Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

121 participants a la Pedalada Popular de Blanes 2018 amb motiu de la Setmana de la Mobilitat Sostenible


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 09/16/2018 01:34:49 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

121 participants a la Pedalada Popular de Blanes 2018 amb motiu de la Setmana de la Mobilitat Sostenible

Enguany la principal novetat ha estat el canvi de ruta, que ha inclòs el carril-bici del Pla Parcial Costa Brava obert al trànsit fa pocs mesos, amb un recorregut total de poc més de 10 km

Blanes ha demostrat una vegada més el matí d’avui diumenge que aposta pel transport més net i, alhora, beneficiós per a la salut. Ho ha fet a través dels 121 participants de la Pedalada Popular 2018 organitzada pel Servei de Medi Ambient de l’Ajuntament de Blanes. Aquesta xifra significa un considerable augment de ciclistes de totes les edats que s’han afegit a la celebració de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, amb el lema Combina i Mou-te.


Sortida Pedalada Popular 2018
La passejada en bicicleta ha fet un recorregut pel nucli urbà de la vila, així com per diversos camins dels afores. El punt de sortida i arribada ha estat el Banc dels Músics del Passeig de Mar, on s’ha establert la base operativa. Els ciclistes han seguit un trajecte de poc més de 10 kilòmetres escortats en tot moment per diversos agents de la Policia Local de Blanes que han vetllat per la seva seguretat.

Canvi de recorregut passant pel carril-bici del Pla Parcial Costa Brava

Hi havia gent de totes les edats, grups d’amics, i inclús famílies senceres que han aprofitat l’esdeveniment per fer una volta pel municipi utilitzant aquest mitjà de transport. La principal novetat ha estat el canvi del seu recorregut que, per primera vegada, passarà pel carril-bici del Pla Parcial Costa Brava, obert a la circulació a principis d’aquest estiu.


Carril-Bici Pla Parcial Costa Brava
Fotografies: Joaquim Llorens i Garangou
La pedalada ha començat a les 10 del matí, amb les inscripcions dels participants que rebien la corresponent Matrícula de Bicicleta per posar-la al seu vehicle sostenible. Abans de donar la sortida, la tinent d’alcalde de Medi Ambient, Pepa Celaya, ha agraït la presència a tots els participants, desitjant-los que gaudissin d’un bon trajecte en bicicleta i d’una jornada amb un temps tan agradable.


Després de fer tot el recorregut, tots els participants han estat obsequiats amb una motxilla lleugera. . D’altra banda, per recuperar forces se’ls ha ofert un refrigeri 100% saludable, a base de fruits secs no torrats sense gluten i aigua, i també se’ls ha regalat altres elements de la campanya de conscienciació sobre la utilització de mitjans de transport alternatius.

Estalvi d’expulsió de material nociu a l’atmosfera

La Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, que s’emmarca en l’European Mobility Week te com a principal objectiu que la ciutadania s’allunyi del domini absolut del vehicle particular i opti per canviar la manera de desplaçar-se. Això es tradueix no tan sols en la promoció d’hàbits sostenibles des del punt de vista del medi ambient. També augmenta els nivells d’activitat física per cuidar la salut, es millora la qualitat de l’aire que es respira en els nuclis urbans on hi ha una especial acumulació de vehicles, i també s’influeix en la prevenció d’accidents de trànsit.


Precisament per tots aquests motius, quan els participants de la pedalada han tornat al lloc de sortida se’ls han donat a conèixer diverses dades relacionades amb l’activitat i l’objectiu que mena aquesta celebració mediambiental. En un plafó informatiu s’ha explicat que les 121 persones que han pedalat per un aire més net han evitat amb aquesta acció que s’hagi enviat a l’atmosfera 726 g d’emissions de NO, monòxid de nitrogen.


També s’han evitat 61 grams d’emissions de PM10, partícules contaminades de menys de 10 micres, i al haver fet un recorregut de més de 10 kilòmetres en bicicleta, s’han evitat llençar a l’atmosfera de CO2. Aquesta darrera dada s’obté per la fórmula de multiplicar la distància recorreguda per 0’17, ja que es calcula que cada vegada que agafem la bicicleta evitem contaminar l’aire amb aquesta quantitat de quilos per cada quilòmetre.



Data de realització: | Data de la darrera actualització: 09/16/2018


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300