Noticia publicada a la web el 12/15/2021 08:40:24 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
En marxa els Punts de Suport a l’Ajuntament i a la Biblioteca per ajudar a descarregar el passaport COVID
Continuaran funcionant els dimarts 21 i 28 i els dijous 16 i 23: els matins a l’Oficina de l’AMIC de l’Ajuntament de 9’30 a 11’30 h i a les tardes a la Biblioteca Comarcal de 18 a 20 h
Des d’aquest passat dimarts han entrat en funcionament a través de sengles dependències de l’Ajuntament de Blanes un nou servei per a la ciutadania, per ajudar a tothom qui ho pugui necessitar per descarregar-se el passaport COVID. L’objectiu és que, sobretot la gent gran que té dificultats per fer-ho, així com qui no disposa de la tecnologia i/o els mitjans al seu abast, puguin rebre ajuda per a la obtenció del document que, des de principis d’aquest mes de desembre, es necessita per determinades activitats.
Davant aquesta situació, el consistori blanenc ha posat en marxa dos Punts de Suport per ajudar a descarregar-se el passaport COVID. En principi la idea és que funcionin només durant aquest mes de desembre, si bé a mesura que es vagi veient com evoluciona la demanda es plantejarà la possibilitat d’allargar-lo durant més dies. Aquest extrem es determinarà abans d’acabar l’any.
Dos Punts de Suport els dimarts i dijous a l’AMIC i a la Biblioteca
Per poder posar-lo en marxa, personal de l’Ajuntament de Blanes ofert voluntàriament donarà suport a les persones que demanin ajuda per descarregar-se l’anomenat passaport COVID. Des d’avui hi ha dos punts de suport que funcionaran gairebé tots els dimarts i dijous d’aquest mes de desembre, tot i que amb horaris diferents, però cobrint d’una banda la franja horària dels matins, i de l’altra la de les tardes.
Així, els dies en què continuaran funcionant són els següents: els dimarts 21 i 28 de desembre, i els dijous els dies 16 i 23 de desembre. Durant tots aquests dies es podrà demanar suport en horari de matí i de tarda. Els matins caldrà anar a l’Oficina de l’AMIC, a la planta baixa de l’Ajuntament de Blanes –Passeig de Dintre, 29-, des de 2/4 de 10 fins a 2/4 de 12, i a les tardes caldrà que s’adrecin a la Biblioteca Comarcal –Passeig de Catalunya, 2- de 18 a 20 h.
| Dimarts 21 i 28 desembre | Dijous 16 i 23 desembre |
Oficina de l’AMIC Ajuntament | De 09’30 a 11’30 h | De 9’30 a 11’30 h |
Biblioteca Comarcal de Blanes | De 18’00 a 20’00 h | De 18’00 a 20’00 h |
Per ajudar a fer-ho, caldrà que les persones que necessitin ajuda per descarregar-se el passaport COVID portin la targeta sanitària i el DNI, perquè els i les voluntàries puguin accedir al portal de ‘La Meva Salut’ comptant amb les dades necessàries per fer-ho. D’aquesta manera, l’Ajuntament de Blanes vol contribuir a evitar l’aïllament d’aquestes persones, especialment la gent gran i persones amb pocs recursos.
El certificat COVID és obligatori des del passat 3 de desembre per accedir a diverses activitats de la vida quotidiana i, després del col·lapse que ja hi va haver els dies anteriors, des dels ambulatoris de Blanes es va demanar ajuda al consistori blanenc per donar suport a aquelles persones que tenien dificultats o bé no disposaven dels mitjans necessaris per descarregar-se l’anomenat passaport COVID.
L’Ajuntament de Blanes ha posast en marxa aquest servei com a suport als i les professionals de l’àmbit sanitari. Es tractava de donar un cop de mà als ambulatoris i al Punt de Vacunació Poblacional del local de Mas Enlaire, on es van rebre moltes peticions per a obtenir el document, sobrecarregant els equips d’atenció sanitària amb tasques no assistencials.