Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

L’Ajuntament de Blanes incorpora vuit dones, formant part del Pla de Desenvolupament de Polítiques d’Ocupació


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 03/02/2023 09:30:26 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

L’Ajuntament de Blanes incorpora vuit dones, formant part del Pla de Desenvolupament de Polítiques d’Ocupació

Finançat per diverses administracions, tres de les treballadores són auxiliars administratives, dues agents cívics, dues conserges i una dinamitzadora

Aquests darrers dies s’han incorporat vuit dones que treballaran en diferents departaments de l’Ajuntament de Blanes. L’acció correspon al programa ‘Treball i Formació’, més concretament al què forma part de la ‘Línia Dona’, adreçat específicament a aquest col·lectiu. La mesura està inclosa al Pla de Desenvolupament per Servei Públic d’Ocupació de Catalunya de la Generalitat i el Ministeri de Treball i Economia Social.


L'alcalde de Blanes i tècniques del Departament de Promoció de la Ciutat,
amb algunes de les dones que s'han incorporat ara
El Departament de Promoció de la Ciutat se n’ha ocupat d’organitzar-ho, i l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, s’ha encarregat de donar la benvinguda a les vuit dones poc abans que havien de començar la primera jornada formativa que se’ls ha impartit. L’objectiu del programa és facilitar a les dones en situació d’atur amb més dificultats per accedir al mercat de treball la millora de la seva ocupabilitat.

Per aconseguir-ho se’ls facilita les competències professionals mitjançant la subscripció d’un contracte laboral que comporta el desenvolupament d’unes tasques professionals, formació, adquisició de competències bàsiques i l’actuació d’acompanyament a les persones que hi participen. La presentació s’ha fet comptant amb la participació del personal de Promoció de la Ciutat que coordinen i gestionen aquest i d’altres projectes pel consistori blanenc.


Les vuit dones que s’han contractat són de diferents perfils professionals: tres auxiliars administratives, dues agents cívics, dues conserges i una dinamitzadora, i el seu contracte laboral inclou que se’ls imparteixi una formació de 70 hores. Totes elles tindran un contracte de 12 mesos a jornada completa, i s’han incorporat a la Policia Local, Urbanisme, Arxiu Municipal, Esports i Biblioteca Comarcal.

S’està tramitant la incorporació de 27 persones més amb Plans d’Ocupació

Des del mateix departament de Promoció de la Ciutat s’està treballant actualment en la consecució de nous programes, després d’haver sol·licitat poder acollir-se a sengles plans d’ocupació. Un d’ells és el Programa Treball i Formació línia ACOLD, per a la contractació de tres persones amb l’objectiu de realitzar un projecte de millora de l’ocupabilitat. També tindrien una contractació de 12 mesos, i estaria adreçat a persones migrades extracomunitàries en situació administrativa irregular.


L’altra programa de Treball i Formació correspon a les línies PANP, PRGC, MG52, DONA i TRANS*. Els quatre primers programes corresponen respectivament a aquestes respectives categories: persones en risc de caure en situació d’atur de llarga durada; persones inscrites al SOC com a demandants d’ocupació no ocupades (DONO) destinatàries de la renda garantida de ciutadania; persones de 52 anys o més inscrites com a DONO; i els dos darrers a les dones i persones trans. S’ha sol·licitar poder contractar 24 persones amb diferents perfils professionals amb idèntic objectiu que el què s’ha posat en marxa ara: facilitar a les persones a l’atur amb més dificultats per accedir al mercat laboral la millora de la seva ocupabilitat.



Data de realització: | Data de la darrera actualització: 03/02/2023


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300