Noticia publicada a la web el 02/26/2020 01:37:13 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Sis ajuntaments de la Costa Brava Sud i l’Alt Maresme fan front comú pel Temporal Glòria
Alcaldes i tinents d’alcalde de Blanes, Lloret, Tossa, Malgrat, Palafolls i Tordera han demanat major celeritat i compromís a l’Estat Espanyol i a la Generalitat per resoldre les conseqüències en mobilitat, passejos marítims i la zona portuària blanenca
Diuen la unió fa la força, i en aquest cas sis ajuntaments del territori han decidit aplicar l’adagio. Per això, aquest migdia han sumat esforços i han participat plegats en una roda de premsa col·lectiva. En la compareixença davant els mitjans de comunicació han participat Àngel Canosa, alcalde de Blanes; Jaume Dulsat, alcalde de Lloret; Imma Colom, alcaldessa de Tossa; els primers tinents d’alcalde de Malgrat i Palafolls, Jofre Serret i Susanna Pla respectivament; i l’alcalde de Tordera, Joan Carles García.
D'esquerra a dreta: Imma Colom (Tossa), Susanna Pla (Palafolls),
Jaume Dulsat (Lloret), Àngel Canosa (Blanes),
Jofre Serret (Malgrat) i Joan Carles García (Tordera) Cadascú defensant el seu territori, però apel·lant a l’objectiu comú que les conseqüències del Temporal Glòria puguin resoldre’s el més aviat possible, han coincidit en un mateix missatge. Tots i totes han exigit a les administracions responsables –l’Estat Espanyol i la Generalitat de Catalunya- una major celeritat i compromís respecte les actuacions que són de la seva competència: mobilitat viària i ferroviària, passejos marítims i la zona portuària en el cas de Blanes.
Roda de Premsa al pont de la Tordera de la Carretera Blanes-Malgrat
Per donar a conèixer aquest missatge, els sis ajuntaments han escollit un escenari molt eloqüent: la zona d’accés al pont de la Tordera que unia per carretera les poblacions de Blanes i Malgrat, la GI-6831 que passa a denominar-se BV-6001 quan arriba a territori del Maresme. S’ha fet a la banda de Blanes, des d’on es pot veure també el què queda del pont que unia les dues poblacions, en aquest cas ferroviàriament.
L'alcalde de Blanes, Àngel Canosa, durant la roda de premsa Cinc setmanes més tard que el Temporal Glòria canviava substancialment la fesomia d’aquest entorn, les màquines ja han començat a treballar-hi. De fet, coincidint amb l’anunci que es feia ahir dimarts sobre la convocatòria de la roda de premsa d’avui, el govern de la Generalitat anunciava que ha destinat 5’3 M€ per a la reconstrucció del pont que connecta per carretera Blanes i Malgrat, que tindrà una llargària de 220 metres i una amplada de 13 metres, amb un termini d’execució de 10 mesos.
Valoració inicial de 2’40 M€ danys provocats pel Temporal Glòria a Blanes
L’alcalde de Blanes, qui ha anat presentant els seus homòlegs en la resta de consistoris, ha encetat la compareixença aportant l’estimació que s’ha tancat aquesta setmana respecte la valoració inicial dels danys provocats pel Temporal Glòria en infraestructures i dependències municipals. S’estima en 2.400.251’30 €, dels quals ja s’han executat per urgència 240.465’14 €.
Pont de la Carretera de Blanes a Malgrat, aquest matí Àngel Canosa ha recordat que el principal punt de preocupació a Blanes és la pèrdua de la mobilitat tant per carretera com per tren al haver caigut els dos ponts sobre la Tordera que connecten amb Malgrat de Mar. Sobre el fet que les obres de reparació ja hagin començat en totes dues infraestructures, el batlle ho valora positivament, però també lamenta la manca de comunicació amb les administracions directament responsables, sobretot pel que fa a RENFE i ADIF.
Doble via de tren Blanes-Arenys i Gratuïtat Peatge Santa Susanna C-32
Després d’una reunió mantinguda a Barcelona fa dues setmanes, tot el què s’hi va tractar no ha tingut cap mena de retorn ni per part de RENFE ni per part d’ADIF, així com tampoc des de la Generalitat, que també va participar en la trobada. Un dels temes sobre el qual no se sap res és la demanda d’aprofitar que es construirà un nou pont ferroviari per rescatar l’antic projecte de fer una doble via entre Blanes i Arenys de Mar.
Pont ferroviari Blanes-Malgrat Dues altres qüestions sobre les quals tampoc no es té resposta són les demandes de millorar el servei alternatiu d’autobusos per substituir el tren entre Blanes i Malgrat, així com la possibilitat que la Generalitat autoritzi a fer més serveis en les línies d’autobusos convencionals que uneixen Blanes amb Girona, Barcelona i la resta de poblacions. Per últim, respecte la gratuïtat del peatge de Santa Susanna de la C-32 que ha reclamat l’Ajuntament de Blanes per compensar-ho, Àngel Canosa confia que en l’anunciada visita que farà divendres a Blanes el conseller de Territori i Sostenibilitat pugui aclarir aquesta i altres qüestions.