Noticia publicada a la web el 08/08/2023 09:18:50 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Una 30ena de Joves participa al projecte ‘Aprendre Refresca’ del Pla Educatiu d’Entorn de l’Ajuntament
S’han impartit uns tallers d’estiu per reforçar la metodologia d’aprenentatge d’estudiants de 1er i 2on d’ESO, que han culminat amb una trobada amb l’alcalde de Blanes
Aquest mes d’agost ha finalitzat el projecte ‘Aprendre Refresca’, organitzat pel Departament d’Educació de l’Ajuntament, dins del Pla Educatiu d’Entorn. L’ha impartit un centre d’estudis blanenc coincidint amb l’estiu, i la darrera sessió es va tancar precisament amb una trobada amb l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, que va tenir lloc al consistori. El batlle va rebre els i les joves acompanyat d’alguns de regidors i regidores.
,
Trobada de l'Alcalde de Blanes amb els alumnes de secundària,
projecte 'Aprendre Refresca' del Pla Educatiu d'Entorn L’objectiu era que les i els alumnes –que havien treballat prèviament la funció d’un ajuntament, així com les responsabilitats d’un alcalde- es familiaritzessin i visquessin in situ el què havien estat tractant a les aules. Per això, la visita es va fer a l’edifici principal de l’Ajuntament de Blanes, incloent dues parts, a les quals van assistir-hi 30 alumnes que han cursat primer i segon d’ESO en diferents centres de secundària.
A la primera van poder conèixer les diferents dependències que té l’edifici principal, així com les àrees de govern que hi ha al consistori. Les treballadores i treballadores municipals van contribuir-hi aportant la informació bàsica sobre què es fa en departaments com ara Serveis Jurídics, Contractació, Urbanisme, Activitats, Alcaldia i l’Oficina d’Atenció Ciutadana, entre d’altres.
D'esquerra a dreta: Estefanía Romero, Jordi Hernández i Jordi Calvet La segona part de la visita va quedar centrada en una conversa amb l’alcalde, Jordi Hernández, on les i els joves van poder preguntar-li diverses qüestions relacionades tant amb l’Ajuntament de Blanes com de caràcter més personal. Entre elles, què l’havia mogut a presentar-se per ser alcalde del municipi, i quins temes creu que són més importants a resoldre ara per ara. Aquesta trobada es va fer a la Sala de Plens, que també va ser motiu d’un capítol a banda per explicar què s’hi fa.
Com sol passar en aquest tipus d’experiències, la sessió es va tancar amb una fotografia de família on van participar tant els i les estudiants com l’alcalde i els regidors que van assistir-hi. Una altra trobada que han protagonitzat els i les joves que formen part del projecte ja havia tingut prèviament, durant el 51è Concurs Internacional de Focs d’Artifici, quan van poder parlar del festival amb un dels membres més veterans de la Comissió Tècnica i que millor coneix tot el món de pirotècnies: Quique Pérez, qui també és actualment regidor de Festes.
Projecte ‘Aprendre Refresca’, una nova experiència d’aprenentatge
El projecte ‘Aprendre Refresca’, del Centre d’Estudis I-mart, té l’objectiu d’impulsar als i les joves en el seu procés d’aprenentatge, fer-los més conscients de les seves possibilitats com a estudiants, així com donar-los algunes eines que puguin aprofitar per fer-los més autònoms i capaços. La proposta, endegada l’estiu d’aquest 2023, ha inclòs tallers setmanals de dues sessions de dues hores per alumnat dels centres educatius de secundària de Blanes.
És a dir: l’Institut Sa Palomera, l’Institut Serrallarga, l’Institut S’Agulla, Cor de Maria i el Col·legi Santa Maria. S’ha acollit en una aula de l’Escola Quatre Vents, i en cada taller ha participat un grup màxim de 15 alumnes, seleccionats per la direcció de cadascun dels cinc centres a qui estava adreçat. Al llarg de les sessions se’ls ha volgut mobilitzar competències transversals, però també les pròpies habilitats personals.
Des de la capacitat de treballar per objectius o l’aprenentatge cooperatiu, passant per l’autoregulació i l’autoconeixement de les possibilitats que es tenen, fins arribar a una cultura de l’esforç vinculada a l’aprenentatge i transferència de tècniques d’estudi transversals i aptes per a diferents continguts. El procés ha inclòs una important vessant de guiatge, per ajudar els i les estudiants a comprendre-ho tot millor, a treure’n el major i millor rendiment.
A l’hora d’elaborar aquesta nova proposta, el Centre d’Estudis I-mart compta amb l’experiència adquirida els darrers anys a Blanes, a través dels projectes de Tallers Assistits per a Alumnes de Secundària que han impartit. El seu format barreja els continguts dels aprenentatges curriculars de secundària i/o de les tasques escolars que els mateixos aprenents tenen assignades, amb el repte, la indagació, la manipulació i l’aprenentatge en context.