Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Blanes celebrarà el cap de setmana del 15 i 16 d’octubre la 10a Fira d’Entitats amb estands i activitats


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 09/06/2022 08:54:55 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Blanes celebrarà el cap de setmana del 15 i 16 d’octubre la 10a Fira d’Entitats amb estands i activitats

Aquesta setmana es farà una reunió amb les entitats per preparar un esdeveniment biennal que mou una gran quantitat de públic ajornada al 2020, quan tocava fer-la, per la COVID

Una de les activitats més participatives que s’organitzen a Blanes amb caràcter biennal és la ‘Fira d’Entitats’, que hauria d’haver-se tornat a fer al 2020, però va haver-se d’ajornar consecutivament durant dos anys a causa de les mesures de seguretat de la COVID. Després que la darrera ocasió va ser al 2018, hi ha moltes ganes de tornar a posar en marxa l’experiència on –tal com el nom de l’activitat ja indica- les protagonistes centrals són les entitats i associacions del municipi, comptant sempre amb una quantitat de visitants.


IX Fira d'Entitats, 2018
Aquest 2022 l’activitat està previst que tingui lloc d’aquí a poc més d’un mes, el cap de setmana del 15 i 16 d’octubre, i inclourà millores i novetats respecte l’anterior edició de fa quatre anys. L’activitat és de caràcter biennal, per la qual cosa s’hagués hagut de fer al 2020 després que l’última edició es va fer al 2018. Perquè entitats i associacions coneguin les novetats i posar en comú tota la informació al respecte, s’ha organitzat una reunió que tindrà lloc aquest proper dijous, 8 de setembre.

Reunió preparatòria de la 10a Fira d’Entitats de Blanes

La trobada d’aquest proper dijous, que s’ha emplaçat perquè tingui lloc a les 7 de la tarda a la Sala de Plens, tractarà tots els aspectes a tenir en compte de l’edició d’enguany. Començant per l’aspecte que tindran els estands de la fira: enlloc de la fesomia que s’havia fet fins ara, molt similar a les fires comercials, s’ha optat per un model més acollidor, fet de fusta.


També hi haurà un augment del control i la seguretat, 2 carpes que allotjaran tallers per fer-hi activitats, així com 6 lavabos mòbils, a banda de l’escenari on s’hi aniran fent actuacions. El que és primordial, però, i així se’ls remarcarà a les entitats i associacions que assisteixin a la trobada, és que cal fer la inscripció prèvia amb la voluntat de voler participar-hi. El termini s’ha encetat aquesta setmana i finalitzarà d’aquí a quinze dies, el 21 de setembre.

Es poden inscriure tothom qui estigui inclòs al Registre Municipal d’Entitats de Blanes, i en aquest sentit cal que les dades estiguin actualitzades, així com que els càrrecs de la Junta Directiva siguin els vigents en el moment de realització de la fira. Les sol·licituds s’han de presentar adjuntant-hi una Memòria de les Activitats desenvolupades els darrers quatre anys. El full d’inscripció que s’ha d’omplir i presentar a través de la seu electrònica est pot descarregar a l’enllaç on hi ha tota la informació: https://www.blanes.cat/docweb/firaentitats2022


Hi ha tres opcions per participar a la 10a Fira d’Entitats de Blanes 2022: muntant un estand; muntant un estand i realitzant activitats als diferents espais habilitats; o bé realitzar alguna activitat, però sense muntar cap estand. Sigui quina sigui la opció que es triï per assistir a l’esdeveniment, cal remarcar que no s’admetrà cap inscripció que estigui feta fora de termini, és a dir: més enllà del dimecres 21 de setembre.

Comissió de Dinamització

Un altre objectiu de la reunió d’aquesta setmana és impulsar la posada en marxa d’una ‘Comissió de Dinamització’, formada per membres de les entitats participants i personal de l’Àrea de Participació Ciutadana. La comissió s’encarregarà de proposar i validar la programació de la fira a partir de les sol·licituds que s’hagin reut, així com les propostes sorgides en el decurs de les trobades preparatòries.


També s’encarregaran de vetllar pel bon funcionament de l’esdeveniment, com per exemple: controlar els horaris de les actuacions que hi haurà a l’escenari, facilitar l’accés de les entitats als equipaments on s’han programat activitats i altres tasques que així ho requereixin. I precisament si parlem d’horaris, val a dir que el primer dia, el dissabte 15 d'octubre, l’horari serà des de les 12 del migdia, quan es farà la inauguració, fins les 8 del vespre.


L’endemà diumenge, 16 d’octubre, l’activitat es reprendrà a les 10 el matí i acabarà a 7 del vespre, quan començarà immediatament la recollida. Caldrà anar prou ràpid, ja que l’empresa que s’encarregarà del desmuntatge dels estands ho començarà a fer tot just una hora més tard; a les 8 del vespre. Pel que fa a la tradicional cerimònia d’inauguració oficial, està previst que tingui lloc el dissabte 15 d’octubre a les 12 del migdia.



Data de realització: | Data de la darrera actualització: 09/06/2022


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300