Noticia publicada a la web el 12/22/2017 11:57:50 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Balanç positiu de la Policia Local de Blanes dels primers dies del Pla Especial de Seguretat Nadal 2017
La mesura, que s’ha implementat per primera vegada, es fa conjuntament amb els Mossos i es va encetar el dia 21, una de les jornades més intenses de les dates nadalenques
El passat dijous 21 de desembre, coincidint amb la celebració de la Fira de Sant Tomàs, es va posar en marxa el Pla Especial de Seguretat Ciutadana, la primera vegada que s’implementa en aquest municipi amb motiu de les festes de Nadal. Activat per la Policia Local de Blanes conjuntament amb els Mossos d’Esquadra de l’ABP de la Selva Litoral, la primera jornada ja se sabia que seria tota una prova de foc al coincidir amb el tradicional mercat nadalenc, que sempre atreu una gran quantitat de visitants al centre de la vila.
Des de la Policia Local de Blanes s’ha fet un balanç positiu del resultat dels primers dies de desplegament del pla, sobretot perquè l’objectiu que es perseguia s’està acomplint. Es tracta que els dies en què es preveu una major afluència de públic a la zona comercial del centre de Blanes per Nadal, s’activi aquest Pla Especial de Seguretat Ciutadana per blindar l’illa de vianants del nucli històric.
El pla s’ha dissenyat perquè es desplegui en dues fases: del 21 al 23 i del 29 al 30 de desembre. En aquest sentit, tal com explica Rafel Ruiz, sergent de la Policia Local de Blanes i responsable de l’Àrea de Seguretat Ciutadana, si bé la jornada de la Fira de Sant Tomàs era prou complexa, finalment el resultat ha estat molt positiu, i tant blanencs com visitants també han fet una valoració positiva de la seguretat implementada i el què això significava.
Després de la intensitat d’aqueta primera jornada, avui divendres ha estat molt tranquil, mentre que dissabte s’espera que torni a ser força més mogut al augmentar l’afluència de públic a la vila, moguts per la proximitat dels dies de festa nadalenca. El dispositiu que es posa en marxa és similar al què la ciutadania de Blanes i visitants ja han pogut comprovar durant dos dies consecutius amb motiu del Concurs Internacional de Focs d’Artifici.
Blindatge del centre de la vila en horari comercial
El Pla Especial de Seguretat Ciutadana Nadal 2017 consisteix en el tancament perimetral de la zona comercial, al centre del municipi, coincidint amb els dies i les hores de màxima afluència: de 9’30 a 13’30 h, i de 16’30 a 21’00 h. Igual que ja es fa amb el Pla d’Emergències del Concurs de Focs, aquest horari és flexible, i per això la Policia Local pot avançar-ho, allargar-lo o escurçar-lo en funció de les necessitats del moment i els serveis que s’hagin de fer.
Consisteix en el tancament perimetral de la zona comercial, impedint l’accés físic de vehicles de quatre o més rodes, partint de l’experiència dels últims atemptats. En alguns punts barrar el pas ha significat la instal·lació de blocs de formigó, coneguts com new jerseys, situats en punts concrets on no hi ha necessitat de moure’ls cada dia de l’operatiu. També és el cas, per exemple, dels carrers adjacents al Carrer Ample, i es complementa amb la instal·lació de tanques.
Per qüestions de mobilitat i poder garantir l’accessibilitat dels serveis d’emergència, transport públic, així com als veïns autoritzats, en altres punts del centre el tancament es fa emplaçant directament un vehicle policial amb dos agents de la Policia Local, que compten amb el recolzament d’agents dels Mossos d’Esquadra. Un altre aspecte que també s’està cobrint és el patrullatge a peu, la policia de proximitat que no tan sols actua i fa tasques de suport en cas que sigui necessari, també són en sí mateixos elements dissuasius en casos de petits furts o robatoris.

La decisió d’implementar el Pla Especial de Seguretat Ciutadana Nadal 2017 a Blanes es va prendre en una reunió extraordinària de la Mesa Operativa de la Junta Local de Seguretat de Blanes, a causa que es continua en situació d’alerta terrorista de nivell 4, en prevenció de possibles atacs violents. Els cossos de seguretat han remarcat que la implementació d’aquest pla no respon a cap alerta concreta que s’hagi donat en aquest municipi, sinó que s’entén que cal estar preparats per a qualsevol contingència possible.