Noticia publicada a la web el 10/18/2022 07:31:45 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Blanes commemora el naixement del poeta Joan Maragall amb un recital de poesia a la seva casa d’estiueig
Han participat diversos escriptors i rapsodes, en un acte organitzat per l’Associació Recvll
Aquest passat dijous, 13 d’octubre, coincidint amb la setmana en què es commemora el naixement del poeta Joan Maragall, Blanes ha celebrat una vetllada molt especial. Diverses persones, convocades per l’Associació Recvll es van aplegar el vespre del dia tretze per celebrar l’onomàstica del poeta de la millor manera possible.
Participants en la vetllada literària
Fotografies: Aitor Roger Es tractava de recitar poemes que Maragall va escriure a Blanes, així com d’altres força coneguts per tothom. La vetllada poètica es va emplaçar al millor indret possible del municipi on comença la Costa Brava en relació amb el genial poeta: la seva casa d’estiueig, on va sovintejar les seves estades coincidint amb els mesos de més calor dels anys 1904 i 1906. L’edifici divideix les seves vistes tant al Passeig de Mar com al Passeig de Dintre, on es va emplaçar l’activitat.
Van col·laborar-hi una colla de blanenques i blanencs, que es van encarregar de recitar les peces poètiques: Laura Rabassa; Salvadora Garcia, Quico Saura, Montserrat Medalla, Joan Adell, Maria Sola, Carles Pascual, Mercè Vives, M. Àngels Vázquez, Anna Arbó, Salvador Roca i Aitor Roger. Per últim, per cloure la sessió, es va comptar amb una cançó interpretada per Fina: ‘Oda Infinita’.
Pel que fa a les poesies que es van recitar, es va poder gaudir de fragments de Vistes al Mar, Per tu ploro, La Sardana, La vaca cega, Diumenge, Matinal, Excelsior, Oda nova a Barcelona, Tardor, Cant Espiritual, Altres vistes al mar, La fageda d’en Jordà, A Blanes en Sa Festa i Cloenda. Val a dir que, abans de començar el recital, Aitor Roger es va encarregar de donar la benvinguda i situar el context històric de les estades de Maragall a Blanes.