Diputació de Girona, que ha atorgat una subvenció amb aquesta finalitat.


Fins el moment, l’Ajuntament de Blanes ja ha rehabilitat diversos elements exteriors dels tres blocs adossats i n’ha reparat els balcons per seguretat, per protegir-los d’una possible caiguda. L’Ajuntament de Blanes va poder recuperar els usos dels ‘pisos dels mestres’ tot just l’octubre de l’any passat, després d’un llarg procés que va culminar amb la seva desafecció confirmada per la Generalitat.

Els tres blocs adossats es van construir l’any 1970 juntament amb l’Escola Carles Faust, i la seva titularitat es va cedir a la Generalitat, que els donava consideració d’edifici escolar. L’any 2014 es va iniciar el procés per recuperar-ne la titularitat amb l’objectiu de destinar-los a persones afectades per emergències habitacionals, ja que actualment l’Ajuntament de Blanes no disposa de cap pis per aquesta finalitat.


Precisament aquesta qüestió també es va tractar a la Taula Local pel Dret a l’Habitatge: la manca d’una borsa d’habitatges socials per poder oferir a les famílies que pateixen desnonaments o en situació d’emergència. També es va donar la benvinguda a una nova entitat social que ha passat a incorporar-se a la taula, l’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE).

Un altre dels punts tractats va ser fer balanç de les intervencions i casos detectats a Serveis Socials en el què portem d’any. També es va informar de la propera posada en marxa d’un Servei d’Intermediació, Informació i Assessorament Jurídic que s’oferirà setmanalment mitjançant un conveni amb la Diputació de Girona que justament anirà a càrrec d’una advocada blanenca.




Data de realització: 11/22/2017 | Data de la darrera actualització: 11/22/2017

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300