Noticia publicada a la web el 06/13/2019 11:21:20 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
L’Ajuntament i Càritas Interparroquial prorroguen l’ús de l’antic local de la Fundació Catalunya La Pedrera
L’espai va ser cedit en ús a mitjans de l’any 2014 mitjançant un conveni de col·laboració, primer entre el consistori i la fundació, i posteriorment amb l’entitat social blanenca
Aquesta setmana s’ha signat el nou conveni de col·laboració per prorrogar la cessió d’ús del nou local que ocupa des de fa cinc anys Càritas Interparroquial de Blanes. L’espai, situat al Carrer Anselm Clavé, va ser cedit a mitjans del 2014 a l’entitat social després que el seu propietari, la Fundació Catalunya La Pedrera, va signar el seu corresponent conveni amb l’Ajuntament de Blanes per a la gestió del local per a usos socials.
L'alcalde en funcions, Mario Ros, i el president de Càritas,
Salvador Serres, durant l'acte de renovació del conveni Inicialment el conveni ja contemplava que fos per un període de cinc anys a prorrogar, per la qual cosa ara s’ha procedit a perllongar-ho. L’única condició inexcusable que s’ha de complir –abastament refermada per Càritas Interparroquial- és que el local cedit es destini a serveis d’acollida, d’aliments, de rober, atenció lingüística i cultural, assessorament a immigrants, etc.
Fa cinc anys Càritas Interparroquial va traslladar les seves dependències, que llavors estaven situades davant la rectoria de la Parròquia Santa Maria, al cèntric Carrer Nou. Això va significar no tan sols poder deixar de pagar un lloguer mensual, sinó també guanyar en molt més espai comparativament –el local fa una superfície útil de més de prop de 540 m2-, i que els usuaris i usuàries el tinguessin molt més accessible que abans.
Corresponentment, les activitats que s’organitzen i el nombre d’atencions que poden donar les voluntàries i voluntaris de Càritas també s’ha multiplicat durant tots aquests anys. El balanç, doncs, és plenament positiu. Per aquest motiu s’ha procedit a fer una pròrroga del conveni de cessió d’ús que inclou que l’Ajuntament de Blanes es fa càrrec de les despeses corresponents al subministrament d’aigua, llum i altres despeses relacionades.
Per la seva banda, Càritas Interparroquial de Blanes realitza les reparacions que fan falta, i també s’encarrega de les tasques de neteja. La pròrroga del conveni de cessió es va signar aquest passat dilluns, i van firmar en nom de l’Ajuntament i de l’entitat social l’alcalde en funcions, Mario Ros, i el president de Càritas Interparroquial Blanes, Salvador Serres.
Lliurament placa commemorativa Noces d’Or
L’acte de renovació del conveni va comptar amb la participació de la cap del Departament d’Acció Social, Igualtat i Nova Ciutadania, Lurdes Rodríguez. També van assistir-hi diversos membres de Càritas Interparroquial de Blanes, entre ells el matrimoni d’en Jaume i la Fina, que durant aquest 2019 compleixen els 50 anys de casats.
En Jaume i la Fina, 50 anys de casats,
amb l'alcalde de Blanes Precisament per aquest motiu, aquesta és una de les parelles de Blanes que a qui s’havia d’haver entregat el seu corresponent reconeixement amb motiu de les Noces d’Or el passat 2 de juny, en la Festa d’Homenatge a la Gent Gran. El matrimoni, però, era fora de viatge, motiu pel qual es va aprofitar la signatura del conveni perquè l’alcalde els lliurés l’obsequi commemoratiu.