Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

El Cicle de Cinema Gaudí continua al Teatre de Blanes dijous amb ‘Suro’, rodada a l’Alt Empordà


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 03/14/2023 08:40:20 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

El Cicle de Cinema Gaudí continua al Teatre de Blanes dijous amb ‘Suro’, rodada a l’Alt Empordà

Es projectarà a les 20 h del vespre, i la protagonitzen Vicky Luengo i Pol López. Té com a rerefons les contradiccions que imposa sovint la realitat quan topa amb els somnis

Aquest mes de març continua al Teatre de Blanes el Cicle de Cinema Gaudí amb un film que tracta sobre com de contradictòries poden arribar a ser les declaracions d’intencions quan la realitat no les acompanya. Es tracta de ‘Suro’, de Mikel Gurrea, un dels nous valors del cinema independent que ens ofereix l’oportunitat de poder reflexionar amb aquesta seva òpera prima.


Mikel Gurrea, director de 'Suro', aquest dijous 16 de març al Teatre de Blanes, a les 20 h
Rodada íntegrament a l’Alt Empordà, només compta amb dos actors professionals al seu repartiment, i ha hagut de superar diversos obstacles de finançament fins estrenar-se l’any passat a la Secció Oficial del Festival Internacional de Cinema de San Sebastian. La protagonitzen Vicky Luengo i Pol López, que donen vida a la parella protagonista, Helena i Ivan. Els completa un tercer personatge, en Karim, encarnat per un actor novell que ha resultat ser tota una revelació: Ilyass El Ouahdani.



La resta de l’elenc el conformen peladors de suro professionals que han contribuït a dotar les escenes rodades del necessari realisme que reclama la trama de la pel·lícula. Parla sobre com els somnis de ser qui no som poden topar amb la dura realitat de descobrir que en realitat no servim per allò que voldríem ser. Els dos protagonistes són dos moderns ecologistes de ciutat que, després de parlar-ho molt, decideixen viure el seu somni i anar a viure en una masia al mig del camp.


Decidits a portar-ho a l’extrem, treballaran colze a colze amb els peladors de suro, aconseguint just l’efecte a la inversa: la duresa de la feina farà que poc a poc la parella vagi distanciant-se just quan més necessària seria la suma de forces per no deixar escapar el somni. Els entesos en cinema consideren que precisament l’encert del director en aquest punt del film és deixar que els espectadors treguin les seves pròpies conclusions abans que mastegar-los què està passant.


Un film complex però aclamat per la crítica, que coincideix en assenyalar el director del film, Mikel Gurrea, com un dels valors a tenir en compte al món del cinema independent espanyol. La projecció de ‘Suro’ al Teatre de Blanes es farà dijous vinent, 16 de març, a l’hora habitual, les 8 del vespre, i les entrades anticipades es poden trobar online a: https://www.teatredelacostabravasud.cat/ca/programacio/c/511-suro.html





Data de realització: | Data de la darrera actualització: 03/14/2023


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300