Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Blanes celebra els actes oficials amb motiu de la Festa dels Copatrons 2020 amb l’Ofrena Floral i una Missa


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 08/21/2020 09:39:35 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Blanes celebra els actes oficials amb motiu de la Festa dels Copatrons 2020 amb l’Ofrena Floral i una Missa

Avui se celebra la festivitat de Sant Bonós i Sant Maximià, a qui s’ha homenatjat dipositant un ram de flors als peus de les seves figures, sota l’Arc dels Copatrons

El divendres 21 d’agost se celebra la Festivitat de Sant Bonós i Sant Maximià, els dos copatrons de Blanes que donen nom a la Festa Major Petita. Si bé bona part de les activitats que habitualment formen part d’aquest cicle festiu s’han hagut de suprimir o alterar per complir les estrictes mesures de seguretat per prevenir la COVID-19, en canvi n’hi ha hagut dues que s’han pogut complir, avui encara que hagi estat alterant alguns detalls.


L'alcalde de Blanes, Àngel Canosa, diposita l'Ofrena Floral
a l'Arc dels Copatrons, Sant Bonós i Sant Maximià
A 2/4 de 12 del matí s’ha fet l’Ofrena Floral sota l’Arc dels Copatrons del Carrer Ample, on hi ha una fornícula que protegeix les imatges dels dos sants, un entorn que aquests darrers dies s’ha sanejat i netejar perquè lluís especialment per a la ocasió. Tal com marca la tradició, l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, s’ha encarregat d’apropar-s’hi amb l’ajut d’una escala fins arribar a l’Arc dels Copatrons, on ha dipositat l’Ofrena Floral.


Albert Sanz, Olga López, Àngel Canosa, Rosa Aladern,
Pepa Celaya, Mònica Rabassa i Cristian Ortiz
Han acompanyat a l’alcalde el regidor de Cultura i Festes, Albert Sanz, així com representants dels grups polítics municipals. La senzilla tradició d’honrar als copatrons dipositant-hi una ofrena floral s’ha tancat amb la no menys tradicional fotografia de grup, on s’ha hagut de restringir la presència d’autoritats en compliment de les mesures de seguretat de la COVID-19.

Missa en Honor a Sant Bonós i Sant Maximià amb les relíquies dels sants

Un cop finalitzada l’Ofrena Floral, l’alcalde de Blanes i representants polítics del consistori han assistit a la Missa en Honor a Sant Bonós i Sant Maximià, que s’ha allotjat a la Parròquia Santa Maria. L’ha oficiat mossèn Josep Perich, i un dels moments culminants de la celebració religiosa ha estat la veneració de les relíquies dels dos copatrons.


Missa en honor dels Copatrons, Sant Bonós i Sant Maximià
Es guarden a l’interior d’una arqueta que cada 21 d’agost s’exposa de nou en un lloc preferencial de l’altar de l’Església Santa Maria. La festivitat de Sant Bonós i Sant Maximà se celebra avui, coincidint amb aquesta data, ja que la llegenda explica que tal dia com avui de l’any 156 després de Crist tots dos van morir martiritzats a Blanes, la vila que l'any 1668 –al segle XVII- els va nomenar els seus copatrons. La celebració d’avui divendres es tancarà amb una Batucada i la Nit Jove a partir de 2/4 de 9 de la nit a la Plaça 11 de setembre.




Data de realització: 08/21/2020 | Data de la darrera actualització: 08/21/2020


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300