Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

El govern blanenc fa balanç de la nova etapa destacant que l’ajuntament funciona a ple rendiment


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 03/23/2018 02:29:57 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

El govern blanenc fa balanç de la nova etapa destacant que l’ajuntament funciona a ple rendiment

L’equip de govern encapçalat per l’alcalde Mario Ros ha remarcat que malgrat estar en minoria no hi ha res aturat, i inclús han iniciat projectes que culminaran els propers mesos

El despatx d’Alcaldia de l’Ajuntament de Blanes ha allotjat avui al migdia una roda de premsa amb l’equip de govern (PSC) per fer balanç dels darrers mesos al front del consistori. Es tractava de fer una valoració de l’actual situació en aquesta nova etapa de govern municipal encetada a finals de l’any passat. Primer amb la marxa del PDeCAT i ERC, i després amb el canvi a l’alcaldia que va marcar la renúncia de l’exalcalde Miquel Lupiáñez.


Blai Vinaixa, Mario Ros, Pepa Celaya i Nicolás Laguna
Aquests dos darrers fets van culminar amb el relleu a l’alcaldia encapçalada des del 30 de novembre per Mario Ros i Vidal, qui ha presidit la roda de premsa. Ho ha fet acompanyat per la resta de membres de l’equip de govern: Pepa Celaya, Nicolás Laguna i Blai Vinaixa, incorporat com a tinent d’alcalde coincidint amb la nova etapa. Val a dir que es continua comptant -com des del principi del mandat- amb el suport del regidor del PP Salvador Tordera, que té encomanades les tasques de Ponent d’Activitats per delegació, tot i que formalment no és de l’equip de govern.

Un ajuntament a ple rendiment amb sinèrgies de recolzament necessàries

Malgrat estar en franca minoria –el plenari de l’Ajuntament de Blanes està format per 21 regidors i regidores de vuit formacions polítiques-, el balanç que fan d’aquesta nova etapa els quatre membres de l’equip de govern és molt positiu. En aquest sentit, han coincidint en assenyalar que tot està funcionant com sempre, i han volgut transmetre un missatge de tranquil·litat a la ciutadania en el sentit que, tot i ser pocs, no s’ha hagut d’aturar cap servei per manca de lideratge.

En aquest darrer sentit, l’alcalde ha explicat: “L’Ajuntament segueix funcionant com sempre, o fins i tot m’atreveixo a dir que en alguns aspectes millor, com pot ser per exemple la major transversalitat que hi ha entre les diferents àrees, i la forta coordinació d’alcaldia amb els diferents departaments”.


L’equip de govern blanenc també ha volgut agrair als partits de l’oposició –on hi ha actualment ICV-EUiA, PDeCAT, ERC, Ciutadans, Batega per Blanes i CUP- que han facilitat poder aprovar gairebé totes les propostes formulades. Respecte el termini que queda per esgotar l’actual mandat –poc més d’un any-, els demanen que facilitin poder tirar endavant les actuacions previstes per millorar el municipi.

Seguint aquest fil argumental, Mario Ros ha reiterat les ganes de col·laborar, la mà estesa que continua havent envers la resta de forces polítiques perquè se sumin amb l’objectiu comú de treballar pel bé de la població. L’alcalde ha expressat el desig que es deixin de banda els interessos de partit i abocar-se a treballar tots junts per Blanes.


Aquest agraïment l’ha fet extensiu el govern municipal a d’altres col·lectius. Un d’ells són les entitats de diversos àmbits que conformen el ric teixit associatiu de la vila, així com els treballadors i treballadores de l’Ajuntament de Blanes i tota la ciutadania en general. A tots ells se’ls ha reconegut l’important paper que representen per tirar endavant i millorar la qualitat de vida de la població en diversos aspectes de la vida social i econòmica municipal.

Projectes impulsats aquests mesos que culminaran aquest mandat

Els quatre membres de l’equip de govern han enumerat els projectes més destacats que s’han continuat impulsant o s’han posat en marxa durant aquesta nova etapa, i que culminaran abans que finalitzi l’actual mandat 2015-2019. A excepció de l’alcalde que té dedicació exclusiva, la seva tasca al front de l’Ajuntament de Blanes l’han de compaginar cadascun d’ells amb les respectives ocupacions professionals, coordinant diverses àrees polítiques, en un necessari govern de concentració.


