Noticia publicada a la web el 03/13/2020 05:41:41 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
S’apliquen noves mesures extraordinàries preventives a Blanes pel control i contenció del coronavirus
Aquest divendres s’ha incrementat el llindar de seguretat aplicant noves accions respecte el funcionament i atenció de la ciutadania a l’Ajuntament de Blanes
L’Ajuntament de Blanes continua treballant, a través del Gabinet Tècnic Assessor, en l’aplicació de mesures extraordinàries preventives pel control del coronavirus. Aquest divendres, després de diverses reunions operatives, s’han decidit bàsicament dues accions. La primera ha estat, en prevenció de mantenir la distància de seguretat, anul·lar totes les visites i reunions en tots els departaments municipals.
Planta Baixa Ajuntament de Blanes A partir d’aquest migdia, s’ha restringit l’accés de persones alienes al consistori, de manera que tan sols poden entrar a les dependències municipals els treballadors i treballadores i personal autoritzat. Des d’ara, totes les qüestions que es resolien presencialment han passat a tractar-se telemàticament: a través de trucades telefòniques o bé mitjançant correus electrònics.
Atenció presencial a l’AMIC i a Serveis Socials
Les dues úniques excepcions són l’Oficina d’Atenció Ciutadana Municipal (Oficina de l’AMIC), on es continuarà atenent presencialment la ciutadania els casos urgents, així com els qui hagin sol·licitat cita prèvia. També queda exclosa de l’atenció telemàtica tot el què té a veure amb els Serveis Socials, on avui s’han continuat rebent de manera presencial.
Oficina de l'AMIC Tant pel que fa a l’Oficina de l’AMIC com a les dependències de Serveis Socials s’han introduït mesures de protecció, perquè es mantingui la distància de seguretat. D’una banda, s’ha reduït el mobiliari a l’AMIC per evitar la concentració de persones i que hi hagi més espai, i de l’altra s’ha instal·lat una senyalització al terra per ampliar l’espai de separació.
Durant la jornada d’avui divendres també s’ha decidit el tancament d’altres serveis municipals, que s’afegeixen als què ja van deixar de funcionar dijous. Són la Biblioteca Comarcal, l’Oficina de Turisme, l’Oficina de Català i de l’Escola Oficial d’Idiomes, així com altres dependències. Val a dir que pel que fa la Biblioteca, s’ha mantingut un retén de personal per permetre la jornada de donació de sang que ja estava programada. A partir de dissabte aquest equipament romandrà tancat.
Reunió amb la plantilla de treballadors de l’Ajuntament
Al final de la jornada l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, ha encapçalat una reunió amb els caps dels diferents departaments municipals per transmetre’ls el què, prèviament, s’havia tractat en una trobada mantinguda amb Recursos Humans, representants sindicals i els Serveis Jurídics del consistori. L’objectiu ha estat preparar el nou funcionament derivat de la nova situació propiciada per les mesures aplicades per les administracions per fer front al COVID-19.
En aquest sentit, l’alcalde i els caps d’àrea han valorat els canvis que caldria implementar per mantenir el servei en funcionament. S’ha parlat de conciliació familiar, opcions que tenen al seu abast per continuar atenent els respectius serveis en funció de les circumstàncies personals i materials, i altres aspectes que dependran en bona part del seguiment de l’estat de la qüestió.