Noticia publicada a la web el 06/12/2020 11:45:33 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Blanes perpetua la tradició de les ‘Catifes de Corpus’ elaborant una estora a l’Església Santa Maria
L’Associació Estores de Raval de Blanes va fer ahir alguns retocs a la catifa amb què va col·laborar al projecte internacional ‘Moments de Solidaritat’, que estarà exposada fins diumenge
Aquest passat dijous, coincidint justament amb el dia en què s’escau el Corpus Christi, l’Associació Estores de Raval de Blanes va contribuir a poder celebrar en petit format la gran festa de les Catifes de Corpus que es viu des de fa dècades en aquesta població. Si no hagués estat per la COVID-19, el proper cap de setmana del 13 i 14 de juny el centre de la vila hauria viscut aquesta festa tan nostrada engalanant amb coloristes i aromàtics dissenys de catifes diversos carrers.

Malgrat la COVID-19, els membres de l’entitat blanenca no s’han volgut resignar a què la seva festa principal, la que centra la seva activitat al llarg de tot l’any, passi sense cap celebració, ni que sigui testimonial. Per això, els membres de l’Associació Estores de Raval de Blanes van decidir preparar una estora ahir a la nit, i que es podrà gaudir fins diumenge vinent, igual que hagués passat en gran format coincidint amb el proper cap de setmana, quan la Processó de Corpus culmina tota la feina passant-hi pel damunt.
Confecció catifa dijous a la nit L’estora del Corpus 2020 es podrà visitar a l’interior de la parròquia fins diumenge. S’ha ubicat a la dreta del vestíbul d’entrada, en un espai reservat perquè tothom la pugui admirar fins diumenge, com marca la tradició genèrica. Se segueixen preservant les mesures sanitàries per la COVID-19 que s’implementen en les celebracions religioses. Per això, com és preceptiu, és obligatòria la utilització de mascareta i posar-se gel hidroalcohòlic al entrar a la parròquia.
Reproducció de la catifa ‘Moments de Solidaritat’ gaudida arreu del món
A l’hora de triar quin disseny reproduïen perquè la catifa es pogués gaudir des d’ahir i fins diumenge, els membres de l’entitat ho van tenir clar. Han fet alguns canvis a la mateixa creació amb què ja van participar fa poc, durant les primeres etapes del confinament més dur. Es tractava del projecte ‘Moments de Solidaritat’, impulsat per la Coordinadora Internacional d’Entitats d’Art Efímer, a través de la Federació Catalana de Catifaires.
El projecte va consistir en fer una catifa amb flors o materials naturals que es tinguessin a casa per expressar l’art i els sentiments que es volien compartir. Sota el lema ‘Allunyats però units de cor’, les creacions tenien la intenció d’expressar escalfor i l’abraçada solidària per compartir i enviar a la resta del món. Van haver-hi aportacions des de tots els racons del planeta, que formen part d’un vídeo.
En el cas de Blanes, la creació que l’Associació Estores de Raval de Blanes ha exposat en viu i en directe ara a la Parròquia Santa Maria, s’hi veu un gran cor vermell subjectat per les mans de dues persones diferents –una de raça negra i una altra de raça blanca-, com a símbol de col·laboració i solidaritat, envoltat per un fons blau. Ara bé, li han introduït alguns canvis que l’han fet encara més vistosa, com per exemple uns nou cor més petit a la part de baix i la frase ‘Corpus 2020 Confinats’.
També destaca un crespó negre pres en un dels dos cors, en memòria dels difunts i les persones que han patit la COVID-19. Per a l’elaboració d’aquesta catifa, s’han utilitzat flocs de fusta tenyits de diversos colors, serradura, podrit de castanyer (terra orgànica), carbonat càlcic per rodejar la creació central, i pinyó per formar les lletres.