Noticia publicada a la web el 09/30/2022 08:43:26 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
La Policia Local i Protecció Civil de Blanes lliuren 49 distincions per destacades actuacions d’emergència amb motiu de la Festa dels Patrons
L’han rebut 33 agents del cos municipal, alguns dels quals ho han fet per partida doble, així com a agents d’altres cossos de seguretat i dos ciutadans
Aquest passat dijous, coincidint amb la festivitat dels arcàngels Sant Gabriel, Sant Miquel i Sant Rafel que s’escau el 29 de setembre, va tenir lloc la Festa dels Patrons de la Policia Local i Protecció Civil de Blanes. L’activitat es va encetar amb una parada d’agents i oficials arrenglerats en formació a la Plaça dels Dies Feiners. L’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, responsable polític dels dos cossos de seguretat i emergències, va saludar els efectius en formació, que van mantenir la tradicional salutació d’honor a l’autoritat.
Parada d'agents i oficials amb vehicles d'emergència,
salutació de l'alcalde de Blanes Posteriorment la celebració es va traslladar al Teatre, on es va fer l’acte institucional més solemne, presidit de nou per l’alcalde i els caps de la Policia Local i Protecció Civil, Joan Garcia i Josep Lluís Pouy. També van assistir-hi el comissari de la Regió Policial dels MMEE a Girona, Xavier Creu; el cap de l’ABP dels MMEE de la Selva Litoral, David Castro; el tinent de la Guàrdia Civil de Palamós, Agustí Gómez; el cap de la Unitat Territorial de Bombers, Jordi Mas; regidors i regidores; així com els caps i agents de cossos de la Policia Local de diversos municipis.
Lliurament de 49 reconeixements a 37 agents, oficials i ciutadans
El nucli central de l’Acte Institucional va ser el lliurament de sengles reconeixements i distincions per a un total de 37 agents i oficials de la Policia Local de Blanes –alguns d’ells, per partida doble-, així com d’altres 5 reconeixements per a agents i oficials d’altres cossos de seguretat i ciutadans. Les distincions corresponen a 8 actuacions i/o serveis que han tingut dels darrers 12 mesos. Cal recordar que al llarg de l’any ja es concedeixen moltes més felicitacions als membres de la Policia Local. Ahir es tractava era de destacar les que han tingut una major rellevància.

S’atorguen a actuacions que van més enllà de l’exigència i el deure professional, i suposen un grau d’implicació per contribuir a la resolució exitosa de la situació amb què s‘enfrontaven. Totes les actuacions, ja siguin distincions o felicitacions, contribueixen a dignificar la tasca d’aquest cos, sovint criticada injustament per la ciutadania. Qui es va encarregar que el públic s’involucrés encara més en l’acte va ser el mestre de cerimònies que s’estrenava enguany en aquestes tasques, el caporal Ivan Alaminos.
Per fer-se una idea encara més real i verídica de les de les actuacions dels cossos de seguretat i emergència es va projectar un vídeo al principi de la celebració, elaborat per un agent de la Policia Local de Blanes. Durant uns minuts, el públic assistent al Teatre de Blanes va poder compartir algunes de les situacions protagonitzades pels agents i oficials, que es poden trobar en la seva tasca diària, amb experiències que van des de les més extremes fins a més quotidianes.
Felicitacions en reconeixement a la tasca de diferents agents i oficials Les 8 actuacions i/o serveis especialment reconeguts han inclòs enguany des de salvar la vida in extremis a una dona que estava a punt de precipitar-se al buit; fins a rescatar un nadó que viatjava a l’interior d’un cotxe sostret sense que suposadament el lladre se n’hagués adonat. En aquest darrer cas es va incloure en la felicitació a l’inspector en cap de la Policia Local de Malgrat, així com al cap de la PL de Santa Susanna, que van col·laborar amb els dos agents de la PL de Blanes.
Felicitacions en reconeixement a la tasca de diferents agents i oficials També es va destacar la detenció del presumpte autor d’un homicidi dolós en grau de temptativa, així com l’atenció a la víctima del mateix que, en estat molt greu, havia perdut molta sang, i a qui un agent li va practicar un torniquet per aturar l’hemorràgia. Una altra de les actuacions, on també van intervenir un caporal de la PL de Lloret, va ser per la persecució i detenció d’un conductor a la fuga, a qui se li van comissar 14 kg de cabdells de marihuana i més de 20.000 € en efectiu.
El cap de la Policia Local de Blanes, Joan Garcia, durant el seu parlament Els dos següents reconeixements van ser d’una banda per la detenció de tres ciutadans que van provocar un accident de trànsit, acusats d’uns presumptes delictes d’estafa, danys, furt, violació del domicili d’un ciutadà d’avançada edat i conducció sense haver obtingut mai el permís de conduir. De l’altra, per la detenció d’un ciutadà com a presumpte autor d’un delicte de la salut pública, i el decomís de substàncies estupefaents i 6.000 €.
Felicitacions a Enric Martínez i a Manuel Fernández Per últim, les dues darreres felicitacions van ser per a dos ciutadans. El primer, Enric Martínez Maíz, per la seva desinteressada col·laboració amb els cossos de Protecció Civil i Policia Local a través de la seva empresa de serveis, Servimed. I el segon va ser per a Manuel Fernández Torralbo, treballador de l’empresa de neteja i recollida de residus Nora, qui va ajudar la patrulla de la Policia Local de Blanes per controlar un incendi amb l’aigua que portava a la cisterna del camió.Abans de passar a la fotografia de família de rigor amb tots els i les agents i oficials que havien estat reconeguts, el mestre de cerimònies va demanar tothom que s’aixequés i dediqués un aplaudiment i un minut de silenci en memòria dels qui ens han deixat. Va ser un intens i contingut moment que va posar un emotiu punt i final a la part més institucional de la celebració de la Festa dels Patrons de la Policia Local i Protecció Civil.
Continuació dels Actes del Centenari de la Policia Local de Blanes
La celebració d’ahir ha significat gairebé la cloenda del cicle commemoratiu del Centenari de la gènesis de la Policia Local de Blanes, complert el 21 d’octubre del 2021. Encara queda un darrer ingredient que s’espera poder complir els propers mesos, actualment en procés d’ultimar els darrers detalls.
Es tracta d’un llibre que recull la història d’aquest centenari, elaborat amb la col·laboració de l’Arxiu Municipal de l’Ajuntament de Blanes, a través del director i tècnic del servei, Toni Reyes i Aitor Roger, respectivament. D’altra banda, avui divendres tancarà l’exposició retrospectiva que també recull aquest primer segle de vida de la Policia Local, allotjada a la Sala del Carrer Ample.