Projectes que s’han fet aquests mesos, que culminaran aquest mandat 2015-2019 o que començaran properament:

Mario Ros: Alcaldia / Acció Social, Igualtat i Nova Ciutadania / Cultura i Festes / Arxiu, Biblioteca i Oficina de Català / Esports i Salut
    § Ampliació a sis dies Concurs Internacional de Focs d’Artifici de la Costa Brava
    § Es dedicarà tot el maig perquè sigui el mes de la gent gran de Blanes
    § La Marxa per la Pau inclosa a la Setmana per la Pau ha aplegat per primera vegada en la seva història totes les comunitats religioses del municipi
    § Blanes amfitriona de les Jornades Professionals de Biblioteques UNESCO
    § Ampliació de les dependències de Serveis Socials i de les places del personal, tant en l’administració com en el de l’atenció a la ciutadania
    § 50è aniversari de la Fundació Aspronis
    § Catalogació dels Fons d’Art dipositats i emmagatzemats a l’Arxiu Municipal
    § Desallotjament dels pisos dels mestres de l’antiga Escola Carles Faust i rehabilitació perquè siguin per a casos d’emergència habitacional
    § En l’àmbit de la Participació Ciutadana, fomentar la cohesió i l’empoderament dels barris amb Cinema al Carrer a l’estiu i l’activitat En Joc
    § Propera posada en marxa del SAI (Servei d’Atenció i Informació), adreçat especialment al col·lectiu LGTBI (Lesbianes, Gais, Bisexuals i Transsexuals) i Inauguració del Banc per la Diversitat pintat amb els colors que simbolitzen la transsexualitat per donar més visibilitat a aquest col·lectiu
    § Celebració dels 30 anys de l’Oficina de Català
    § Preparatius Trobada Internacional de Penyes del RCD Espanyol
    § 75 anys Club de Vela Blanes: cicle d’esdeveniments que inclou, entre d’altres, el Campionat Mundial de Raceboard
    § 50 anys del Club de Judo Blanes

Pepa Celaya: Urbanisme / Seguretat (Policia Local) i Protecció Civil / Obra Pública / Enginyeria / Brigades Municipals / Medi Ambient / Mobilitat
    § Pla de Barris a Sa Massaneda i S’Auguer que inclou Projecte per rehabilitar façanes. 2.490.000 €, Ajuntament 50%
    § Camins de Ronda accés per Cala Bona:
            § Reobertura Tram 1 Camí de Ronda Nord,
            § Proper inici treballs de recuperació Tram 2 Camí de Ronda Nord
            § Nou camí Jardí Botànic (sector sud) posada en marxa abans de l’estiu. 166.390 €
    § Remodelació Plaça dels Dies Feiners que inclou l’habilitació d’un escenari: 30.000 € concurs i projecte / 600.000 € aprox. execució projecte
    § Nou arbrat Rambla Joaquim Ruyra 19.000 € aprox.
    § Enderroc antic Camp de Futbol d’Els Pins 147.000 €
    § Rehabilitació Pisos Socials Carles Faust 119.000 €
    § Instal·lació bancs Passeig de Dintre 14.000 € aprox.
    § Millora paviments a diversos indrets arreu del municipi 500.000 € aprox.
    § Construcció de la Rotonda de Ca la Guidó, que inclou carrils bici, inici imminent
    § Rehabilitació balcons Casa Saladrigas 54.000 € aprox. (Diputació Girona 13.600 € - PUOSC 26.000 €)
    § Sistema de bombeig aigües residuals Pla Parcial Costa Brava a la Depuradora
    § Plec d’Estalvi Energètic
    § Enjardinament rotondes (Hospital, Plantera, etc), zona turística (càmpings, S’Abanell) i accessos a Blanes
    § Reglament Zones d’Esbarjo Caní
    § Dinàmica de coordinació interàrees (urbanisme, obra pública, brigades i medi ambient)
    § Pla d’Emergència Biblioteca Comarcal

Nicolás Laguna: Hisenda / Recursos Humans / Serveis Jurídics / Contractació i Patrimoni / AMIC i Consum / Recursos Tecnològics / Nora
    § En l’àmbit de la Participació i Transparència: continuïtat de les reunions setmanals de Pre Juntes de Govern, diverses Comissions i Audiències Públiques
    § S’ha continuat fent un esforç en especial per a la Modernització de l’Administració:
            § Concurs de Telecomunicació
            § Actualització Gestor d’Expedients
            § Implementació Firma Digital a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, l’AMIC
            § Reforç del Gestor Documental
    § En l’Àrea de Recursos Humans:
            § Carrera professional dels funcionaris de la casa
            § Implantació del nou Programari de Nòmina
            § Posada en marxa inicial del nou Portal de l’Empleat
            § Reunions periòdiques amb la part social (sindicats representants dels treballadors)
    § La gestió dels serveis de neteja i recollida d’escombraries ha significat un esforç afegit d’atenció especialment aquests darrers mesos, amb els canvis que s’estan consolidant actualment :
            § Posada en servei dels nous camions de neteja
            § Millores en la recollida d’escombraries en el sector comercial
            § Planificació de la implantació del nou model de recollida domèstica prevista per mitjans del proper mes d’abril:
                · Canvi del tipus Vehicles que fan la recollida
                · Canvi del tipus de Contenidors
                · Modificacions en el tipus de servei
                · Ampliació de la recollida porta a porta
                · Actualització de padrons i pla de comunicació

