Noticia publicada a la web el 05/17/2018 09:51:23 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
L’actor Javier Bardem col·labora en una campanya per netejar de plàstics el mar rodant un vídeo a Blanes
La filmació va tenir lloc el passat divendres 4 de maig en diverses localitzacions de la vila. Una d’elles va ser al port, on l’actor va embarcar-se en un vaixell que neteja de residus el mar
Parlar de Javier Bardem és fer-ho d’un actor internacional que justament aquests dies ha passat pel Festival de Cinema de Cannes per presentar Todos lo saben, film que protagonitza amb Penélope Cruz i Ricardo Darín, i que ha protagonitzat pel·lícules prou conegudes com ara Skyfall o No es país para viejos. Per això, no necessita de gaire presentacions, i quan fa uns dies es va aixecar la llebre que el conegut actor ’corria per Blanes filmant alguna cosa’ la notícia es va escampar ràpidament a través del boca-orella i de les xarxes socials blanenques i gairebé podem dir internacionals.
L'actor Javier Bardem, durant el rodatge a Blanes La productora que es va encarregar de l’enregistrament havia demanat a totes les parts implicades mantenir un silenci de confidencialitat per deixar-los treballar amb un mínim de tranquil·litat. Dies més tard s’ha pogut desvetllar tot l’entrellat: Javier Bardem va ser a Blanes el passat divendres 4 de maig cedint la seva imatge per col·laborar en un projecte solidari, de compromís ecològic, amb l’empresa Sea2See que fabrica ulleres de sol amb plàstic reciclat que recull als ports d’arreu de l’estat espanyol.
Per aquest motiu, pel rodatge del vídeo Bardem va embarcar-se en un vaixell que va atracar al Port de Blanes, i que es dedica precisament a aquesta tasca: recollir plàstics i deixalles a la Costa Brava. L’actor relata que va estar un parell d’hores a la mar i va poder comprovar que, un cop tirades i aixecades les xarxes, van recuperar de tot: des de pilotes de futbol fins a canonades, passant per ampolles, pilotes de golf i antigues xarxes que tarden 300 anys en esmicolar-se.
La companyia Sea2See té la seva seu a Barcelona i compta amb acords amb totes les confraries de pescadors, entre elles la de Blanes, perquè dipositin en contenidors les deixalles que pesquen i, posteriorment, serveixen per fabricar ulleres de sol. La implicació de Javier Bardem en el projecte va més enllà, i explica absolutament convençut que la idea de col·laborar va sorgir des del neguit que li suposa pensar en la problemàtica de l’ús que està fent la humanitat dels plàstics.
Segons s’ha fet públic a través d’una nota de premsa, l’actor ha remarcat: “Som uns addictes, estem enganxats a l’ús del plàstic de manera constant, diari i massiu”. En aquet mateix sentit, també explica: “Tot ve plastificat, n’hi ha d’un sol us que és innecessari, i aquesta és la societat en la que vivim. Hem de pensar com reconduir això, perquè com que tot el què estem fent no funciona, estem generant tones de material inservible que és molt tòxic, els peixos ho estan devorant i n’hi ha que no s’estan ni reproduint ni creixent”.
Durant el rodatge que va fer a Blanes, Javier Bardem va enregistrar diverses escenes tant en alta mar com a la zona portuària, però també va anar a d’altres localitzacions. Una d’elles va ser al Restaurant & Lounge Club Es Blanc, situat davant l’emblemàtica roca de Sa Palomera. Les imatges es van enregistrar tant a l’interior del local com al seu exterior.