Noticia publicada a la web el 05/18/2022 10:00:09 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Èxit de públic en la reobertura de ‘La Ganga’, el Mercat d’Objectes de Segona Mà de La Plantera, tancat des del 2020
La popular fira que es munta el primer i tercer diumenge de cada mes ha aplegat un gran nombre de visitants, esperant-se que el 5 de juny hi hagi encara més parades
Feia mesos que s’esperava amb moltes ganes poder tornar a recuperar una de les activitats populars que es feien a Blanes abans de la pandèmia, però que les mesures de contenció havien impedit reprendre amb total seguretat. Finalment, després de mesos previs d’arranjar tot el què feia falta, diumenge passat va arribar el moment de reprendre-la.
Mercat d'Objectes de 2a Mà 'La Ganga', diumenge passat Es tracta de ‘La Ganga’, el Mercat d’Objectes de Segona Mà que organitza l’Associació de Veïns de la Plantera amb el suport de l’Ajuntament de Blanes. Es munta coincidint amb el primer i el tercer diumenge de cada mes, i en realitat hauria d’haver començat el passat 1 de maig, però uns imprevistos de darrera hora van fer aconsellable ajornar-ho pel dia 15, el tercer diumenge.
Èxit de visitants en la reobertura de ‘La Ganga’
Potser per aquest mateix motiu, perquè s’havia esperat molt la seva represa, diumenge passat l’Avinguda Catalunya, al llarg del qual s’hi instal·len les parades, va ser un continuat anar i venir de gent que es passejava per les parades a la recerca d’algun article en concret o, senzillament, per vagarejar. Sobretot s’hi van veure famílies i parelles que aprofitaven el bon temps del diumenge per mirar de firar-se a bon preu.
Qui també s’hi va acostar van ser el primer tinent d’alcalde i regidor de Promoció de la Ciutat, Comerç i Empresa, Jordi Urgell, acompanyat de la segona tinenta d’alcalde, Olga López. Tots dos van visitar el mercat acompanyats de la presidenta de l’Associació de Veïns de La Plantera, Antònia Coll, així com d’altres membres de la junta, amb qui van comentar com estava anant la represa de l’activitat.
D'esquerra a dreta: Pepe Tàpia (AVV La Plantera), Olga López (2a tinenta d'alcalde).
Antònia Coll (presidenta AVV) i Jordi Urgell (1er tinent d'alcalde) En aquest darrer sentit, diumenge passat van aplegar-s’hi una vintena de parades, un nombre que de cara a la propera ocasió en què es munti augmentarà considerablement. Això és perquè, des que es va començar a fer difusió que ‘La Ganga’ retornava el 15 de maig, es van rebre nombroses peticions d’informació a l’entitat veïnal, gent interessada en participar-hi que, per manca de temps, no podria fer-ho ara i vindrà en la propera ocasió.
Propera cita de ‘La Ganga’, el diumenge 5 de Juny
La propera ocasió en què ‘La Ganga’ s’instal·larà a La Plantera serà el 5 de juny, és a dir, el primer diumenge del proper mes. Coincidirà a més a més amb un cap de setmana llarg, ja que el dilluns 6 de juny serà festiu. Això ja fa preveure que si diumenge passat ja hi havia públic, aquest proper dia encara n’hi haurà més que, per afegit, comptarà amb més articles on triar i remenar.
L’horari de funcionament de ‘La Ganga’ és des de les 9 del matí fins les 2 del migdia, mentre que per començar a fer el muntatge es permet que sigui a partir de 2/4 de 8 del matí, però no pas abans per no molestar els veïns que aprofiten un dia de descans. Està prohibit que els participants al mercat guardin espai perquè s’hi instal·li un altre paradista: és potestat de l’Associació de Veïns de La Plantera decidir on van, cosa la qual indiquen a cadascun dels que fan la petició.
També han de tenir en compte que les taules i material logístic que necessitin per muntar el seu espai –carpes, cadires, etc- cal que se les portin els mateixos paradistes, i només poden ocupar un espai que no excedeixi els 8 metres de llarg i els 1’50 metres d’amplada. No es poden presentar els articles directament sobre el terra, a l’estil dels Top Manta; només es poden vendre articles de segona mà; i està prohibit que s’hi venguin animals vius, aliments o productes que se sospiti que poden ser robats.
Una altra del les normes que cal complir és que cada participant haurà de recollir la brossa que produeixi. Respecte què cal pagar per participar-hi, el preu principal són els 10€ que costa la quota anual com a soci de l’Associació de Veïns de La Plantera, a banda dels 5€ que caldrà pagar cada vegada que es participi al mercat, per cada 4 metres de parada que s’ocupi, recordant que el màxim són 8 metres, per impedir que hi hagi macroparades.
Cal dir que la quantitat econòmica que es paga està destinada a que es col·labori en ajudar a pagar les despeses d’organització que suposa fer dos cops al mes del Mercat de Segona Mà ‘La Ganga’. Qüestions com ara l’assegurança, publicitat, la logística que cal muntar per a la seva instal·lació, etc. Cada persona que s’adreci a l’associació de veïns per participar al mercat rebrà un exemplar de la normativa perquè la pugui complir sense eximir les seves responsabilitats.