Blai Vinaixa: Promoció de la Ciutat / Turisme / Fires / Comerç i Empresa / Educació / Joventut
    § Futura implementació de la nova web de Turisme de Blanes
    § Assistència a Fires Turístiques (Fitur Madrid, Vakantie Utrecht, ITB Berlin, Sevatur Sant Sebastià)
    § Preparació Jornades Gastronòmiques: Peix Blau, Gamba i Suquet de Peix
    § Reunions amb el sector turístic per preparar la temporada
    § Preparació publicitat mercat francès (revista Cap Catalogne)
    § Interlocució amb el sector comercial per definir i executar accions de promoció
    § Suport logístic accions específiques del sector comercial
    § Enllumenat arreu del municipi per a la campanya de Nadal
    § Campanya Fleques i Pastisseries Setmana Santa
    § Col·laboració Promoció de la Ciutat i les Escoles per decorar els carrers amb arbres de Nadal de fusta
    § Aprovació bases fires d’artesania estius 2018-2019
    § Reunions amb diferents col·lectius per definir i preparar fires temàtiques 2018
    § Re-configuració anteriors campanyes Blanes 12 i Blanes i Tu: aquest 2018 passarà a anomenar-se TastABlanes
    § Planificació amb el Consell Local de la Joventut de Blanes de la nova edició de l’Ensorra’t després dels esdeveniments del 2017
    § S’està treballant una proposta per fer una campanya de sensibilització per promoure el respecte de gènere en els esdeveniments lúdics
    § Intensificació contactes amb els joves a través d’accions en els instituts
    § Confecció Guies Didàctiques Escolars amb motiu del 700 aniversari del Palau dels Vescomtes de Cabrera i la Parròquia Santa Maria
    § Confecció d’un Mapa de Recursos Educatius
    § Tallers sobre Desigualtats de Gènere per a joves de 3er d’ESO
    § Tallers d’Estudi Assistit dins el marc del Pla Educatiu d’Entorn
    § Dins el Pla de Barris de Sa Massaneda i S’Auguer es fa una intervenció específica en temes d’inserció laboral
    § Posada en marxa de 40 places en els Plans d’Ocupació
    § Formació Laboral: començaran cursos per millorar la ocupabilitat de les persones: anglès, tècniques de venda, neteja i comerç
    § Inici d’un Projecte d’Orientació Laboral per a gent aturada, amb una previsió de poder atendre 100 persones
    § Convenis de col·laboració amb PIMEC, Cambra de Comerç i altres entitats que es dediquen a la inserció laboral de les persones

Preguntes dels periodistes :

Al terme de la roda de premsa, els diferents mitjans de comunicació que hi ha assistit, han preguntat sobre d’altres qüestions generals del govern municipal:
    § Com s’està preparant el proper Festival de Música Jove Ensorra’t en relació a la denúncia formulada l’any passat
    § Situació dels càmpings que van fer una ampliació il·legal en relació a la possible inclusió o no al nou POUM en funció de l’informe que s’ha demanat a l’Agència Catalana de l’Aigua
    § Valoració possibilitat anunciada fa una setmana que l’anterior alcalde, Miquel Lupiáñez, pugui formar part d’una candidatura de cara a les Eleccions Municipals de l’any vinent
    § Situació del sector econòmic del Turisme a Blanes
    § Lluita per aconseguir que eradicar els excrements de gossos a la via pública
    § Desplegament del nou model de recollida d’escombraries, que inclourà entre d’altres la recollida de la brossa orgànica diàriament
    § Possibilitat o no que es puguin incorporar més grups polítics a l’equip de govern en l’any que queda de mandat: s’ha rebut algun input?
    § Aprovació dels Pressupostos Municipals 2018
    § Com afectarà a la governabilitat dels propers mesos el fet que els partits polítics que es presentin als comicis municipals vulguin marcar perfil.

La roda de premsa s’ha enregistrat íntegrament en vídeo, i es penjarà properament a YouTube, a televisioblanes https://www.youtube.com/user/televisioblanes





Data de realització: 03/23/2018 | Data de la darrera actualització: 03/23/2018

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300