Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Prop de 400 membres de Meses Electorals de Blanes han participat en les reunions informatives pel 14-F


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 02/11/2021 01:40:14 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

URNAProp de 400 membres de Meses Electorals de Blanes han participat en les reunions informatives pel 14-F

El Teatre de Blanes ha acollit les dues darreres nits sengles sessions organitzades per l’Ajuntament per explicar el funcionament de les votacions i les mesures sanitàries

Aquests dos darrers dies han tingut lloc al Teatre de Blanes dues sessions informatives amb contingut idèntic, organitzades per l’Ajuntament de Blanes. Durant dues nits consecutives, s’han explicat per a totes aquelles persones que han estat convocades per formar part de les meses electorals en aquest municipi tant la logística del funcionament de les votacions pròpiament dites com les mesures sanitàries COVID.


Segona Reunió Informativa pels membres de les Meses Electorals
al Teatre de Blanes, dimecres al vespre
De la primera part se n’ha encarregat tant dimarts com dimecres la secretària accidental de l’Ajuntament de Blanes, Neus Serra, mentre que la segona ha anat a càrrec del cap de Protecció Civil, Josep Lluís Pouy. Sumant les dues sessions, han participat prop de 400 persones, entre titulars, suplents i reserves que també s’han començat a notificar.

Indicacions per a les votacions de 19 a 20 h i Material Sanitari

Precisament en aquesta segona part és on el públic assistent ha tingut més dubtes, sobretot en relació a la franja horària de 19 a 20 h del vespre, en què votaran les persones que són contactes estrets, casos sospitosos i casos confirmats de COVID-19. En aquets sentit, l’equip d’elevada protecció que estarà a disposició dels membres de les meses es recomana que es col·loqui aproximadament un quart d’hora abans de les 7 per estar a punt.


Perquè tothom entengués molt bé com s’ha de posar l’equip d’elevada protecció, el cap de Protecció Civil va mostrar primer un vídeo i després va explicar-ho a nivell pràctic, posant-se ell mateix tot el material de protecció. Començant sempre pel rentat de mans, seguint per la bata de protecció, la mascareta, els guants i la pantalla facial. Consecutivament, també es va explicar com s’ha de treure l’equipament que, després d’utilitzar, caldrà tirar als contenidors que hi haurà en tots els Col·legis Electorals.


Altres recomanacions que es van donar en totes dues reunions és que, per tal de garantir la ventilació, als Col·legis Electorals les temperatures poden ser més baixes del què és habitual en espais interiors. Per aquest motiu, es va recomanar a tothom que portés roba. En cada mesa els seus tres membres disposaran de material de protecció pel seu ús exclusiu, de manera que tant el president com cadascun dels dos vocals tindrà 2 mascaretes FFP2, 1 pantalla facial, 1 bata resistent a fluids i 1 caixa de guants de nitril per a tots tres.

Pel que fa a la bata de protecció individual, el cap de Protecció Civil ha aprofitat les dues sessions per homenatjar al voluntariat que durant la primera onada de COVID va estar confeccionant a casa seva material de protecció sanitària pel personal dels ambulatoris, hospitals i residències de gent gran. Un d’aquests grups de voluntàries va confeccionar bates de protecció fent servir com a matèria prima les bosses d’escombraries.


Per últim, quant a material de neteja, desinfecció i rebuig hi haurà una solució alcohòlica pel rentat de mans, desinfectant de superfícies per netejar la superfície de les taules, i un rotllo de paper d’un sol ús. D’altra banda, el material d’oficina que s’utilitzarà durant les votacions també serà individual per a cada membre de la mesa, de manera que cadascun d’ells tindrà un bolígraf, un retolador fosforescent i un regle que es recomana no compartir.



Data de realització: 02/11/2021 | Data de la darrera actualització: 02/11/2021


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300