Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

La Selecció Espanyola obté 7 ors, 13 plates i 11 bronzes a l’EuroTwirl 2022 disputat a la Ciutat Esportiva Blanes


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 07/11/2022 02:20:10 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

La Selecció Espanyola obté 7 ors, 13 plates i 11 bronzes a l’EuroTwirl 2022 disputat a la Ciutat Esportiva Blanes

El Club Twirling Blanes, integrant de la selecció estatal, també ha obtingut molts bons resultats. La competició es va tancar diumenge amb una emotiva Cerimònia de Clausura

Després de sis intenses jornades, en què la Ciutat Esportiva Blanes ha brillat amb llum pròpia, a través del talent i entusiasme de les i els atletes participants, l’EuroTwirl Blanes 2022 va finalitzar ahir diumenge amb la Cerimònia de Cloenda. Ha deixat una molt bona impressió entre tothom: organització, participants, públic assistent i totes les persones implicades.


Ciutat Esportiva Blanes, Cerimònia de Clausura Euro Twirl Blanes 2022
Si en la Cerimònia Inaugural del passat dimarts 5 de juliol ja es traspuava aquestes ganes de reprendre una competició emmudida per la COVID, en la Cerimònia de Clausura de diumenge a la tarda l’emoció i l’alegria van esclatar de nou, aquesta vegada amb la complicitat de tantes hores compartides. L’acte d’ahir va tenir de nou la oficialitat i el rigor de l’inicial, amanit amb l’encomanadís bon humor de les diferents seleccions participants.



Blanes, capital europea del Twirling durant una setmana

Durant tots aquests dies, Blanes ha esdevingut en la capital del Twirling a Europa a través de l’EuroTwirl Blanes 2022, la Copa d’Europa de Twirling organitzada per primera vegada per la Comissió Twirling de la Federació Espanyola de Ball Esportiu (FEBD). La cerimònia d’ahir la van tornar a encapçalar l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat del regidor d’Esports, Pere Lopera, així com d’altres representants del consistori blanenc.


Parlament de l'Alcalde de Blanes, Àngel Canosa

D'esquerra a dreta: Àngel Canosa, Pere Lopera, Mia Ametller, Cristhian Ortiz i Eva Enríquez
Durant el seu parlament, Àngel Canosa va mostrar de nou l’orgull d’haver pogut acollir una competició de tant alt nivell, desitjant que les i els joves d’arreu del continent europeu, que aquests dies s’han passejat per la ciutat on comença la Costa Brava, hagin gaudit tant de l’experiència esportiva com del municipi que els ha acollit. La part més cerimoniosa de l’acte va anar a càrrec de la presidenta de la Comissió Europea WBTF (World Baton Twirling Federation), Nicky O’Neil.


Nicky O'Neil lliura a la representant de la selecció de Croàcia la
bandera de l'EuroTwirl Blanes 2022
Si fa una setmana es va encarregar de declarar oberta la competició, ahir la va tancar després de dos dels ingredients molt celebrats per simbolitzar la continuïtat que tindrà aquesta competició europea al país on s’acollirà: Croàcia. En primer lloc, un atleta de la selecció espanyola de twirling va lliurar a un atleta croat un bastó per remarcar el relleu i l’alternança. En segon lloc, després d’una solemne entrada de la bandera oficial de la competició, Nicky O’Neil la va lliurar a la representant de la selecció de Twirling de Croàcia.


Al llarg de les diferents intervencions es van fer extensius diversos agraïments, sobretot per a l’equip tècnic de la Ciutat Esportiva Blanes, disposat a resoldre tota mena de qüestions que han anat sorgint. També es va esmentar les tasques de suport del Club Twirling Blanes, així com del seu president, Quique Ortega, i d’altres persones que han fet possible un esdeveniment tan singular.

Han participat 900 atletes procedents de 17 països europeus, majoritàriament acompanyats de familiars que han volgut compartir tant els instants de competició com els d’esbarjo passejant per Blanes. Les delegacions procedien de Bèlgica, Croàcia, Txèquia, Anglaterra, França, Alemanya, Hongria, Irlanda, Itàlia, Països Baixos, Noruega, Escòcia, Eslovènia, Suïssa Suècia i Gales.

Destacat paper de les atletes de la Selecció Espanyola i del CT Blanes

A l’hora de fer balanç, França i Itàlia segueixen sent les dues grans potències europees, però en aquesta ocasió s’ha vist una notable millora en països com Noruega i Escòcia. Pel que fa a la selecció d’Espanya, no s’ha quedat enrere a l’hora de pujar al podi, cosa la qual ha fet en nombroses ocasions: 7 medalles d’or, 13 de plata i 11 de bronze, a banda de nombrosos diplomes de finalistes.


Fotografia de grup de totes les i els atletes de la Selecció Espanyola
La selecció espanyola ha estat formada per 150 atletes d’una vintena d’entitats d’arreu de la geografia. Més concretament han estat: Club Twirling Blanes, Alcanar, Alfacs, Big Dream Amposta, Carbajosa, Deltebre, l’Hospitalet de Llobregat, l’Ametlla de Mar, La Cava, La Vie d’Ulldecona, Les Franqueses, Maçanet de la Selva, Magraners, Mataró, Monteagudo, New Beat, Platja d’Aro, Valls i Vidreres.


Podi Iratxe Cantador, 3a Posició
Per la seva banda, les i els atletes del Club Twirling Blanes també han obtingut uns resultats brillants, i en aquest sentit destaquen les tasques de l’entrenadora de l’entitat, Jessica Díaz, així com el treball esmerçat per Nerea Ortega. Els guanys aconseguits pel CT Blanes han estat:

AtletaModalitatPosició
Lucía GüetoEstil Lliure Youth A8a Posició (Finalista)
Laia CruzEstil Lliure Junior A5a Posició (Finalista)
Clàudia Salicrú Estil Lliure Junior Elit7a Posició (Finalista)
Anna CominoEstil Lliure Sènior A4a Posició (Finalista)
Sarah ColladoEstil Lliure Sènior Elit5a Posició (Finalista)
Marina BerrocalSolo 1 Bastó Sènior Elit8a Posició (Finalista)
Nerea LendínezSolo 1 Bastó Sènior Elit11a Posició
Oscar RicoSolo 1 Bastó Masc. Sènior Elit5a Posició (Finalista)
Iratxe Cantador2 Bastons Juvenil B3a Posició (Finalista)
Dafne Escudero2 Bastons Youth B22a Posició
Valeria Mateo2 Bastons Junior A8a Posició (Finalista)
Anna Colomer2 Bastons Adult A5a Posició (Finalista
Anna Comino i
Sarah Collado
Parella Sènior4rta Posició (Finalista)




Data de realització: 07/11/2022 | Data de la darrera actualització: 07/11/2022

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300