Noticia publicada a la web el 05/20/2022 11:00:23 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Blanes recupera diumenge la 8a ‘Oncolliga’t en Marxa’, amb un recorregut a peu pla de 8 km, apte per a tothom
Dissabte vinent es tornaran a fer inscripcions presencials davant l’Ajuntament i la marxa solidària de lluita contra el càncer sortirà diumenge a les 10 del matí des del Passeig de Mar
El proper diumenge 22 de maig Blanes recuperarà un dels esdeveniments a cavall entre l’esport, la solidaritat i les finalitats socials que ja té un lloc reservat a les agendes de tothom que s’identifiquen amb aquests tres principals trets. Es tracta de la marxa solidària ‘Oncolliga’t en Marxa’, que arriba ja a la seva 8a edició després del forçat parèntesi dels últims dos anys a causa de la pandèmia.
Imatges d'Arxiu: Oncolliga't en Marxa 2018 Potser per aquest motiu, perquè hi ha hagut dos anys en què l’experiència s’ha hagut de substituir per altres iniciatives similars, hi ha moltes ganes de participar diumenge vinent a la marxa solidària. El passat dissabte ja van començar les inscripcions presencials, i el proper dissabte 21 de maig es continuaran fent al mateix indret: al Passeig de Dintre, davant l’edifici consistorial.
Les inscripcions presencials es fan durant tot el dia: al matí de 11 a 14 h, i a la tarda de 18 a 21 h. També se’n faran el mateix dia de la cursa, a partir de 2/4 de 9 del matí i fins que comenci. També hi ha la possibilitat de fer-ho online, a través del web: www.oncolligagirona.cat En tots els casos el donatiu d’inscripció per poder participar és de 8 €.
Ara bé, tothom qui ha participat en alguna ocasió en la marxa solidària ja sap que, en cas de ser d’entre les primeres 800 inscripcions, es rebrà com obsequi d’agraïment una samarreta amb el nom de l’esdeveniment. Les samarretes estan elaborades amb roba tècnica, i aquest 2022 el color que s’ha triat per distingir-les és el vermell.
8a Oncolliga’t en Marxa: un recorregut popular de 8 km a peu pla
La 8a ‘Oncolliga’t en Marxa’ està organitzada per Oncolliga Blanes amb el suport de l’Ajuntament de Blanes i un bon grapat de persones anònimes, entitats i empreses col·laboradores que fan possible fer realitat l’esdeveniment. Una d’elles és el Grup Fondistes Blanes, que contribueix principalment en la logística.
La marxa sortirà diumenge vinent, 22 de maig, al punt de les 10 del matí des del Passeig de Mar, a l’alçada del Carrer Ample. Tal com el seu nom ja indica, no es tracta d’una cursa o d’intentar batre cap rècord. El què es planteja és participar en una jornada festiva que suma esport, solidaritat i acció social de tothom qui vulgui aportar el seu granet de sorra.
Per això, es proposa fer un passeig a peu pla amb un recorregut d’uns 8 kilòmetres de llargària, principalment per sobre el Passeig Cortils i Vieta, seguint pels passejos de la Marina i S’Abanell, un tomb pel passeig de sorra que hi ha vora la Tordera, i tornada pel mateix Passeig de S’Abanell. Una proposta apta per a tots els públics i condicions físiques.
Tots els diners que es recaptin amb l’organització d’aquest esdeveniment es destinaran al finançament dels serveis que ofereix Oncolliga Girona a través de la delegació blanenca, que aquest 2022 complirà el seu 9à aniversari d’ençà que es va posar en marxa. La Fundació Oncolliga Girona té com a finalitat millora rla qualitat de vida de les persones afectades de càncer, així com de les seves famílies, a les comarques gironines.