Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Entren en funcionament els Habitatges Socials d’Emergència als pisos dels antics mestres a Blanes


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 03/13/2020 11:30:49 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Entren en funcionament els Habitatges Socials d’Emergència als pisos dels antics mestres a Blanes

S’han rehabilitat i equipat al complert, i ara ja hi viuen tres persones soles i dues mares amb fills, que tenen la cessió per ocupar-los durant sis mesos amb possibles pròrrogues

Aquesta setmana s’ha pogut aconseguir un objectiu pel qual fa molt temps que estava treballant l’Ajuntament de Blanes. Els Habitatges Socials d’Emergència ubicats als pisos dels antics mestres de l’Escola Carles Faust ja tenen els seus primers inquilins. Inicialment s’han cedit dos dels tres pisos disponibles, situats al primer dels tres blocs que hi ha a l’edifici que abans ocupava el professorat educatiu.


Edifici dels pisos dels mestres de l'antiga Escola Carles Faust
En un dels pisos hi viuen tres persones soles, i a l’altre dues mares amb els respectius fills. Aquesta setmana se’ls han lliurat les claus i els podran ocupar temporalment durant sis mesos de manera inicial, amb dues possibles pròrrogues de tres mesos cadascuna, mentre es treballa per aconseguir-ne que siguin de manera definitiva. Són pisos que inclouen sala d’estar, cuina, bany amb dutxa de mampara i tres dormitoris.

Els habitatges estan totalment rehabilitats, amb tots els serveis posats al dia, i estan completament equipats tant amb mobiliari com amb roba de la llar, electrodomèstics i tots els elements bàsics que cal tenir en compte quan s’entra a viure en un pis. Per poder reformar constructivament, rehabilitar, posar al dia i equipar-lo de mobiliari i estris, l’Ajuntament ha invertit uns 145.000 € sumant tots els costos.

Supervisió i seguiment social dels Habitatges d’Emergència

Les normes internes de cessió d’ús dels habitatges socials d’emergència es van aprovar fa tres setmanes a la Junta de Govern Local, i estableixen els paràmetres, el reglament que segueix el consistori per a l’adjudicació a les famílies que els necessiten emprar. Per regular i fer el seguiment social i d’incidències que puguin haver-hi, s’ha establert s’ha fet un contracte menor amb una entitat social del municipi, ‘El Bon Samarità’.


Serà aquesta entitat la que se n’encarregarà temporalment mentre no s’enllesteix el concurs públic que s’ha endagat per a l’adjudicació definitiva del servei. Paral·lelament, l’Àrea d’Acció Social de l’Ajuntament de Blanes també hi ha destinat una Treballadora Social que fa el seguiment del Pla de Treball directament als habitatges.

Sis llargs anys de gestions i tràmits per aconseguir l’objectiu

L’emergència social que des de fa més d’una dècada afecta especialment poder exercir el dret a tenir un habitatge, va impulsar ja fa temps a l’Ajuntament de Blanes la posada en marxa de la Taula Local pel Dret a l’Habitatge, des de la qual s’han anat impulsant diverses mesures. Paral·lelament, el consistori va iniciar un llarg procés que es remunta més de sis anys enrere, l’abril del 2014, per recuperar els usos d’un bloc de nou pisos dels mestres de l’antiga Escola Carles Faust per destinar-los a emergències socials.


Feia més de 40 anys, d’ençà que es van construir l’any 1970 conjuntament amb el centre escolar, que els usos d’aquests habitatges de propietat municipal estaven cedits a la Generalitat, qui els donava consideració d’edifici escolar. El setembre de 2016 el Departament d’Ensenyament de la Generalitat va autoritzar la desafecció del bloc de pisos, possibilitant que el consistori blanenc iniciés les modificacions i tràmits oportuns.

Calia canviar els usos educatius que encara tenien aquells pisos per fer-los residencials i poder-los destinar a emergències socials. Ubicat al barri de la Carretera de Lloret-La Pedrera, l’edifici està estructurat en tres blocs, cadascun dels quals compta amb tres pisos, un per planta. Dels tres blocs, un dels que encara estava en ús reunia condicions mínimes d’habitabilitat, però l’Ajuntament de Blanes va decidir fer una rehabilitació integral total per comptar amb nou pisos en condicions.

Actualment, després que ja s’ha posat en marxa el primer dels tres blocs, els altres dos van camí de poder sumar-s’hi quan hagin conclòs diverses actuacions. El segon bloc ja té enllestides les reformes interiors, i ara està en tràmit la modificació del servei elèctric que cal fer-hi, ja que tot l’equipament d’electrodomèstics i calefacció és elèctric.


Aquests tres nous pisos que s’afegiran als tres altres que ja funcionen, s’espera que puguin entregar-se en un termini breu de temps, pendent tant sols que s’adjudiqui l’equipament (mobiliari, electrodomèstics i parament de la llar). Per últim, pel que fa al tercer bloc, actualment s’està pendent de fer el plec de licitació per adjudicar les obres de reforma.

Reforma integral dels pisos per emergència social

Les obres que ja s’han fet en sis dels nou habitatges han inclòs la redistribució i reforma completa de la zona de la cuina i bany, la substitució de totes les fusteries exteriors, així com les instal·lacions interiors noves tant pel que fa al servei d’electricitat, com als d’aigua i sanejament. Igualment, s’han condicionat els revestiments i acabats, i s’han instal·lat portes noves.


Cada habitatge té una superfície útil d’uns 65 m2, i consta de passadís-distribuïdor, sala d’estar i menjador, cuina, bany i tres habitacions-dormitori. Els treballs han inclòs les millores de l’escala de comunicació vertical, així com les façanes exteriors, els accessos i les portes a la planta baixa per accedir als respectius blocs.




Data de realització: 03/13/2020 | Data de la darrera actualització: 03/13/2020

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300