Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Un total de 34 famílies amb pocs recursos han demanat acollir-se als ajuts de l’Ajuntament de Blanes per l’IBI


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 01/30/2022 09:35:27 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Un total de 34 famílies amb pocs recursos han demanat acollir-se als ajuts de l’Ajuntament de Blanes per l’IBI

Els ajuts oscil·len entre el 50% i el 90% de l’import del rebut de l’IBI 2021, amb un màxim de 500 € per a cada família, i el termini per presentar sol·licituds expirarà el proper 28 de febrer

El passat 20 de desembre, l’Ajuntament de Blanes va obrir un termini perquè es puguin presentar les sol·licituds per a l’atorgament d’ajuts socials per a famílies amb pocs recursos econòmics. Es tracta del segon any consecutiu en què es duu a terme l’experiència en aquest municipi, després d’implementar-hi diversos canvis i millores.


L’objectiu és donar suport econòmica perquè aquestes famílies puguin afrontar el pagament de l’IBI, l’Impost de Béns Immobles 2021. La mesura s’ha tornat a avalar en la sessió plenària en què es van aprovar les ordenances de l’any passat. Poden optar als ajuts totes les famílies de Blanes, incloses les monoparentals, amb recursos disponibles en una escala que es considera d’especial protecció o mínima per viure al municipi, i que han d’afrontar el pagament de l’IBI.

Un total de 34 famílies han demanat acollir-se als ajuts per l’IBI

Fins al moment, han demanar poder acollir-se a aquests ajuts un total de 34 famílies de Blanes, que poden arribar a rebre entre el 50% i el 90% de l’import del rebut de l’IBI 2021, amb un topall màxim de 500€ per cada expedient tramitat, en funció del nivell d’ingressos i membres de la unitat familiar. Des del consistori s’estan estudiant els condicionats de cada sol·licitud per saber de quina quantitat poden beneficiar-se.


Inicialment, s’ha destinat una partida consignada de 100.000 € de caràcter no competitiu, és a dir: totes les famílies que compleixin els requisits rebran l’ajuda, encara que se superi aquest topall. En l’actual i precari context econòmic en què es continua vivint, a causa de les conseqüències que està suposant l’afectació de la pandèmia –que ha deixat en una situació molt complicada a moltes persones i col·lectius familiars-, el consistori blanenc ha considerat que calia tornar a formular la convocatòria.

Novetat 2021: l’Ajuntament tramitarà les dades de les sol·licituds

L’ajut que es concedirà a les famílies amb recursos limitats significa que podran beneficiar-se’n aquelles unitats familiars que paguin l’IBI, ja sigui com a propietaris o com a llogaters del seu habitatge habitual, sempre que els seus ingressos anuals no superin els 22.000 €.


Més concretament, l’ajut consisteix en subvencionar un percentatge de l’import de l’impost de l’IBI que pot anar del 50% al 90% depenent de cada cas. Com a novetat respecte la mateixa campanya que ja es va iniciar amb caràcter pioner l’any passat, per facilitar tot el procés i fer-ho més àgil i ràpid, l’Ajuntament de Blanes ha introduït un destacat canvi. Consisteix en què serà el consistori blanenc qui s’encarregarà de fer la tramitació de les dades de les famílies que ho sol·licitin. Un cop feta l’avaluació, se’ls comunicarà si compleixen els condicionants o no.

Presentació de sol·licituds fins al 28 de febrer

Les famílies que vulguin acollir-se a aquests ajuts podran fer-ho fins al proper 28 de febrer, la data límit per presentar les sol·licituds. Hi ha diversos requisits que cal complir, els quals es poden consultar a la web de l’Ajuntament de Blanes, a l’enllaç https://seu.blanes.cat/sta/CarpetaPublic/doEvent?APP_CODE=STA&PAGE_CODE=PTS_CATSERV&DETALLE=6269010714686030806004 Pel que fa a la presentació de sol·licituds, hi ha dues opcions: fer-ho de manera presencial o telemàticament.

En cas que es triï la primera opció, la presencial, s’ha d’anar a l’Oficina de l’AMIC de l’Ajuntament de Blanes –Passeig de Dintre, 29-, demanant cita prèvia al telèfon 972 379 320 de 9 a 14 h. L’altra opció, per presentar-ho telemàticament, és a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Blanes: https://seu.blanes.cat/ Des de l’Àrea de Promoció de la Ciutat es dona suport per a la tramitació telemàtica d’ajut. Cal demanar cita prèvia trucant al telèfon 972 358 260, des de les 9 del matí fins les 2 del migdia.


Amb l’objectiu de recordar a totes les famílies de Blanes que tenen la possibilitat d’acollir-se als ajuts per pagar el rebut de l’IBI, aquests dies s’està fent el repartiment a domicili del Calendari Fiscal 2022. En una cara del document hi ha el llistat de dates i pagaments, i en l’altra un full informatiu on s’explica en què consisteixen els ajuts i la manera com s’ha de tramitar.




Data de realització: 01/30/2022 | Data de la darrera actualització: 01/30/2022

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300