Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

L’Hospital Comarcal de Blanes ha incorporat gestors de COVID que s’encarreguen de fer el rastreig dels casos


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 08/13/2020 07:11:21 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

L’Hospital Comarcal de Blanes ha incorporat gestors de COVID que s’encarreguen de fer el rastreig dels casos

La Corporació de Salut del Maresme i la Selva compta amb una desena de professionals per fer el seguiment dels casos sospitosos i detectar els seus contactes en els seus centres

Primer es van incorporar als ambulatoris d’arreu del territori català, i ara també s’ha fet en tots els centres que gestiona la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, entre els que s’hi compta l’Hospital Comarcal de Blanes. Es tracta d’una desena de gestors de COVID, que s’encarreguen de fer el seguiment dels casos sospitosos i detectar els seus contactes.


Els gestors estan repartits als dos hospitals de Blanes i Calella, a les àrees bàsiques que gestiona la Corporació –Calella, Malgrat-Palafolls i Lloret-Tossa-, així com als centres socio-sanitaris. La tasca del gestor és contactar amb les persones sospitoses d’estar contagiades i remetre-les a un professional sanitari perquè se li realitzi una prova PCR..

Funcions del gestor de COVID

El gestor inicia el procés de identificació de contactes, i explica al pacient el procediment a seguir; com ha d’estar en aïllament a l’espera dels resultats; i la manera de poder accedir-hi, a través del departament ‘La Meva Salut’. En cas que es confirmi el positiu, el gestor de COVID també li explica com ha de fer l’aïllament domiciliari, així com el seguiment dels seus símptomes. Els contactes detectats pel gestor es traslladen a l’Equip de Seguiment de Contactes, que s’encarrega de trucar-los i informar-los sobre el procés a seguir.

Sempre que sigui possible, es prioritza aquest seguiment dels casos via telefònica, i en cas que no ho sigui es fa de manera presencial. Cada centre compta amb un espai reservat per fer aquestes accions i els gestors, que disposen dels equips de protecció necessaris, són personal propi de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva que han rebut formació específica del Departament de Salut de la Generalitat.

Fins al moment s’han format una desena de professionals per a tots els centres, una quantitat que hi ha la previsió que pugui ampliar-se en funció de les necessitats de cada moment. Els centres d’atenció primària que gestiona la Corporació compten amb aquestes figura des de la setmana passada, mentre que als hospitals i centres sociosanitaris fa tres dies que funciona. La incorporació d’aquests gestors permet fer el seguiment i detecció de contactes des del mateix moment de la sospita diagnòstica, abans que se sàpiga el resultat.




Data de realització: 08/13/2020 | Data de la darrera actualització: 08/13/2020

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300