Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Blanes recupera el tradicional ‘Sopar del Pregoner’, un acte oficial que culmina el Pregó d’Inici de Festes


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 07/22/2022 09:58:37 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Blanes recupera el tradicional ‘Sopar del Pregoner’, un acte oficial que culmina el Pregó d’Inici de Festes

L’alcalde, Àngel Canosa, acompanyat de regidors i regidores del consistori, va encapçalar el sopar on la figura central és el pregoner, l’únic assistent a qui l’Ajuntament convida

L’any passat, en què es va començar a normalitzar un xic la celebració de la Festa Major, la situació pandèmica va obligar a alterar ostensiblement una tradició que en canvi, aquest 2022, s’ha pogut recuperar amb tota la oficialitat que la caracteritza. Es tracta del ‘Sopar del Pregoner’, que s’organitza per celebrar l’inici de la Festa Major de Santa Anna d’una manera més distesa, sense trencar l’oficialitat que té l’acte.


En aquesta ocasió, l’àpat es va allotjar a un conegut restaurant del Passeig de Mar, en un esdeveniment encapçalat per l’alcalde, Àngel Canosa, acompanyat de regidors i regidores de l’Ajuntament de Blanes. Lògicament, la figura central de la celebració –tenint en compte que s’anomena el ‘Sopar del Pregoner’- és la persona que s’ha encarregat de fer-lo.


Al centre de la imatge, l'alcalde de Blanes i el president
de la Fundació Carl Faust
Per això, l’assistent d’honor aquest 2022 ha estat el patró de la Fundació Carl Faust, Jordi Xena, qui va pronunciar el pregó ahir al vespre. De fet, el pregoner o pregonera i el seu acompanyant són els únics assistents a l’àpat que són convidats per l’Ajuntament de Blanes, conjuntament amb les forces de seguretat a qui s’agraeix la seva tasca amb la invitació. La resta –l’alcalde, regidors i regidores del consistori- han de costejar-s’ho de mutu propi.


L’any passat el tradicional ‘Sopar del Pregoner’ –que en aquest cas es va tractar d’una pregonera, la neurocirurgiana Jordina Rincón-Torroella, metgessa resident a l’Hospital Johns Hopkins de Baltrimore- finalment es va haver d’alterar força respecte la idea inicial. En un principi s’havia decidir fer amb el mateix format d’enguany respectant totes les mesures COVID, però el repunt de contagis que va haver poc abans que comencés la Festa Major va fer aconsellable reduir el nombre de comensals, de manera que es va fer un senzill sopar en molt petit comitè.





Data de realització: | Data de la darrera actualització: 07/22/2022


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300