Noticia publicada a la web el 10/06/2021 02:00:52 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Blanes guanya des d’avui una major fluïdesa del trànsit amb la obertura del 100% de circulació del Pla Parcial Costa Brava
S’ha obert l’enllaç de l’Avinguda del Parlament amb el Carrer Anselm Clavé, que connecta la part nord-est de la vila, paral·lel a la Carretera d’Accés a la Costa Brava
Aquest dimecres s’ha fet realitat un projecte llargament esperat per la ciutadania de Blanes, especialment perquè a partir d’avui millorarà sensiblement la seva mobilitat arreu del municipi. Es tracta de la obertura al trànsit rodat del darrer tram que encara estava tancat corresponent al Pla Parcial Costa Brava, la nova zona d’expansió del municipi.
Rotonda que enllaça el nou Carrer de Santa Cecília amb
l'Avinguda del Parlament, al Pla Parcial Costa Brava Més concretament, s’han retirat les barreres que tancaven el pas en la connexió de l’Avinguda del Parlament de Catalunya amb el Carrer Anselm Clavé, una de les principals vies d’accés a la població. Des d’avui aquest vial ha quedat connectat amb la part nord-est de la vila, sense haver de passar per la Carretera d’Accés a la Costa Brava, la GI-682.
L’Avinguda del Parlament de Catalunya discórrer paral·lel a la carretera i és de doble circulació de punta a punta. El Pla Parcial Costa Brava abasta uns terrenys compresos entre la rotonda de Mas Borinot i la rotonda dels Focs, està situat a la banda dreta de la Carretera d’Accés a la Costa Brava en direcció a Lloret, i estableix una connexió interior que beneficiarà tant a la ciutadania de la vila com als visitants que l’utilitzin com alternativa a la carretera.
Un dels primers vehicles que ha passat pel nou tram obert, Carrer
Santa Cecília enllaç amb Rotonda Carrer Anselm Clavé L’obertura d’avui ha estat possible gràcies a les gestions de l’Ajuntament de Blanes perquè la companyia elèctrica retirés la torre d’alta tensió que hi havia just al bell mig del nou carrer de Santa Cecília, que es va desmantellar la setmana passada. En aquesta zona encara queden diverses torres que també s’han de desmuntar. Està previst fer-ho durant les properes setmanes, i per això caldrà fer talls i/o desviacions de trànsit puntuals.
Només queda per obrir al trànsit rodat un tram del Carrer Santa Cecília, una de les bifurcacions d’aquest vial situat entre els carrers Pare Puig i Anselm Clavé, a la pujada del costat del Bingo. S’espera poder enllestir els treballs que impedeixen la seva obertura al 100% en poc temps, després que els darrers dies s’han accelerat els treballs a tota la zona per l’obertura d’avui.
Unitat de Trànsit de la Policia Local, operaris de Pintura, Neteja i Residus
Perquè la obertura del 100% de la circulació al Pla Parcial Costa Brava hagi estat una realitat, aquests darrers dies diversos departaments de l’Ajuntament de Blanes han hagut de redoblar esforços ultimant l’arranjament dels dispositius necessaris perquè l’obertura de trànsit es fes amb totes les garanties de seguretat. A banda del Departament d’Enginyeria i Mobilitat, la Unitat de Trànsit de la Policia Local de Blanes ha estat cabdal.
Aquest passat dimarts a la tarda el cap de la Policia Local, Joan Garcia, acompanyat del cap del Departament d’Enginyeria, Artur Fenollosa, van estar fent una darrera visita sobre el terreny per supervisar els darrers detalls que calia tenir en compte de cara a aquest dimecres. Entre d’altres aspectes que s’han estat arranjant avui al matí, cal incloure la instal·lació de la senyalització informativa i de trànsit, indispensable perquè la posada en marxa del nou eix viari no esdevingui en un caos circulatori.
Pla Parcial Costa Brava: la nova zona d’expansió de Blanes
El primer tram del Pla Parcial obert al trànsit rodat es va fer a principis de juliol de l’any 2018, coincidint amb la finalització de la primera fase d’urbanització del projecte. La Policia Local va encarregar-se de tots els canvis necessaris perquè els nous vials s’integressin als circuits circulatoris llavors vigents, aprofitant-se per introduir-hi algunes millores. L’Avinguda Joan Carles I, una de les principals artèries d’entrada i sortida de la vila, va passar de ser de doble sentit circulatori a un únic sentit.
a Policia Local va elaborar una sèrie d’itineraris recomanats per poder entrar i sortir de Blanes des de les zones limítrofes amb el Pla Parcial Costa Brava, incloent un nou accés a la Carretera d’Accés Costa Brava, enllaçant amb el Carrer Mas Palou, així com des de l’Avinguda de la Pau. Posteriorment, el febrer d’aquest 2021, es va obrir al trànsit un nou tram, que significava poder circular pel 95% del pla parcial.
Les màquines van començar a treballar en la Urbanització del Pla Parcial Costa Brava a principis de febrer del 2017, després que el projecte s’havia aprovat el 31 de gener de l’any 2008. Les obres que impulsa una Junta de Compensació privada comptaven amb un pressupost d’execució material de prop de 9 M€ -exactament 8.859.296’22 €-, i en la seva gran extensió s’hi inclou una part de polígon comercial on recentment s’han obert tres grans superfícies: Decathlon, Consum i Aldi.
Durant els anys 2008 i 2009 es van efectuar obres corresponents a l’obertura de carrers, moviment de terres i endegament d’algunes rieres i una zona molt concreta. El setembre del 2009 la Junta de Compensació del pla parcial va comunicar a l’Ajuntament de Blanes la suspensió de les obres coincidint amb l’agudització de la crisi. Posteriorment, a petició del consistori, l’any 2010 es van realitzar unes obres d’urbanització que corresponien a aquest projecte, a la zona de l’equipament municipal de l’Escola Sa Forcanera, amb l’objectiu que la Generalitat pogués executar la construcció d’aquest nou edifici.
Aquests arranjaments es restringien a l’entorn del centre educatiu, perquè arribessin els serveis i s’enllacés l’eix de comunicacions viàries. El setembre del 2016, la Junta de Compensació va presentar una modificació del projecte original que, després d’incorporar diversos canvis a petició de l’Ajuntament de Blanes, es va aprovar al 2017.