Noticia publicada a la web el 03/22/2023 11:00:08 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
La periodista blanenca Fina Brunet apadrina la nova marca d’identitat de Blanes ‘Arran de Mar’
La presentació de la campanya per reforçar el sentit d’identitat de la ciutat s’ha fet avui al Teatre de Blanes, en un acte conduit pel també periodista blanenc Rafel Bagot
El Teatre de Blanes ha acollit avui al vespre la presentació de la nova marca per reforçar el sentit d’identitat de la ciutadania i el seu sentiment de pertinença al municipi: ‘Blanes Arran de Mar’. Al llarg dels propers mesos s’aniran desenvolupant diverses accions amb l’objectiu d’implantar la marca a la ciutat, acompanyant les iniciatives que es promoguin per enfortir el teixit social i recuperar la seva relació amb el mar.
Teatre de Blanes, avui al vespre La presentació, que ha omplert de gom a gom el recinte, l’ha encapçalat l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat del tinent d’alcalde de Turisme, Promoció de la Ciutat, Comerç i Empresa, Albert Sanz. També han assistit regidors i regidores del consistori, així com una nombrosa representació d’empreses, sectors econòmics de la vila i del teixit associatiu del municipi.
L’alcalde s’ha referit a la nova campanya i els lligams marítims que es volen reivindicar de nou explicant: “Recuperem una tradició que no hauríem d’haver perdut mai, perquè aquesta és una de les nostres grans riqueses. Hem de fer un pas endavant i enfortir aquest missatge de futur engrescador, generant pensaments en positiu pel futur del nostre municipi”.
L’acte, que ha apel·lat en tot moment al sentiment de pertinença i orgull de sentir-se blanenca i blanenc, ha comptat amb un mestre de cerimònies d’excepció: el periodista, escriptor i comunicador blanenc Rafel Bagot. Ha estat ell l’encarregat d’anar desvetllant els diferents ingredients amb què ha comptat la presentació, que no s’han descobert fins avui mateix.
Fina Brunet apadrina la nova marca d’identitat ‘Blanes Arran de Mar’
L’objectiu central de la presentació d’avui ha estat donar a conèixer el disseny, la nova imatge gràfica que identifica la nova marca ‘Blanes Arran de Mar’. Per fer-ho s’ha comptat amb dues persones nascudes a Blanes, però que l’han transcendit amb la seva professió, contribuint a donar-la a conèixer arreu del món.
Són els periodistes blanencs de TV3 Fina Brunet i Rafel Bagot, que han contribuït amb la seva expertesa en d’altres esdeveniments acollits a Blanes anteriorment. A banda d’encarregar-se de conduir l’acte, Bagot ha entrevistat la seva companya de professió i conciutadana, la periodista blanenca Fina Brunet, que ha apadrinat amb la seva participació la nova marca d’identitat del municipi que la va veure néixer.
Durant l’entrevista, Fina Brunet ha parlat sobre què significa per a ella ser de Blanes; quins factors creu que contribueixen a fer que els blanencs i blanenques siguin únics; i finalment com s’imagina el Blanes del futur. Són les tres preguntes que també han contestat diverses ciutadanes i ciutadans del municipi on neix la Costa Brava.
c

Les seves respostes formen part del vídeo promocional de la marca ‘Blanes Arran de Mar’ estrenat aquest vespre. Són els testimonis d’homes i dones que expliquen què significa per a ells i elles ser de Blanes. Representen diferents perfils d’habitants de Blanes, una representació que no pretén ser ni molt menys exhaustiva, sinó una pinzellada, un recull d’impressions.
Així, hi ha des d’escolars i estudiants fins a artistes, pescadors jubilats, pageses, esportistes, persones vinculades amb els sectors empresarial, cultural i artístic... Pinzellades que contribueixen a dibuixar una polièdrica mirada al municipi que ara llança aquesta nova campanya d’identificació. Per reblar els dos puntals de la presentació d’avui: refermar la identitat i l’orgull de ser blanenc i la creació de la imatge de la nova marca, s’ha comptat amb dos complerts vídeos molt aclamats pels assistents. El primer confeccionat per Jordi Vissi i el segon per Sergi Perpinyà.
‘Blanes Arran de Mar’, el nou segell d’identitat
‘Arran de Mar’ neix com un segell d’identitat que serà visible en diferents suports repartits arreu de Blanes. De fet, per anar escalfant l’ambient de cara a la presentació d’avui al vespre, ja s’han penjat durant els darrers dies diversos cartells amb la nova marca. Un dels suports més espectacular és la lona que llueix a l’exterior de la Ciutat Esportiva Blanes, que ha passat a substituir la que durant gairebé un any representava el logotip dels 50 anys del Concurs Internacional de Focs d’Artifici de Blanes.
Ma Àngels Maresma, durant la seva intervenció La nova marca ‘Blanes Arran de Mar’ formarà part de futures campanyes de comunicació que es faran als barris, entitats, associacions, escoltes i diferents entorns de la vida quotidiana del municipi. Per a representar la marca s’ha creat una nova imatge gràfica que l’acompanya, dissenyada per Mà Àngels Maresma, que simbolitza un canvi de perspectiva a l’hora de veure Blanes, tornant als orígens i mirant al mar, i que juga amb la lletra ‘B’ de Blanes.
Fins al moment, ja s’havia viscut una primera fase de ‘Blanes Arran de Mar’ a través d’un Pla de Dinamització Comercial desenvolupat entre els anys 2021 i 2022, amb diverses actuacions per modernitzar i consolidar el teixit comercial i impulsar un marc de treball de col·laboració. Emmarcades en aquesta primera fase, es van dur a terme diverses iniciatives, però quedava pendent un important ingredient.
En el marc d’aquest projecte, l’Ajuntament de Blanes va detectar la necessitat de crear una marca que reflecteixi la identitat dels seus habitants, és a dir, el vincle amb el mar i que reforci el sentiment de pertinença i comunitat. Va ser així com va néixer la idea de crear el nou segell d’identitat ‘Blanes Arran de Mar’, que promourà i acompanyarà les iniciatives del municipi que es diguin a terme, recuperant la relació amb el mar de les ciutadanes i ciutadans que viuen al municipi.