Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

El Club de Vela Blanes, protagonista a la 52 Festa de la Vela Catalana amb nombrosos reconeixements


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 02/05/2019 07:16:58 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

El Club de Vela Blanes, protagonista a la 52 Festa de la Vela Catalana amb nombrosos reconeixements

Un dels moments més emotius de la gala va ser l’entrega del guardó especial ‘Vela Solidària’ per la tasca en aquest àmbit impulsada fa temps per Amadeu Nualart, mort fa pocs dies

La 52a edició de la Festa de la Vela Catalana celebrada divendres passat al Museu Marítim de Barcelona ha reconegut els fruits aconseguits arreu de Catalunya durant l’any 2018. Signifiquen un premi a l’esforç, sacrifici i esperit competitiu dels navegants catalans, els clubs i les escoles de vela que fan possible tots aquests èxits. Igualment, s’han distingit totes les institucions que treballen conjuntament amb la Vela Catalana en el desenvolupament de programes de Vela Social, aportant el seu granet de sorra per a la consecució d’igualtats socials.


52a Festa de la Vela Catalana - Un dels guardons lliurats al CV Blanes
Fotografies: Federació Catalana de Vela
La gala d’entrega dels guardons ha lluït en aquesta darrera edició la seva faceta més social. Un bon exemple ha estat que la Vela Social, conjuntament amb els èxits esportius, han protagonitzat l’esdeveniment celebrat divendres passat. Tant és així que, com a novetat, s’ha inclòs el nou bloc Guardons de Vela Social, dedicat exclusivament a reconèixer la tasca de clubs, administracions públiques, fundacions i entitats, conjuntament amb la Federació Catalana de Vela.

Aquests premis volen distingir la feina de tots aquests actors a l’hora de contribuir a la construcció d’un món més confortable, accessible, igualitari i equilibrat en l’àmbit econòmic, ambiental i dels drets humans. Aquest bloc s’ha dividit en 5 apartats, que responen als programes de Vela Social que desenvolupa la federació: Vela Escolar, Vela Inclusiva, Vela d’Igualtat, Vela d’Inserció i Vela Sostenible.

Emotiu record en memòria del president del CV Blanes, Amadeu Nualart

Un dels moments més emotius que va viure la gran família del Club de Vela Blanes durant la vetllada va ser quan Joan Balaguer, vicepresident primer del CVB, va rebre d’un emocionat Xavier Torres, president de la Federació Catalana de Vela, el guardó especial Vela Solidària. I és que una de les persones que des de sempre es va implicar en tot l’àmbit social i solidari que transmet l’esport de la vela, va ser el president del Club Vela Blanes, Amadeu Nualart, qui ens fa deixar fa pocs dies.


Amadeu Nualart, comptant amb el recolzament de les diferents juntes directives, va treballar des de sempre de manera molt activa per aconseguir portar l’esport de la vela als centres escolars, fer possible a col·lectius amb discapacitats poder gaudir i practicar l’esport nàutic, així com organitzar competicions de caire benèfic. Precisament cal dir que el Club Vela Blanes és molt actiu en aquest tipus d’actuacions, de manera que també ha rebut enguany els guardons de Vela Sostenible, Vela d’Igualtat i Vela Inclusiva.


Aquest darrer guardó va ser especialment celebrat amb l’equip del Club Esportiu El Vilar, de la Fundació Aspronis, amb qui el Club de Vela Blanes porta molts anys treballant per la vela: primer per a discapacitats, després accessible, i actualment inclusiva. L’encarregat de recollir els premis va ser Juan Miguel Aguirre, director esportiu del Club de Vela Blanes, qui també va rebre la Vela d’Or, que reconeix la tasca que du a terme l’Escola de Vela del CV Blanes.

Premis als millors classificats en competicions de vela

En un altre ordre de qüestions, també es van lliurar els premis a tots aquells regatistes que l’any passat van assolir campionats de Catalunya, l’Estat espanyol, Europeus i Mundials en creuers i vela lleugera. Tanmateix, es van lliurar distincions especials a comodors, secretaris de classe, creueristes, distincions d’honor, mitjà de comunicació i a tots aquells clubs que complien 50 i 75 anys.


En aquest darrer apartat, el Club de Vela Blanes va rebre diversos reconeixements. Dos d’ells van ser per Roger Ferrer i Montse Font (BEAGLE), que van recollir el seu premi com a tercers classificats al Campionat de Catalunya en la categoria Creuers, mentre que Marc Tusquets –líder del rànquing català de Raceboard-, va recollir el seu propi com a Campió de Catalunya. D’altra banda, Joan Balaguer, vicepresident 1er del CV Blanes, va pujar dalt l’escenari per recollir de mans del president de la Federació Catalana de Vela la distinció d’honor amb motiu dels 75 anys de l’entitat.





Data de realització: 02/05/2019 | Data de la darrera actualització: 02/05/2019


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300